Minirecenze levných tvářenek

10. 9. 2013

Jak je známo - nejsme tak bohatí, abychom mohli kupovat levné věci. Ne všechny levné produkty jsou však zavržení hodné. Dnes se tedy podiváme na zoubek pár skromnějším zástupcům (nejen) drogérkových tvářenek.

Kategorie "levná" může pro každého znamenat něco jiného, pro mě to dnes ale znamená vše v ceně do 200 Kč.
Zkratka LE znamená, jak jinak, než, limitovanou edici.


1. Essence Guerilla Gardening Cream to powder blush - 01 Mission Flower (LE)



Barva se pohybuje někde mezi fuchsiovou a tmavou malinovou. Jak vidno, konzistence je krémová. Barva je opravdu intenzivní, je třeba s ní pracovat lehce, jinak se vám nepěkně pomstí. "To powder" jsem v tom bohužel nezaznamenala, i po nanesení zůstává krémová. Že nepráší asi nemusím složitě vysvětlovat. Balení je bytelné, jak jen to na Essence jde. Nevýhodu můžou zaznamenat jedinci s nedokonalou pletí - neuvěřitelně zvýrazní jakoukoli nerovnost, která zapříčiní nesouměrnost vrstvy tohoto líčidla. Abych ale přidala nezměrnou výhodu, je to opravdu držák a na tváři sedí poměrně dlouho. Abych osvětlila, proč tady pletu limitku, kterou už stejně nekoupíte - Essence má zajímavou tendenci neustále v limitkách opakovat stejné typy produktů, takže s podobnou tvářenkou se dost pravděpodobně setkáte v blízké limitované edici, jen bude mít jinou barvu.
Body: 5/10
Koupit jste mohly v kterékoli drogérii, kde se limitka objevila. Cenu si nechci vymýšlet, ale byla asi 60 Kč.



2. Maybelline Colorama blush - 501



Tvářenka má moc hezký nazlátlý shimmer. Na fotce to bohužel není až tak patrné (možná trošku v pravé části dole). V drogerce jsem zase řádila jak divá a házela do košíku, co mi pod ruku přišlo a že je poměrně tmavá mi došlo samozřejmě až doma. Teď na léto jsem ji užívala ráda a hojně. Na zimu ji ale uložím k hybernaci a vytasím zase až po prvním červnovém opalování. Pigmentace je slušná, výdrž je lepší průměr. Díky tomu, že je lisovaná a ne zapečená, lehounce práší. Pevnost balení je ucházející, jen je tvářenka poměrně malá, tudíž se z ní trochu špatně nabírá štětcem.
Body: 7/10
Koupit se dá vcelku všude. Já pořizovala 1+1 zdarma, za 39 kaček. Druhý produkt (ten zdarma) byl rozjasňovač, který sice stojí za houbelec, ale byl zdarma, takže mě to vlastně ani tak moc nemrzí.



3. Catrice Defining blush - 020 Rose Royce



Značka Catrice je moje srdcovka a ještě víc mám ráda tyhle obdélníkové tvary náplně, protože se po nich můžu štětcem pěkně rozmáchnout a pohodlně nabrat. Balení je téměř nerozbitné, jinak mi ale design nijak nesedl, je takový pro suchary. Kvalitu bych přirovnala k výše zmíněné coloramě, jen postrádá shimmer. Škoda poměrně chudého výběru odstínů. Všimla jsem si ale, že přidali, jako novinku, téměř neonově růžovou verzi, po které mé extravagantní já prahne a brzy si ji hodlá pořídit.
Body: 6/10
Koupíte v každém Rossmanu, který má v nabídce Catrice kosmetiku. Které to jsou, zjistíte na webu nebo v jejich oblíbené mobilní aplikaci. Cena 90 Kč.



4. Essence Silky touch blush - 10 Adorable



Jediné, co tady můžu ocenit je odstín. Mezi drogérkovými zástupci je totiž opravdu zatěžko najít něco světlého, pro mojí zimní mrtvolnou pleť. Tím ale výčet pozitiv končí. Je opravdu dost prašná a díky tomu na pleť dost nesedne. Stačí lehký podzimní větřík a je fuč. Obal je kvalitou prostě obal od Essence, více snad netřeba vysvětlovat.
Body: 3/10
Koupíte ve většině drogérií za cenu (opět nechci kecat, kdyžtak mě opravte) kolem 60 Kč.



5. Fleur de Santé radiant blush  - Soft Rose



Sama bych si tuhle tvářenku (a vlastně nic od FdS) nekoupila, obdaroval mě jí Ladybox. Každopádně me mile překvapila. První pozitivum je superbytelné balení - tím by se dalo klidně zabíjet. Konzistence je opět malinko prašná, díky lisovanému provedení, ale méně než u catrice nebo coloramy. Barva tady na fotce působí dost světle, ale je spíše střední intenzity, tlumená, lehce nahnědlá růžová (viz foto níže). Výdrž je taky dostatečná, přežije se mnou bez problémů směnu v práci. Zrcátko je milým bonusem.
Body: 8/10
K sehnání za 199 Kč na eshopu Ladyboxu.



