Intimní hygiena: Nivea, Ryor nebo Chilly?

23. 10. 2013

V kosmetické výbavě každé zástupkyně něžného pohlaví by měl být mycí přípravek pro intimní hygienu. Takovéto přípravky mají speciálně přizpůsobené pH tak, aby předcházelo narušení rovnováhy a z toho vyplývajícímu podráždění. Jen tak pro informaci, běžná mýdla mají pH asi 7, intimní mýdla pH 5, což je sakra rozdíl :-)
Já mám doma přípravky rovnou tři (mám ráda výběr, no..). V dnešním článku si je porovnáme, a zjistíme, do kterého se při výběru vyplatí investovat a kam naopak ne..



Začneme značkou Chilly. Troufám si říci, že tu tuhle značku zná každá z nás, jednu dobu nás televize totiž nezásobovala ničím jiným, než touhle reklamou na svěžest.




Ohromné, a první udělené plus, má u mě Chilly za výrobu těchhle cestovních balení o objemu 50 ml (cena asi 35 Kč). Plné balení je objemově čtyřnásobné, což činí 200 ml (cena asi 120 Kč). Bohužel minibalení jsem našla jen v této zelené verzi. Jde o verzi Fresh, která má zaručit dlouhodobnou svěžest a vitalitu (wtf? jak mi tam dole zaručí vitalitu?). Obsahuje přírodní menthol. Moc hezky voní - něco jako svěží ovocno-mentholové bonbóny.
Růžová (plná) verze má název Delicate a je určena pro ženy s citlivou pokožkou a sliznicemi. Obsahuje přidané aloe a hamamelis (pro ty co neznají - já taky neznala až do dneška - jedná se o severoamerický keř, jehož výtažky indiáni léčili spoustu zlých věcí). Růžová verze voní úplně jinak, než zelená a hrozně ráda bych vůni popsala, ale nevím, k čemu ji přirovnat. Je taková mýdlovo-sladko-kořeněná. Na zelenou ale nemá.



Druhé plus uděluji za pumpičku. Miluju pumpičkovou kosmetiku (i když z ní nikdy nevydolujete všechno). Navíc má pumpička naprosto ideální dávkování. Stači lehce pumpnout a máte přesně tu dávku, co potřebujete. Konzistence náplně je stejná jako u běžného sprchového gelu, v tomhle ohledu se žádné kouzlo nekoná.



Ke složení moc připomínek nemám. Voda, chemie, chemie, chemie, aloe, hamamelis, chemie, glycerin. I když relativně šetrná chemie. Zelenou verzi jsem zapomněla vyfotit, složení není tak šetrné, ale položky jsou dost podobné.



Druhým dnešním zástupce pochází z výrobny Ryoru. Vůbec jsem netušila, že má Ryor tento přípravek v běžném sortimentu. Původně jsem šla pro Dove, ale když na mě zazářil tea tree oil z obalu, neváhala jsem a běžela s ním k pokladně.



Na obalu výrobce avizuje obsah tea trea a extrakt z šalvěje. Neobsahuje mýdlo. Balení má opět 200 ml. Cena je 99 Kč.
První, co vás na gelu zaujme, je bezkonkurenčně vůně. Někomu bude připadat zajímavá, přírodně-dezinfekční, někoho bude odpuzovat. Mě osobně připomíná vůni takových těch břečťanových gelů proti celulitidě. Je hodně ostrá, jakoby s vůní jehličnatého lesu. Abych pravdu řekla, ze začátku mi přišla zajímavě atypická, časem mě ale začala trochu otravovat.
Plus ale za hezký design, ostatní dva produkty můžou jít zahrabat :-)



Obal mě neuvěřitelně štve. U produktů, které potřebuji dávkovat v malém množství, mě rozhodně nepotěší, když jsou "postavené na hlavu", neboli - stojí otevíráním dolů. Když si chcete tedy trochu nabrat, z balení to vyhrkne a všechno to opatlá. Balení je koncipováno tak, že se směrem k dávkování rozšiřuje. Tudíž, i když necháte produkt stéct ke konci a pak se rozhodnete dávkovat, nahrne se k otvoru tuna produktu, a zase to teče v hrozném množství. 
Konzistence je stejná jako u Chilly - jako běžné tekuté mýdlo. 



Jupí!! Neobsahuje syntetickou parfemaci. Složení je celkově šetrnější než u ostatních dvou konkurentů.


Poslední zástupce patří Nivee. Vybrala jsem si ho: za prvé - kvůli vůni, za druhé - je sensitive.


Obsahuje opět aloe a jako bonus kyselinu mléčnou. Neobsahuje mýdlo a barviva. Pouze pro vnější použití (??? no jíst ho rozhodně nebudu...). Objem činí 250 ml a cena kolem 100 Kč.
Jak jsem psala, vybrala jsem si gel především kvůli vůni. Ta je hodně jemná, sladká, s nádechem růží a dalších kytiček.



