Magnetická paletka a refilly Cosm'etika

19. 1. 2014


Bůh žehnej "ladyboxímu exchangi" (omlouvám se za to rouhání). Ale opravdu! Jinak bych se k obsahu této paletky nikdy nedostala tak levně. Začalo to celkem nevinně. V prosincovém boxu krásy mi přišel limitovaný modrý oční stín značky Cosm'etika. Kromě toho, že byl boží (veganský, více než přijatelně pigmentovaný, se slušnou výdrží a v barvě, která se skvěle hodí k mému barevnému typu) jsem ale taky dost odfrkovala nad faktem, že se opět jedná o pouhopouhou náplň do magnetické paletky, která se dělá jen v jedné velikosti a to pro čtyři stíny.

Samozřejmě jsem původně neměla v plánu paletku vůbec kupovat, jelikož jeden stín vyjde bezmála na dvě stovky a paletka jakbysmet. Jednoduchou matematikou se dopočítáte k výsledku, že držíte-li v jedné ruce osamocený refill a v druhé ruce nic, musíte zbytek dokoupit za přibližně osm set korun. O to horší je zjištění, že stíny se zatím dělají jen ve čtyřech odstínech, takže ani není z čeho vybírat (to se ale brzy změní, jak se dočtete na konci článku). Pak se ke mě ale dostaly přes exchange velice výhodně další dva odstíny a investice do paletky se už nezdála jako až tak hloupý nápad.

Paletka samotná, stejně jako její náplně, fandí přírodě, tudíž je papírová. Na dotek sice poznáte, že se nejedná o plast, v kvalitě provedení by mu ale mohla hrdě konkurovat. Víčko paletky je magnetické, nemusíte se tedy bát, že by se vám samo od sebe otevřelo. Paletka obsahuje zrcátko.



Reálná velikost paletky odpovídá (přibližně) velikosti na následujících dvou fotkách.



Ve spodní části zadní strany paletky si můžete povšimnout informace, že je určena pro tři druhy refillů:






A takhle už paletka vypadá naplněná:


Stíny do paletky opravdu padnou jako prdel na hrnec. Problém ale nastává s jejich taháním ven v případě, že do ní vložíte všechny čtyři. Já osobně mám totiž trošku strach, že stíny při vytahování poškodím (= rozrejpu). Příště je zkusím tahat magnetem - jen co magnet naučím rozpoznat, který stín chci vytáhnout.

Stíny samotné jsou všechny slušně pigmentované a na bázi vydrží celý den. A znovu musím pochválit kvalitu složení. Cena už (pro mě) není ale úplně příznivá -  199 Kč (za 3 g). Co bych ale taky chtěla, za kvalitu se holt musí připlatit, že jo?!


Z mého boxu. Bez poetického názvu, říkám mu jednoduše "ten modrý".

Exchange. Vyměna za texturovací lak Jordana. Odstín Matt Brown.

Exchange. Výměna za produkty Palmer's. Opět absence poetického názvu - říkám mu tedy "ten béžový".

Po opravdu dlouhém rozmýšlení jsem se rozhodla pro doobjednání tohoto odstínu Pearly Candy Pink.

zleva: ten modrý, Pearly Candy Pink, ten béžový, Matt Brown


Detail složení - jednotlivé odstíny se liší pouze v sekci "May contain":


Složení: mica (slída), zea mays starch (kukuřičný škrob), zinc stearate (součást mastných kyselin), squalene (skvalen), vitis vinifera seed oil (hroznový olej), armeniaca kernel oil (olej z meruňkových jader), helianthus annuus seed oil (slunečnicový olej), butyrospermum parkii butter (bambucké máslo), benzyl alcohol (rozpouštědlo, konzervant), dehydroacetic acid (konzervant).


Nakupovala jsem na stránkách obchod.imnatur.cz. Celkově mě vyšel stín s paletkou na 398 Kč a díky platbě převodem mi bylo odpuštěno poštovné. Balíček jsem dostala hned druhý den po obdržení platby (jo, byl to fofr, můžu doporučit).


No a jelikož jsem opice zvědavá, nedalo mi spát, proč je na paletce napsáno pro refilly 4A, 2B, 1C. Takže jsem samozřejmě dotaz odeslala mailem. Obratem mi přišla následující odpověď:

"Refilly B jsou v přípravě, budou to 3-4 pudry, min. 1 bronzer a 2-3 tvářenky a vynasnažím se, aby vyšly na jaře. Bohužel všechny tyto věci jsou hrozně časově náročné na přípravu a také finančně nákladné a vyrábí se řádově v tisících kusů, takže to trvá. U refillu C je šance, že to buď bude pálený pudr nebo nějaký duo výrobek slisovaný do jedné vaničky. Refilly B mají kapacitu 6-7 g a C 12-14 g. V každém případě jsem záměrně uvedla na paletku všechny tři možnosti refillů, které má italský výrobce k dispozici, aby se fantazii meze nekladly."


A finální názor? Kdo si potrpí na přírodní kvalitu, ať jde směle do paletky i stínů. Ty, co na veganskou kvalitu moc neslyší, může stále potěšit kvalita provedení. V potaz ale, ve všech případech, musíme vzít, že paletku se čtyřmi stíny pořídíme za téměř tisícovku. A i kdyby jste se přesto rozhodli do paletky investovat, doporučuji počkat si na další slíbené refilly. Když už, ať je alespoň z čeho vybírat!


Co vaše zkušenosti s produkty Cosm'etika? Souhlasíte s poměrem kvalita/cena?


10 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Mám ten modrý, další odstíny se mi nelíběj, já bych je nevyužila, hlavně ne ty hnědé. Bez paletky je ale stín hodně nepraktický no. :-/

    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si počkej, až vyjdou další náplně. Třeba se ti bude k tomu modrému nějaký hodit a doplnit je pak můžeš o tvářenku nebo pudr. Pokud se tedy smíříš s cenou :-)

      Vymazat
  2. Tak tohle jsem ještě neviděla. Je to zajímavé. Nejvíc se mi líbí hnědý a béžový stín.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě naopak víc ta modrá s růžovou :-)

      Vymazat
  3. Já mám takový ten světle hnědý a jsem s ním spokojená - a vůbec bych se nebránila i tomu tmavšímu, ale ten modrý a červený nic pro mě teda.. Ale paletka je fakt super :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si ten tmavší zkus ještě někde na exchangi sehnat, nabídek bylo dost. No a pak, až budou nějaké další refilly je můžeš doplnit třeba o tvářenku a budeš mít paletku plnou :-)

      Vymazat
  4. Mně se líbí, ale seskládání paletky je na můj vkus docela drahé, i když věřím, že kvalita za tu cenu stojí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyplatí se to jen fanatickým nadšencům do přírodní kosmetiky a nebo pak, jako v mém případě, když 3 ze 4 náplní má člověk skoro zadarmo :-)

      Vymazat
  5. Jej, ta paletka vypadá ale tak pěkně. Vůbec nevím, že Cosmetika něco takového dělá. Mně se docela líbí jejich rtěnky a tvářenky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych nedostala refilly v prosincovém beautyboxu, tak bych to taky netušila :-) Rtěnku jsem nikdy neměla, takže netuším, ale jejich tvářenky mám taky ráda.

      Vymazat