Vyrobíme si vlastní tělové mléko do sprchy...

18. 8. 2013

Nebudeme si nic namlouvat, mazání celého těla po večerní očistě se nudností vyrovná žehlení tejden nahromaděného prádla. Není proto divu, že po revoluční "niveácké" novince, kterou se promažete přímo při sprchování sáhla veliká část z nás kosmetických nadšenkyň. Ušetříte tím minimálně 10 minut, které se dají využít mnohem produktivněji a v neposlední řadě se nemusíte obávat umaštěného oblečení. 

Je ale výše zmiňované tělové mléko do sprchy značky Nivea takový zázrak? Podle mého názoru ani náhodou. Nevyhovuje mi konzistence, všudypřítomná chemická parfemace linoucí se po otevření je jako rána do nosu a o složení ani nemluvě. V dalším výčtu negativit bude figurovat skutečnost, že si mlékem "zasviníte" celou vanu, takže budete jak na kluzišti (první pravidlo zní - nohy nakonec, nebo to pak neustojíte). A poslední nevýhoda - byť máte z vany kluziště, na kůži stále  zbývá tolik nevymytelného produktu, že velká část z něj skončí v ručníku - děkuji, já chci mít ručník použitelný alespoň týden, a ne jako jednorázovku, kterou po každém utření budu prát. Co se ale výrobku nedá upřít je nápad a kýžený účinek - opravdu není třeba se po usušení krémovat od hlavy až k patě.

Nápad mě natolik uchvátil, že jsem se rozhodla vyrobit si něco se stejnými pozitivními vlastnostmi a eliminovat ty negativní. V konečné fázi jsem překvapila sama sebe, neboť home-made tělové mléko do sprchy se nejen povedlo, ale minimálně trojnásobně překonalo původní Niveu.


Nejdříve se mrknem na to, co budeme potřebovat:


1. Kondicionér - zaručí nám jednoduché rozetření a následné důkladné vymytí, dodá vůni. Použít můžete jakýkoli - já použila značku Kiss My Face, která je veganská v BIO kvalitě.
2. Olivový olej - zanechá na kůži lehoučký mastný film, který zabrání odpařování vody z kůže a tím pádem jejímu následnému vysušování. Použila jsem ten, po kterém jsem zrovna sáhla v kuchyni :-)
3. Tělové mléko - dodá hydrataci a zaručí, že se výsledek pěkně vpije do kůže. Tady se vyplatí sáhnout po něčem hutnějším a mastnějším - např. Mixa (pokud byste ale neměli mastnější, můžete při výrobě přidat na množství oleje).
4. Skladovací nádobka - Cokoli, z čeho budete následně dávkovat. Vyplatí se míchat rovnou v nádobce, jelikož výsledný produkt má díky kondicionéru našlehanou konzistenci a špatně se přendává kamkoli jinam. Nádobku neplňte více než do 2/3, aby se daly suroviny dobře promíchat vytřepáním.


Přejdeme k samotné přípravě:


Nejprve jsem naplnila nádobku zhruba do výše jedné pětiny objemu kondicionérem ...



Poté přidala zhruba stejné množství mléka (málem jsem se upumpičkovala k smrti) ....



Nakonec přidala olivový olej - tady nadávkujte podle toho, jak mastný chcete výsledný produkt mít. Já přidala asi 1/4 množství oproti kondicionéru nebo mléku...

A pak třepejte a třepejte, dokud vám ruce neupadnou :-) Asi po dvou až třech minutách jsem promíchala ještě špejlí, abych měla jistotu, že se všechny suroviny smísily.


Výsledek:



Já si nosím tuhle vymoženost především na bazén, tam se po sprše hodí (o tom množství vysušující chlorované vody ani nemluvě) - prostě a jednoduše opláchnete, oblečete se, vyrazíte domů, žádné zdržování..

Nakonec bych chtěla vyzvednou výhody toho podomácku vyrobeného mléka do sprchy:
1. Složení a vůni si vyberete dle vlastních preferencí, pomocí produktů, které vám vyhovují.
2. Velice snadno se roztírá a vymývá.
3. Nezůstává na kůži, nemastí celé okolí sprchy ani použitý ručník.



9 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Jůů, tohle je skvělý tip, díky za něj!

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, hlavně ať dobře slouží :-)

      Vymazat
  2. Jé, tak tohle je super návod! Sprchové mléko jsem vyzkoušela, ale nějak mě nenaschlo, stejně jsem se po něm musela mazat.. ale tohle vypadá mnohem lépe! :)
    http://wonderfull-today.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady jde hlavně o použité množství olivového oleje. Čím víc, tím mastnější výsledek logicky bude. Já jsem ekzematik a tohle mi na běžné použití stačí. Sušší místa ale musím pak taky namazat. Holt každej musíme promazávat jinak :-)

      Vymazat
    2. No právě, člověk si to namíchá podle svého, to se mi líbí!

      Vymazat
  3. ahoj, návod super, ale co se týče té kritiky Nivei, tak mi to přijde docela směšný, s tou chemickou parfemací máš teda pravdu, ale na druhou stranu mám pocit, že tahle typicky chemická niveacká vůně je prostě pro Niveu....typická no. Každopádně já ve sprše nekloužu, asi se umím líp namazat nebo máme nějakej extra sprcháč (a to fakt nemáme :) a dokonce si ani nezasviním ručník nikdy, ptž všechno bez problému jednoduše a rychle opláchnu. Tak já nevím no..:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem po tom mlíku od Nivey byla fakt taková upatlaná, nemohla jsem to ze sebe za boha umýt. Na bazéně už vubec ne, jelikož tam není ve sprše dost horká voda a neteče dostatečně silným proudem. Vůně je to pro Niveu opravdu typická, jen tady je hodně silná (ve složení je parfém někde na začátku). Pak možná ještě záleží, kterou máš verzi mléka? Já měla tu modrou pro hodně suchou pleť...

      Vymazat
  4. Nominovala jsem tě na Versatile blogger awards, tak se přijď podívat!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem, děkuji a určitě se přidám :-) Jen to asi nebude hned zítra...

      Vymazat