Saloos sprchový olej Granátové jablko

6. 11. 2013


Dnes jsem měla původně v plánu nějakou podzimní nehtovou inspiraci, ale mám ruce tak suché a popraskané, že bych se styděla je fotograficky dokumentovat, natož vystavovat na blog. Takže téma je odsunuto na dobu neurčitou. Namísto toho se podíváme na sprchový olej od Saloosu. Každý rok v tuhle dobu, kdy na nás číhá zima za rohem, se k těmhle olejům vracím. Většina z nich na mě dýchá zimní atmosférou. A to nejen díky výrazné kořeněné citrusové vůni, která v chladných dnech zahřeje a uklidní, ale především výživou, kterou poskytnou promrzlé a vysušené kůži.

Info výrobce: Exkluzivní olej se vzácným olejem granátového jablka a svěží vůní šťavnatých citrusů jemně smývá pot i nečistoty. Regeneruje a vyživuje pokožku, zachovává její přirozenou vlhkost a obnovuje elasticitu. Zanechává ochranný film a jeho harmonická vůně nasytí smysly svěžestí a optimismem.

Já osobně zbožňuji tyhle saloosácké sprchové oleje právě díky jejich vyživujícím účinkům. Kůži vůbec nevysuší a zanechají na ní lehký film, který ale není otravný do té míry, že byste se cítili umaštění. Já se tedy musím po sprše ještě něčím promazat, jelikož jako ekzematik mám kůži hodně suchou a nenamazat se, tak se zcvrknu a popraskám ve švech :-) Běžnému smrtelníkovi ale bude při sprchování použití tohohle oleje na promazaní bohatě stačit.
Trošku ošemetná je ale vůně. Když přičichnete k lahvičce ucítíte hořký pomeranč s lehkým sezamovým ocasem. Při mytí převládá vůně sezamového oleje následovaná něčím co připomíná grep. Zato po umytí z kůže ucítíte sladkou, lehce nahořklou vůni, připomínající vůni mandarinkových slupek. Vždy je to nahořklá vůně citrusů, jen hořké, sladké a kyselé tóny mají tendence objevovat se v různých intenzitách. Granátové jablko ve vůni nepotkáte. Název naznačuje, že obsahuje olej z granátového jablka, nikoli, že tak bude vonět :-)
Co se týká čistících schopností, pro mě jsou dostatečné, jelikož se nějak vážněji ušpiním jen zřídka. Pokud ale pracujete v černouhelném dole (a podobně), musíte se porozhlédnout po něčem jiném, tohle vám rozhodně stačit nebude.



Zdokumentovala jsem i dvě vady, které produkt má. Zaprvé - dávkovač... zajímalo by mě, který soudruh tohle vymyslel, protože je to děs. Hrdlo je děsně široké a olej má tendenci podtékat a opatlat lahvičku. Prostě ho nikdy nedostanete přesně tam kam chcete. Je fajn, že někdo rozdělil hrdlo dávkovače na nějaké kolečko s třetinkami, ale na dávkování má asi stejný význam, jako by tam nebylo.
Druhé negativum spočívá ve spotřebě. Úbytek od čárky (foto vpravo) je po jednom umytí. Celkový úbytek, který na fotce můžete vidět, je po třech umytích. Po třech použitích mít fuč čtvrtinu obsahu mi přijde dost. Lehkým propočtem se dostávám ke zjištění, že při každodenním užívání vypotřebujete olej za necelé dva týdny. Což při ceně kolem 150 Kč za balení není úplně zanedbatelné. Objem je 125 ml. 
Olej jsem kupovala v DM, ale když byste zabrousili do orientu, či nějakého bylinkového obchůdku, kde Saloos prodávají, seženete produkty asi o čtvrtinu levněji.



Takhle dopadl můj pokus o zdokumentování složení. Písmo je opravdu titěrné a navíc tečkované červené na růžovém pozadí... tzn nevyfotitelné.  Takže si ho proběhneme rychle v tomhle odstavci. Slunečnicový olej, seznamový olej, parfém, olej z granátového jablka. Dále jsou tam emulgátory, aby se produkt sjednotil a byl rozpustný ve vodě a součásti éterických olejů, jako citral, linalool ...
Samozřejmostí je absence syntetických vonných a konzervačních látek.


A jak jste na tom vy? Taky přes zimu olejujete? :-)


9 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. já si olejuju obličej (OCM), občas si místo očního krému ťupnu avokádový olej a po koupání se někdy mažu kokosovým olejem Pure Fiji. tenhle sprcháč jsem kdysi měla (grep), ale vzhledem k šílené spotřebě jsem si ho už znovu nekoupila. nekonečné sprcháče mě štvou, ale tenhle byl fuč za týden a něco a to fakt ne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je olej, kterým si člověk může udělat radost tak jednou do týdne, jinak bude mlátit hlavou do zdi, až ho vyplácá za týden a půl :-)

      Vymazat
  2. Olejíčky od Saloos jsou skvělé. Já sama je moc ráda používám. :) Ale v DM jsou Saloos produkty vážně předražené. :/ Jinak teda, pořádné promaštěný tělo, to já taky potřebuju. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V zimě taky nedám na různé oleje dopustit, ale na léto je dávám šupem pryč, protože si nedokážu představit nic horšího, než potit se pod vrstvou oleje :-)

      Vymazat
  3. není po něm moc mastá sprcha/vana? :) Jinak kosmetiku Saloos mám hrozně moc ráda...

    Jane´s colours

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec.. jsou v něm nějaké přírodní emulgátory, které mu dovolí se "rozpustit" ve vodě. Po smísení s vodou a rozetření dostane takovou mléčnou barvu a jde v pohodě opláchnout :-)
      Já osobně jsem měla problém s upatlanou vanou jen u tělového mléka do sprchy od Nivey, a to jen u té tmavě modré verze pro extra suchou pleť. Ta bílá verze je v tomhle podstatně lepší.

      Vymazat
  4. vyzera super, Saloos ma podla mna same dobre veci!

    Inak pozyvam na giveaway o GUCCI RUSH 75ml, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovědětVymazat
  5. Tenhle sprchový olej zbožňuju! Akorát ho mám v grepové vůni, ale mytí s ním si užívám jako nic jiného. Ten naolejovaný pocit je super a kromě toho nemám tak velkou spotřebu jak píšeš - stačí mi troška, protože se olej hezky rozetře.. Jinak ho zbožňuje i přítel a slíbil mi po jeho dopotřebování koupit nový :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já ho vyplácám více hlavně kvůli tomu nepraktickému aplikátoru... ale je pravda, že je suprovej, takže taky přemýšlím o dalším balení, jen v jiné verzi.

      Vymazat