Jak se "poprat" s tmavou tvářenkou

12. 7. 2013

U tvářenek platí více než kde jinde pravidlo, jste-li světlé pleti - kupte si světlou tvářenku, tmavé pleti zase sedne tmavší odstín. Takže ty z vás, se světlou pletí, by si v první řadě tmavou tvářenku vůbec pořizovat neměly.
Existují ale případy, kdy se (ať už jakýmkoli způsobem) dostanete k tvářence, která je sice tmavší, ale srdíčko vás bolí při pomyšlení, že byste ji jen proto měly zahodit.
Jak tedy na to, se dočtete v pokračování ...


Tenhle příspěvek jsem se rozhodla napsat jako reakci na rozhovor, který jsem nedávno vedla se svojí drahou sestrou. Tak nějak jsme telefonicky hodnotily, jak nás potěšil červnový Ladybox. Na dotaz, zda používá tu tmavou tvářenku (protože LB s barvama ten měsíc opravdu ulítl), mi řekla že ano. Tak jsem se ptala, jak ji nanáší a ona, že prej vatovýma tampónkama!! Opravdu, nekecám. Jistě pochopíte moje následné zděšení. To snad ani nemůže být moje sestra :-D


Pro začátek si ukážeme jeden odstrašující příklad: 


Ano, i takhle může aplikace špatně zvoleného odstín dopadnout. Bystřejší z vás podotknou, že se jedná o bronzer (alespoň se nachází zhruba v té úrovni, kde bronzer většinou bývá). Já bych to ale titulovala spíše jako dvě "šmouhy" od uhlí.


Ale neházejte flintu do žita, nemusíte nutně dopadnout stejně. Podstata tohohle způsobu aplikace je prosté snížení intenzity barvy. To jde ale ruku v ruce z výdrží - málo tvářenky míň vydrží (samozřejmě se jedná i o kvalitu tvářenky). Postup se bohužel týká především suchých tvářenek, s tmavou krémovou nebo tekutou jsem zatím tu čest neměla.

1. Alfou i omegou je v tom případě kvalitní štětec na nanesení tvářenky, nejlépe k tomu určený, ne moc úzký. Nesnažte se prosím nanášet nějakými přiloženými štětečky nebo pochybnými aplikátory. 
2. Na celou kreslící plochu štětce naneste zlehka tvářenku a pořádně oklepejte. V případě, že tvářenky na štětci je pořád dost, klidně ofoukejte, já to tak taky dělám :-) 
3. Zlehka tvářenku naneste na tvář. Nejprve na jablíčka a pak rozetřete do ztracena pod lícní kostí směrem k uchu. A nebo prostě s ohledem na váš tvar obličeje - jak na to se dočtete například zde
4. Když bude tvářenky náhodou málo, naneste znovu.
5. V případě že by nanesená tvářenka byla příliš intenzivní, zkuste jí znovu rozetřít čistým štětcem. Případně můžete vzít štětec na pudr, nanést na něj lehkou vrstvu pudru, pořádně oklepat a tvářenku opravdu lehounce přepudrovat.
5. Dále se může stát, že vznikne ostrý přechod mezi okrajem tvářenky a zbytkem obličeje. Tady stačí opět čistý štětec (v tomto případě s menším průměrem) a pokusit se přechody rozetřít do ztracena.

Takže teď už víte jak na to, stačí jen trocha trpělivosti a pečlivosti :-) 



4 komentáře:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Super článek! Taky se ke mě dostala poměrně tmavá tvářenka a měla jsem co dělat, abych se s ní naučila pracovat, protože poprvé jsem ji použila v rychlosti, když jsem spěchala a když jsem se viděla ve škole, tak to se mnou málem seklo.. :D Díky za tip. ;) Super blog a dávám odběr. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se článek líbí :-) Teď v létě sneseme tmavší tvářenky - s přibývajícím opálením, ale v zimě to bude trochu aktuálnější problém...

      Vymazat
  2. Co třeba jak se poprat se tvětlou, teď jsme si koupila na slevě jednu od Astoru a je světlejší než můj pudr, co mám dělat?:D Asi vyhodit..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak je možnost použít jako rozjasňovač, pokud má nějaký shimmer.. pokud nemá, tak fakt nevím, musela bych ji vidět :-)

      Vymazat