6. Alverde Cream to powder rouge - 20 Winter Rose (LE)



Pozdravte držáka roku. Tohle z obličeje dostanete leda rejžákem. Dobře, přeháním, ale Lirenkou jsem to po focení drbala z ruky dobrou půlminutu. Alverde v limitkách obsahuje většinou teplé odstíny, takže jsem byla ráda, když jsem narazila na tuhle poměrně studenou záležitost. Barva je dost tmavá a konzistence tuhá, takže při nanášení rukou jde dost těžko rozmazat. Já ale všechny tvářenky, i ty krémové, nanáším štětcem a v tomto případě je výsledek tmavý tak akorát. Největší plus, alespoň pro mě, je přírodní složení. Mám ráda i Alverde design. Obaly jsou vždy bytelné. Němci si holt dávaj záležet.
Body: 7/10
Cena v limitce byla asi 120 Kč. Výhradní distributor je DM.



7. Gabriela Salvete Fiorello rouge - 03



Na mě nezvykle teplý odstín, ale nemohla jsem odolat. Tvářenka má naprosto neuvěřitelně nádherný shimmer. Ani ne tak typicky zlatý, jako spíše bronzový. Z kolekce je bohužel jediná, ostatní 3 odstíny mi přišly poměrně matné. Každopádně pokukuju i po dalších barvách, jelikož odstíny 01 a 02 jsou dost světloučké a v zimě mi sednou jak prdel na hrnec. Tak nějak úplně mě nebere vzezření obalu, připomíná mi no-name kosmetiku (alias chemickou zbraň), kterou seženete na rohu u vietnamců. Náplň ale za ty peníze stojí, tvářenka téměř nepráší a dost dlouho vydrží.
Body: 8/10
Seženete v Tetě, za 99 Kč.



A tady už máme zástupce jedna až sedm v akci.





8. Inglot Freedom system blush - 28
a
9. Inglot Freedom system blush - 29



Odstín 29 jsem dostala v Ladyboxu. Odstín 28 jsem následně vyměnila (ale už nepamatuju za co). Oba odstíny jsou opět poměrně tmavé, ale na léto se dají používat naprosto bez problémů. Přemýšlím o dokoupení dvou dalších světlejších odstínů + paletky na 4 vklady tvářenek. Jak vidět, odstín vlevo je spíše teplý, do cihlova, odstín vpravo studenější mauve (bože, jak dlouho mi zase trvalo rozlišit, která strana je pravá a která levá...). Opět mě potěšil podlouhlý tvar jako u Catrice. Obal se zde posuzovat nedá, ten zhodnotím, až si pořídím paletku. Lehounce práší, ale není to žádný děs. Obě tvářenky jsou dobře pigmentované, takže dostanete přesně to, co vidíte. Obě jsou taky opravdu drobně namleté, skvěle sednou na pleť a výdrž je více než dostačující.
Body: 8/10
Seženete v kamenné prodejně nebo na facebookových stránkách Inglotu. Cena kolem 200 Kč +/- nějaká ta koruna.  Když byste chtěli paletku na vklad, připlatíte si zhruba 150 Kč.
Mimochodem Inglot chystá internetový obchod. 



10. Paese Blush with argan oil - 35



Mohli jste potkat v posledním Senzaboxu před spojením, v případě, že jste objednali. Já ho objednávala především proto, že byl v akci s další krabičkou Senzabox Hero (pro muže), za zvýhodněnou cenu. Za ty peníze to není žádný děs. Dokonce se i vcelku trefili s odstínem, jen prostě dost práší a je trochu hrubě namletá, takže nevytvoří úplně hezkou souměrnou vrstvu. Arganový olej? No nevím, já si žádných kouzelných vlastností nevšimla. Taková poznámka na konec - přemýšlela jsem o objednání rýžového pudru této značky. Jestli s ním máte někdo zkušenost, budu ráda za ohlasy.
Body: 4/10
Seženete například na portálu parfums.cz, za cenu 55 Kč.



11. Dermacol Duo blusher - 3



Proč tomu nevymyslí nějaký super cool název, když to má tak hezký krajkový design. Mám ráda půlené tářenky, protože je to takové 3v1. Spodní část je studenější tlumená růžová s mini stříbrnými třpytkami. Horní je lehce teplejší matný odstín. Dohromady dají tu šmouhu co můžete vidět uprostřed v dolní části. Je opravdu pevně lisovaná, takže prakticky nepráší a vzorek na ni zůstane dost dlouho. Výdrž je průměrná, jen díky tomu silnému nalisování se nenabírá na štětec úplně snadno. Trochu mě ale zklamala kvalita obalu - obří laciné odendávací víčko na půl otočení. Řekla bych, že by to Dermacol zvládl lépe, s trochou snahy.
Body: 5/10
K sehnání ve většině drogérií za 130 až 140 Kč.



