Tělová másla Alverde: Jsou jedno jako druhé?

19. 2. 2014


Přesně tahle otázka mi nedávno přišla na mysl, když jsem u regálu dumala, zda vybírat melounové, ovocné nebo makadamiové tělové máslo. No a o odpověď se s vámi podělím v dnešním článku...

Pro účely porovnání jsem zvolila jediné u nás dostupné verze - makadamiový oříšek ze standartní nabídky a meloun a ovocný sen jako zástupce limitovaných edicí. Melounové jsem měla dvakrát v plném balení, bohužel už u nás není k sehnání, tak jsem vytasila alespoň tohle cestovní balení.

  • Co do objemu, plná balení mají všechna 200 ml, cestovní standartně 50 ml. 
  • Cena za plné balení u limitek je 110 Kč, zato běžně dostupný makadamiový oříšek seženete o deset korun dráže, takže za 120 Kč. Cestovní verze balení seženete za nějakých 30-40 Kč. 
  • Obaly, jak je vidět, vypadají všechny stejně, jen se více či méně liší barevně.
  • Konzistence je u makadamiového oříšku podstatně hutnější. Limitky bývají řidší a gelovější.
  • Makadamiový oříšek se rychleji vstřebává a výsledný efekt je více "voskový", limitky jsou spíše hydratační a tolik nepromašťují.
  • Vůně je dost o osobní preferenci. Limitky jsou jako pytlíček ovocných cukrátek, makadamiový oříšek má jemnou "miminkovskou" vůni bez nakyslých podtónů.


Poslední slovo bude mít samozřejmě složení jednotlivých zástupců:




Voda, sójový olej, glycerin, alkohol, cetyl alkohol, cerearyl alkohol, glyceryl stearate citrate - až sem se složení neliší.

V případě makadamiové verze nalezneme olej z makadamiového oříšku, bambucké máslo, kakaové máslo, olivový olej, xantanovou gumu (zahušťovadlo), měsíček lékařský, mandlový olej, růžovou vodu, tocopherol, slunečnicový olej...

Ovocná verze dále obsahuje parfemaci, bambucké máslo, xantanovou gumu, olivový olej, borůvkový extrakt, jahůdkový extrakt, malinový extrakt, slunečnicový olej...

Melounová verze se honosí bambuckým máslem, olivovým olejem, melounovým extraktem, slunečnicovým olejem, mangovým olejem, xanthanovou gumou, tocopherolem, slunečnicovým olejem...


Odpověď tedy je, že se másla rozhodně neliší a jen vůní a barevným provedením, ale i obsahem a poměrem různých složek a pečujících látek.

Já bych kvalitu seřadila následovně:
1. místo: Makadamiový oříšek (a klidně si těch 10 korun připlatím!!)
2. místo: Meloun
3. místo: Ovocný sen

PS: Docela mě pobavila ta xanthanová guma, nebo-li nacpeme to vodou a pak to zpětně zahustíme xanthanovou gumou :-)


10 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Makadamiový oříšek mám a je naprosto skvělý :) Paradoxně jinak oříšky nemůžu vystát :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme na tom podobně, já k nim díky potravinové alergii cítím taky jisté antipatie :-)

      Vymazat
  2. Tuhle značku jsem ještě nezkoušela,ale na zkoušku bych si ráda pořídila aspoň to cestovní balení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě stojí za vyzkoušení, hlavně tam verze s makadamiovým oříškem :-)

      Vymazat
  3. Chtěla bych si na zkoušku někdy koupit to malé máslo od Alverde. Tak uvidíme, zatím žádné nepotřebuju, protože mám Baleu a ještě tělové mléko celé, ale časem ho chci určitě zkusit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já už jiná másla nekupuju, protože ten poměr kvality a ceny je nepřekonatelný :-)

      Vymazat
  4. Asi by som pri výbere tiež zvolila tú sladkú verziu makadamiový oriešok, ešte som síce neskúšala žiadne telové maslo od Alverde, ale lákajú ma skôr sladké vône a oleje všeobecne by mali byť pre telo prospešné. Teraz testujem telové maslo od Avonu moje prvé telové maslo, ale zatiaľ ťažko povedať.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak pak vyzkoušej to od Alverde pro porovnání :-) U nepřírodních tělových másel bývá často ve složení vysoký podíl vazelíny. Což samozřejmě není nijak zdravotně závadné, ale bohužel ani nikterak prospěšné.

      Vymazat
  5. Já mám makadamiový cestovní balení,stálo cca. 32kč,koupila jsem ho kvůli dobré ceně. Máslo si nemůžu vynachválit.Má příjemnou nevtíravou vůni. Před chvílí jsem si dala trochu na ruce,umyla jsem si je a utřela do ručníku a mám je sametově hebké a jemné. Pořídím si plné balení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Makadamovou verzi mám taky moc ráda! Ale nejvíc jsem si asi oblíbila brusinkovo-makadamovou z letošní zimní limitky :-)

      Vymazat