Kopie "chubbysticků" - Astor nebo Catrice?

15. 8. 2013

Každý oblíbený a jedinečný produkt je vždy následován fůrou levnějších napodobitelů. Nevyhnul se tomu ani revoluční chubby stick. V dnešním článku omrkneme, jaké kvality "opičáci" dosáhli a zda se do nich se vyplatí investovat.


Pro účely porovnání jsem se rozhodla pořídit si po jednom kusu od každého. Po důkladném zhodnocení plusů a mínusů budu uvažovat o nákupu dalších odstínů.
Vzhledem k tomu, že nemám nejmenší tušení, kdo byl první a kdo druhý, bude dnes řazení prostě a jednoduše abecední :-)




1. ASTOR Soft Sensation Lipcolor Butter


Seznam všech odstínů naleznete zde. Mělo by jich být celkem 13 (ty hnědé ale prostě nemůže brát nikdo vážně). V drogerii jsem narazila tak na polovinu z nich, přičemž v chladnějším, mnou preferovaném odstínu byly stěží tři. Nakonec jsem se rozhodla pro světlou studenou růžovou se stříbrnými mini mini třpytkami - 007 Delicate Lilac

Produkt by měl údajně spojovat 3 v 1 - rtěnku, balzám a lesk. Dokonalého spojení ale nikdy nedosáhneme, tady převažuje balzám. Lesk je střední, barevnost rtěnky pokulhává. V mém případě ale sytost barvy omlouvám, protože jsem si vybrala opravdu světlý odstín, který by na jiných než mrtvolných rtech, které shodou náhod vlastním, prostě nebyl vidět. Pokud tedy nemáte vyloženě světlé rty se studeným podtónem, po tomto odstínu rozhodně nesahejte.

První věc, která mě hned po otevření zaujala, byl tvar tyčinky - není to typické "tužkové" ořezání, ale je sešikmený jako rtěnka. Samozřejmě že častým natíráním ho všichni "vyhoblujem" do placky, ale pro počáteční aplikace je pro mě tvar rozhodně příjemnější než klasická špička.

Vůně se dá nejblíže přirovnat asi k vanilce. Balení je bytelné, vysouvání funguje jak má - tady se nedá rozhodně nic vytknout. Konzistence je oproti Catrice trochu více rtěnková, hydratace je ale dostatečná. Výdrž je bohužel více směšná než vážná. Při napatlání megavrstvy mi vydrží něco málo přes půl hodiny (což ale může být zodpovědnost vybraného odstínu).

Cena se pohybuje kolem 160 Kč. Sehnatelný téměř v každé drogérii.


             
          POZITIVA                                            NEGATIVA
            + hydratace                                          - barevná sytost
            + vůně                                                   - výdrž
            + větší množství odstínů                        - malý výběr studených a tlumených zbarvení   
            + tvar                                                    - hutnější konzistence                        



2. CATRICE Pure Shine Colour Lip Balm


Opět seznam odstínů k nalezení zde. Kosmetiku Catrice mám všeobecně ráda, ještě mě nikdy nezklamal žádný z výrobků (jejich vysouvací tužky jsou nerozmazatelné), tudíž i tuhle vymoženost jsem nějakou dobu vyhlížela. Byť byl výběr odstínů menší, nějak se mi líbily víc, rozmýšlela jsem se při výběru rozhodně déle než u Astoru, kde byla volba jasná vcelku hned. Nakonec jsem opět volila chladnější odstín. Popsala bych ho jako třešňový. Oficiální popis hlásá 040 Cherry Berry

Tvar je stejný jako u klasického chubby sticku, moc mi nevyhovuje - nikdy nevím jak to na tu pusu napasovat. Balení je téměř identické jako u výše zmíněného Soft Sensation, jen zlaté detaily nahradila stříbrná.

Výrobce je zde trochu skromnějsí, slibuje jen lesk a hydrataci -  a přesně to i splňuje. Vcelku obstojně tónuje a lesk má rozhodně výraznější než konkurent. Není to ale takový ten ulepený lesk, přirovnala bych ho nejpravděpodobněji k mokrému efektu. Konzistence je rozhodně balzámovější než u Astoru, což mi vyhovuje o sto procent víc. A co do hydratace - ta je taky o fous lepší. Výdrž bych moc nevytahovala, ta je srovnatelná. Barva na rtech vydrží déle, na svědomí to ale pravděpodobně bude mít volba tmavšího odstínu.
Vůně má trochu větší říz, cítím tam opět vanilku, ale jakoby s přídavkem máty (nebo jiné bylinky), která je mi rozhodně příjemnější díky přídavku jisté svěžesti.