12. Essence Me & My ice cream Cream blush - 01 Ice Bomb (LE)



Tohle je naprosto úžasná, nádherná světlá broskvovo-korálová barva. Má zajímavou konzistenci. Je sice krémová, ale výsledek je spíš pudrový. Shimmer je taky super - ani zlatá, ani stříbrná, prostě něco mezi tím. A za tu cenu opravdu výhra. Pokud na ni někde ve výprodeji narazíte, perte se o ní jako o život. Výdrží opravdu od rána do večera. Od Essence jsem nikdy neměla velká očekávání, jenže tohle mi vzalo vítr z plachet a potvrdilo, že i taková značka může vyrobit jednou za čas nějaký ten svatý grál.
Body: 10/10
Kupovala jsem v Rossmanu asi za 60 Kč.



13. Alverde Puderrouge - 01 Apricot
a
14. Alverde Puderrouge - 04 Soft Pink 



Pink Rose byla jedna z mých prvních tvářenek (taky je to vidět, už jsem skoro na dně). Je to opravdu hodně hodně studená světloučká růžová s perleťovým shimmerem. Na zimu dokonalá, na léto ji moc nevyužiju, jelikož se na mě dost ztrácí. Chtěla jsem si pořídit nové balení, bohužel jsem na ni ale už dlouho v žádném DM nenarazila. Zato odstínu Apricot je všude plno. Vlastně ani nevím, proč jsem si ho koupila, barva se mi ani moc nelíbí. Kvalitou však vyjdou obě nastejno, a to velmi dobře. Výdrž je u Apricotu o fous lepší, ale bude to nejspíš tím, že má trochu tmavší odstín. Obalům se nedá nic vytknout, jako vždy (jen někoho může iritovat ta zelená). Škoda, že už není vidět pěkná vylisovaná růžička uprostřed tvářenky. Velkým plusem je BIO složení.
Body: Apricot 7/10, Pink Rose 9/10
Kupovala jsem v DM za přibližně 120 Kč.



Osm až čtrnáct v plné kráse:


Bystřejší si jistě všimli retardovaného obráceného číslování z prava do leva. Vinit z toho můžeme můj rozmarný mozek, který rozhodl, že než zmenšit dvouciferné čísla, raději očísluje šmouhy z druhé strany, kde jsou od sebe dál a nelepěj se na sebe (předtím to totiž nebyly opticky 4 dvouciferná čísla ale jedno osmiciferné). Taky jsem je mohla dát nastřídačku nahoru a dolů. Pozdě bycha honiti. Ano, vím, že začátek školního roku přichází akorát včas - z mého mozku by byl brzy nezvladatelný anarchista.



Pokud máte svého oblíbeného/neoblíbeného zástupce, podělte se o info v komentářích, neboť levné a kvalitní kosmetiky nemáme doma nikdy dost :-)


7 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Mám tu od Dermacolu a musím říct, že to je jedna z mála barev tvářenek, které mi sedí. Je pravda, že moc nevydrží... To mi vadí. V tašce mám pudr, ale tahat se ještě s tvářenkou a jak idiot se na záchodě (co teprv na ulici) po pudrování ještě tvářenkovat jak nějaká barbína, to raději ne:-) Překvapilůa mě ta Gabriella, nelíbí se mi design, ale někdy jí možná koupím.
    Super čláenk!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče výdrže, zkus nějaké krémové tvářenky, ty vydrží podstatně déle než pudrové. Od Gabrielly mám v plánu koupit ještě další odstíny, tak pak napíšu recenzi, jestli byly stejně dobré, jako tahle zmíněná :-)

      Vymazat
    2. Díky, taky jsem si říkala, že krémové bych měla volit spíš...:D

      Vymazat
  2. To je tvarenek a ja si rikam, jak jich mam hodne:D Mam rada z limitek od Essence:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trochu se to stydím přiznat, ale mám jich ještě víc :-)

      Vymazat
  3. Alverde tvářenku jako takovou nemám, ale místo ní používám jejich oční stíny (ty půlené, růžové - myslím že je máš taky) a jsem docela spokojená. Coloramy tvářenky mám taky, ale moc ráda je nepoužívám. Essence nemám taky žádnou a v budoucnu to nehodlám měnit :). Z levných tvářenek doporučuju značku Smooch - pecka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám od essence jen tři a vyhovuje mi jen jedna, zrovna ta z limitky Me and my ice cream. Smooch neznám, kouknu, díky za tip :-) Já teď nejčastěji používám asi Catrice nebo Inglot.

      Vymazat