Alverde vlasový styling

3. 11. 2013


Jak je možné, že jsem si zatím nikdy nevšimla, že Alverde vyrábí i produkty pro vlasový styling? Tak to nedokážu vysvětlit.. a přitom před tímhle regálem stepuju v DM snad každý druhý den. Takže jednou takhle luxuju pohledem regál s BIO kosmetikou a přemýšlím, co bych mohla zase vyzkoušet, když tu mi najednou oko přistane na nápise "tužidlo"... chápu, že jsem asi sto let za opicema, ale já fakt nevěděla, že něco jako BIO lak na vlasy nebo tužidlo existuje. Takže si dokážete představit tu radost, která mě naplňovala, když jsem výrobky házela do košíku a štrádovala si to k pokladně :-)

Obecně moc nefandím přípravkům na vlasový styling. Uznávám sice, že hora tužidla dokáže s vlasy hotové divy (a s těmi kudrnatými to platí dvojnásob) a na zkrocení krepatých vlasů zase není nic lepšího než gigantický oblak laku, ale tak nějak se bráním myšlence, že bych s tímhle vším na hlavě vynechala mytí a šla spát. A každej den si vlasy fakt odmítám umývat. Jenže když na stejný produkt narazíte u značky, známé svým šetrným a přírodním složením, začnete pomalu měnit názor na věc. Vždyť přece ty dva až tři dny to s nevymytým BIO produktem na hlavě přežiju. Jen k tomu účinku jsme byla z počátku trochu skeptická...


Alverde pěnové tužidlo s bílým čajem a citrónem



Informace výrobce (ve zkratce): Tužidlo dodá vašemu účesu sílu a objem. Vysoce hodnotné látky jako je bílý čaj a extrakt z citrónové trávy dlouhodobě pečují o vaše vlasy s potřebnou hydratací a chrání je před vysušením. Díky kombinaci výtažku z piva a přesličky budou mít vaše vlasy lesk a objem.

Rozhodně nelituji investice. Tužidlo tak nějak splňuje, co se po něm žádá. Vlasy jsou po použití uhlazené a vytvarované. Lesk sice mají, ale osobně bych za to děkovala kondicionéru, než tomuhle tužidlu. Co mě ale dostalo, je vůně! U všech tužidel, které jsem kdy vlastnila byla vůně sladká, těžká, chemicky dusivá. Tohle je až neuvěřitelně svěží citrónově čajová, lehce nasládlá vůně, která se ve vlasech lehce drží i druhý den po použití.
Já mám pro tyhle typy vůní pracovní název "zelené" - řadím tam právě vůně jako zelený čaj, okurka, citrónová tráva, limetka. Dle mého názoru stylizace obalu plně vystihuje vůni - svěží zelená :-)



Aplikátor je neobvyklý, pumpičkový. Tužidlo samotné není typická hustá pěna, jako jsme na to u běžných tužidel zvyklé, je trochu řidší (taková pěna do koupele). Bude to pravděpodobně způsobeno absencí hnacího plynu.
Co do dávkování, na obale píší: protřepat a do vlasů rovnoměrně rozetřít dvě dávky o velikosti lískového oříšku. S protřepáním souhlasím, s počtem dávek taky, ale s jejich objemem nikoli. Já musela dát dvě dávky o velikosti asi citrónu :-) Ono totiž tohle tužidlo tolik nelepí a pěna je opravdu "načechraná". V jednu chvíli jsem si tuhle mega dávku dala někde k ofině, a pak se děsila, že dopadnu jako Cameron Diaz ve filmu Něco na té Mary je (kdo viděl, jistě pochopí). Kupodivu jsem vlasy neměla slepené ale tvar jim zůstal.. ono je tohle tužidlo vůbec nějak kouzelné - sice tvaruje, ale vlasy nezatěžuje a neslepuje. Tudíž se vůbec nebojte s ním nešetřit.
Musím ale vytknout jednu věc - když lahvičku nedejbože položíte na stranu, tužidlo má tendence lehce utíkat a obal zapatlat. Takže stavět jen tak, jak se má a raději s sebou nikam nevozit. Ale třeba je to jen vada mého kusu, ostatní to dělat nemusejí.



Neobsahuje syntetické vonné, barvící a konzervační látky a látky na bázi minerálních olejů. Pivo na druhém místě složení - fakt tam je! Za zmínku pak stojí ještě heřmánek (camellia sinensis), citrónová tráva (cymbopogon flexuosus) a přeslička (equisetum arvense). Ano, ten bíly čaj, co je v názvu, tam nějak nenacházím. Citrónem v názvu nejspíše mysleli limonene, citral, linalool, geraniol a citronellol - všechno jsou to látky přidávané vesměs kvůli vůni a v přírodě se běžně vyskytují v citrusech (a dalších rostlinách).
Cena produktu je asi 70 Kč, objem 150 ml. A rozhodně do něj investuji znovu.