Cena je příznivější - 130 Kč. Seženete v Rossmannu, ale bohužel ne v každém.


             
          POZITIVA                                            NEGATIVA
            + hydratace                                          - tvar
            + vůně                                                   - výdrž
            + lesk                                                   - malý výběr odstínů   
            + barevná sytost  
            + balzámová konzistence                                                                       





Závěrem si dáme pár porovnávacích fotek.


Jak vidno, obaly asi plive stejná fabrika, jsou téměř totožné...



Objem náplně opět srovnatelný...



Pokus o zachycení barev. Minimálně je vidět rozdíl v lesku - Catrice jasně vede...



Jako tečku nakonec, pro zvědavce, přidávám složení výrobků:

ASTOR: 
HYDROGENATED POLYISOBUTENE, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, SQUALANE, BIS-BEHENYL/ISOSTEARYL/PHYTOSTERYL DIMER DILINOLEYL DIMER DILINOLEATE, POLYETHYLENE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, TRIISOSTEARIN, DIISOSTEARYL MALATE, CERA MICROCRISTALLINA/MICROCRYSTALLINE WAX/CIRE MICROCRISTALLINE, SYNTHETIC FLUORPHLOGOPITE, TRIMETHYLOLPROPANE TRIETHYLHEXANOATE, CALCIUM SODIUM BOROSILICATE, CALCIUM ALUMINUM BOROSILICATE, PENTAERYTHRITYL TETRAETHYLHEXANOATE, DICALCIUM PHOSPHATE, POLYAMIDE-3, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, BISMUTH OXYCHLORIDE, SILICA, ETHYL VANILLIN, PROPYLENE CARBONATE, PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE, PROPYLPARABEN, TIN OXIDE, TOCOPHEROL, [May Contain/Peut Contenir/+/-:MICA, D&C RED NO. 28 ALUMINUM LAKE (CI 45410), TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), FD&C YELLOW NO. 6 ALUMINUM LAKE (CI 15985), D&C RED NO. 7 CALCIUM LAKE (CI 15850), IRON OXIDES (CI 77491, CI77492, CI 77499), D&C RED NO. 6 (CI 15850), FD&C BLUE NO. 1 ALUMINUM LAKE (CI 42090), CARMINE (CI 75470), D&C ORANGE NO. 5 (CI 45370), D&C RED NO. 21 (CI 45380), D&C RED NO. 22 ALUMINUM LAKE (CI 45380), D&C RED NO. 27 (CI 45410), FD&C YELLOW N O. 5 ALUMINUM LAKE (CI 19140), MANGANESE VIOLET (CI 77742)].

CATRICE: POLYBUTENE, HYDROGENATED POLYISOBUTENE, POLYGLYCERYL-3 DIISOSTEARATE, OCTYLDODECANOL, POLYETHYLENE, SQUALANE, DIMER DILINOLEYL DIMER DILINOLEATE, SYNTHETIC WAX, DIISOSTEARYL MALATE, DIPENTAERYTHRITYL HEXAHYDROXYSTEARATE, DICALCIUM PHOSPHATE, MICA, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, ALCOHOL, AQUA (WATER), SYNTHETIC FLUORPHLOGOPITE, TIN OXIDE, PENTAERYTHRITYL TETRA-DI-T-BUTYL HYDROXYHYDROCINNAMATE, ETHYL VANILLIN, MAY CONTAIN: CI 15850 (RED 6 /RED 6 LAKE/RED7 LAKE), CI 42090 (BLUE 1 LAKE), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (IRON OXIDES), CI 77891 (TITANIUM DIOXIDE).



4 komentáře:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Skvělé porovnání!
    Já mám jeden od Astoru a moc mě mrzí, že ty Catrice u nás ještě nejsou dostupné, protože bych je ráda zkusila.. :( No každopádně tím, že nemám srovnání, tak jsem s Astorem docela spokojená, ale Catrice určitě pořídím! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem s Astorem taky spokojená, jen Catrice je o chlup lepší a taky levnější. Tak držím palce, ať brzy seženeš :-)

      Vymazat
  2. Ten Catrice vyzerá úžasne;) A začína sa mi viac páčiť Cherry Berry, je sýtejší ako nude Rose Woody, vhodnejší pre tmavú zimu;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rose Woody mi přišel dost tlumený, což pro všechny typy, které tlumené nejsou, je trošku škoda. Musím souhlasit, že Chery Berry je pro tmavou zimu asi nejideálnější ze všech odstínů. Já patřím k chladnému létu a je pravda, že pro mě je už trošku tmavší.

      Vymazat