Tady je dávkování ucházející, ale pumpička je pumpička, co si budeme nalhávat :-) Konzistence je opět tekuto-mýdlová, jako u předchozích.



Jak jsem zmiňovala výše, obsahuje aloe, kyselinu mléčnou. Navíc ale můžete narazit na panthenol, který není v kosmetice nikdy ku škodě.


Ale abych dostála slibu porovnání, budu porovnávat. Co do objemu, vítězí Nivea. V ceně zase Ryor, ale s ohledem na objem vás nejlevněji vyjde Nivea. Obal a dávkování má nejlepší Chilly, designem u mě vede Ryor. Vůni má nejlepší bezkonkurenčně Nivea, ale zelený Chilly voní tak moc příjemně. Složení se mi líbí s ohledem na kyselinu mléčnou a panthenol u Nivey. Ryor je ale zase bez parfemace a navíc obsahuje antiseptickou šalvěj a antibakteriální tea tree.

No asi tady máme dnes dle mých preferencí plichtu. Takže uznejte každá sama, který z výrobků preferujete a díky které vlastnosti ho preferujete.

Pokud máte svůj oblíbený produkt z této kategorie, budu ráda, když  mi dáte vědět. Já osobně jsem začala pokukovat po oleji pro intimní hygienu od Saloosu :-)


13 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Žádné takovéhle gely na intimní hygienu nepoužívám. Použila jsem jednou a myslela si, že se zbláznim, i doktorka řikala, že je to to nejhorší, co může být. Chápu, že některá se bez toho neobejde, ale za mě ne. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se docela divím, já už bez nich nedám ani ránu :-)

      Vymazat
  2. Já mám nejraději Lactacyd Femina, protože mi moc příjemně voní. Zkusila jsem i Chilly, ten zelený, ale nějak jsem mu na chuť nepřišla. Zkusila jsem i zelené intimní ubrousky od Chilly, ale ten chladivý efekt, nebo co to mělo být, mě zezačátku trochu vyděsil (:D), ale teď je tahám všude sebou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to mám opačně, ubrousky mám Lactacyd, mycí gel mám Chilly :-) Zákeřný chladivý efekt měl intimní sprej od Salcury, to byl děsnej vítr...

      Vymazat
  3. já mám doma Niveu 2v1, na holení, docela dobře pění, ale občas bych uvítala užší dávnkovač, vyteče toho docela dost. to malé Chilly vypadá dobře, na cesty jsem vždycky líná to tahat nebo přelívat, ale asi by mi vadila ta mentolová vůně, to samé Ryor a tea-trea, asi je to jenom můj blbý "předsudek", ale takovéhle vůně se mi k tomuhle typu výrobku moc nehodí :D měla jsem třeba z LB ten sprej Topida od Salcury a voněl úplně stejně jako jejich Antiac, což mě lehce odrazovalo...
    jo a Hamamelis jsem si vždycky pletla s heřmánkem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky myslím, že u tohohle typu výrobku je správný dávkovač důležitý, už jen z hygienických důvodů. Jinak ta vůně zeleného Chilly není úplně mentolová, je taky trochu ovocná, těžko se to popisuje :-) Naopak u Ryoru bych se na nikoho nezlobila, kdyby tvrdil, že smrdí. Je pravda, že vůně je trochu podobná tomu spreji od Salcury, který, jak jsem psala výše, je děsivej a vůbec nevím, proč by ho chtěl někdo použít více než jednou :-)

      Vymazat
  4. Já používám Lactacyd Femina, ten je asi nejlepší...A měla jsem i Ziaju a to tedy vůbec...:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ten Lactacyd snad koupím, když tady o něm všichni píšete :-)
      U Ziaji mě to ani nepřekvapuje, pro mě je to značka, po které bych v tomhle ohledu rozhodně nesáhla.. a vlastně ani nevím proč, nejspíš nějaká antipatie :-)

      Vymazat
  5. Já vyzkoušela Laktacyd a všechny verze Chilly a musim říct, že růžový Chilly s pumpičkou u mne vede. Balení je perfektně praktické a vůně velmi jemná a příjemná :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem Chilly taky přišla na chuť asi nejvíce (hlavně kvůli praktičnosti), ale s ohledem na vůni u mě vede rozhodně růžová Nivea :-)

      Vymazat
  6. :D Teda, to shrnutí je fakt kompletní, ale stejně bych si podle toho nemohla vybrat.. :D Sama používám gel z Avonu :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja zas avonacky gel nemuzu. Pouzivala jsem ho ne denne, jen obcas... A stejne mi nejak nesedl... A neobsahuje kyselinu mlecnou. A i neparfemovany parfem mel. Objednavam Lactacyd a Avon u me timto skoncil.

      Vymazat
    2. Kdybych mohla s odstupem času a spoustou zkušeností s dalšími značkami některý doporučit, byl by to Kivvi :-)

      Vymazat