Alverde lak na vlasy s bílým čajem a citrónem



Informace výrobce: Lak dodá vašemu účesu tvar a umožní perfektní styling. Vysoce hodnotné látky jako bílý čaj a extrakt z citrónové trávy dlouhodobě pečují o vaše vlasy s potřebnou hydratací a chrání je před vysušením. Díky kombinaci extraktu z chmelu a šelaku budou mít vaše vlasy lesk a objem.

Opět nádherně voní. Úplně stejně jako tužidlo. Nijak extra ale nelepí, žádný dechberoucí styling s ním nevykouzlíte. Na stupnici tvrdosti, které jsou na lacích, by byl někde na hodně nízkých příčkách. Já ho používám spíše na uhlazení vlasů a dodání objemu. Pokud ale potřebujete něco, co vlasy slepí a nedovolí jim se hnout celý den, po tomhle raději nesahejte. Co mu ale musím uznat - opravdu dodává lesk.



Dávkovač je sprejový. Žádný aerosol se tudíž nekoná - opět zde totiž není hnací plyn. Na obalu píší: protřepat a rovnoměrně dávkovat ze vzdálenosti 30 cm. Já píši: dávkovat tak ze vzdálenosti 10 cm, z těch třiceti to totiž nemá šanci dostříknout na vlasy.



A dostáváme se k nejzábavnější části. Na tuhle jsem se extra těšila. Složení. Na obale udávají, že neobsahuje syntetické barvící, vonné a konzervační látky. Neobsahuje látky na bázi minerálních olejů. Rovněž neobsahuje produkty ze zvířat, kromě šelaku. Kromě šelaku?! Samozřejmě mi to nedalo a musela jsem se podívat, kterýho chudáčka do toho nastrouhali... 
"Šelak je přírodní živice, získávaná z výměšků červce lakového. Červec pomocí tohoto sekretu chrání své larvy před nepříznivými vlivy okolí." Výměšků? Jak by řekl Američan - ugh! Jak by řekl Čech - fuj! A pak mě dorazila tahle věta: "V potravinářském průmyslu se používá s označením E904, např. na čokoládové dražé. Také na impregnaci povrchů ovoce a zeleniny pro zachování čerstvosti." Dvakrát fuj! Nicméně po prvním zhnusení jsem ale došla k uvědomění, že mi to vlastně tolik nevadí. No tak co, naplival mi do laku na vlasy nějaký červík. Hlavně, že to přežil... pořád lepší než karmín.
Dále ve složení nalezneme opět heřmánek (camellia sinensis), citrónovou trávu (cymbopogon flexuosus) a chmel (humulus lupulus). Po bílém čaji opět ani stopy.
Objem opět 150 ml a cena opět kolem 70 Kč.


Zajímalo by mě, jestli jen já netušila, co je šelak a že mi ho cpou do lentilek. Vy ho znáte?



6 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Já taky zrovna moc nefandím stylingovým přípravků, ale tyhle se mi zrovna zamlouvají:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tužidlo si koupím určitě znovu, lak má ale na moje kudrnaté vlasy trochu slabé účinky...

      Vymazat
  2. zajímalo by mě, jestli do gel-laku (aka shellacu) taky přidávají chudáka červce... o broučkách v potravinách vím, kolegyně mě neustále straší s tím, že bych neměla chodit do Starbucks, protože někde četla, že používají barviva z hmyzu.
    jinak stylingové přípravky moc nepoužívám, dřív jsem hodně lakovala, protože jsem měla ofinu, teď ji mám odrostlou a spínám si ji ke straně, takže maximálně když jsem nějaká hodně zelektrizovaná, tak se lehce přelakuju (mám Fructis)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No červce tam asi záměrně nepřidávají, já si myslím, že jsem někde četla že ten výměšek sbírají až když zaschne (a to už tam snad žádné larvy nebo červíci nejsou).
      Já taky moc nelakuju, spíše tužidluju, aby se mi nerozlítaly kudrliny :-)

      Vymazat
  3. Camellia sinensis nie je harmanček, ale ten čaj, o ktorom si písala, že v zložení nie je... Takže no stress, je tam :) Btw, harmanček (teda rumanček pravý, aby som bola presná... neviem, ako sa to nazýva po česky) je po latinsky Matricaria chamomilla, ak sa jedná o drogu pozostávajúcu z kvetov danej rastliny, volá sa to latinsky Flos chamomillae ;) Ospravedlňujem sa, ale nedalo mi to neopraviť Ťa :D Inak, super článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yep, máš pravdu :-) Jsem si nějak spletla pojmy s dojmy a vydala camellia za chamomilla :-) Jsem vůbec netušila, že tyhle moje pravěké články ještě vůbec někdo čte :-)

      Vymazat