TOP 2013: Dekorativní kosmetika

9. 2. 2014

A máme tady pokračování oblíbenců za minulý rok, tentokráte věnovaný výrobkům z řad dekorativní kosmetiky. Díky bohu za tu trochu včerejšího sluníčka, kterou jsem mohla využít k focení :-)

Dekorativky se mi doma válí opravdová spousta (a to i přesto, že nepoužívané kousky přeposílám dále). Paradoxně, vybrat ty nejlepší nebyla zase taková fuška, jak jsem si myslela, pod foťák mi naskákaly skoro samy. A v neposlední řadě dnes zmíním i oblíbené štětce, jelikož ty s dekorativkou více než úzce souvisejí.


Pleť



Missha Signature Real (odstín 21) jsem si zamilovala už minulé léto, kdy jsem musela z dosavadních Skin79 přesedlat na něco tmavšího. Na letošní zimu jsem se rozhodla pořídit si ho i ve světlém provedení a rozhodně jsem neprohloupila. Má snadno rozmazatelnou, mastnější texturu, což mé suché pleti dělá dobře. Krytí a sjednocení je na jedničku.
Rimmel Stay Matte (odstín 001) je se mnou už vcelku dlouhou dobu. Je opravdu jemně namletý a hezky zmatní. Na zimu ideální odstín. Jen mám v plánu se příště kouknout po něčem transparentním - pravděpodobní adepti jsou NYX, Dermacol, Alverde nebo Paese.
Korektor Alverde (odstín 20 Ivory) se ohromně podobá, jak vzhledem, tak vlastnostmi, korektoru Camouflage od Catrice. Jen tenhle má přirozenější barvu, tónovanou spíše do růžové (Catrice je poměrně žlutý).


Oči



Řasenku Lumene jsem vykšeftovala v Ladybox exchangi a nemohla jsem vyměnit lépe. Ten kartáček je prostě boží (viz. detail kartáčku). O samotné náplni moc mluvit nebudu, prostě a jednoduše jsem se upnula na kartáček - zahustí, prodlouží, neslepuje!
Bázi pod oční stíny Artdeco jsem na tady blogu vychvalovala už mnohokrát. Má zklidňující účinky a příjemně mentolově voní. Po nanesení vytvoří v tenké vrstvě jakoby gumovou texturu, která nedovolí víčkům se promastit až k nanesenému stínu a líčení zničit. Kalíšek je sice vcelku prcek, nicméně mám balení už přes rok a stále ještě nejsem na dně.  
Krémovým očním stínům Maybelline Color Tattoo jsem věnovala samostatný článek. Můžete si tam tedy připomenout, jak jsou skvělé. Favoritem je u mě odstín Permanent Taupe.
Kompaktní perleťové oční stíny Gabriella Salvete (na fotce odstín 02) mě opravdu mile překvapily. Kromě příjemného designu obalu mají také skvělou texturu a výdrž. Nákup se vyplatí hlavně v době, kdy narazíte na slevy 30% na celý sortiment značky GS (akce bývají jak v Rossmanu, tak v Tetě). Jen škoda toho skromného výběru barev. 
Oční dekorativku uzavřeme očními linkami L'Oreal Gel Intenza. Černé oční linky by neměly chybět ve výbavě žádné dámy a tyhle jsou naprosto super. Nešmouhují, rychle zasychají, jsou bohatě pigmentované, neobtiskují se. Jen ta vyšší cena...


Tvářenky



Tady jsem prostě nemohla vybrat jen jednu... nicméně vybrané mají jeden znak společný a tím je poměrně chladný odstín. 
nahoře: Inglot odstín 28, FdS odstín Soft Rose
dole: Alverde odstín 04 Soft Pink, Bourjois odstín 95 Rose de Jaspe
Jediná Bourjois je zapečená, ostatní tvářenky jsou kompaktní. Všechny jsou střeně pigmentované, což mi vyhovuje více, než extra pigmentované (nepotřebuju vypadat jako Marfuška, že jo).


Štětce - tvář



Hakuro H51 používám pro dokonalé zapracování BB do pleti. Je nádherně hustý a kvalitní, takže vám nepozře většinu nanášeného makeupu.
Štětce Ebelin z růžové řady jsou kvalita za rozumnou cenu. Na pudr i tvářenku rozhodně stačí. Do těch na oční stíny a makeup bych, být vámi, už ale raději neinvestovala.


Štětce - oči



Tak to máme od vrchu Hakuro H77 na blending, Hakuro H70 na nanesení očního stínu, Hakuro H78 pencil brush na detailnější vykreslování, no name štětec z časopisu na vykreslení obočí a štětec na oční linky Essence.
Rozhodně můžu doporučit štětce Hakuro, tam nikdy nestřelíte vedle. Z řad Essence ale stojí za povšimnutí jen tento na oční linky, který je za cenu kolem třiceti korun více než dostačující.


Možná jste si všimli, že jsem vynechala rtěnky. Kdo chodí ke mně na blog pravidelně, chápe. Kdo ne, pochopí po přečtení tohoto článku :-)

Co se týká rozjasňovačů, loni mě neuchvátil žádný natolik, abych se ho rozhodla zařadit. Pokud máte nějaký tip na skvělý rozjasňovač (samozřejmě pod šest stovek), tak se o něj směle podělte! :-)



16 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Lumene byla fajn, ale ke konci už se začla mazat, nevim proč. Tvářenku Inglot ted používám a je fajn :)
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A víš co je zajímavé? V létě mi přišla Inglot tvářenka tmavá a teď, když jsem bílá jako stěna, mi tmavá vůbec nepřijde :-) Lumenka už mi taky dochází, takže se poohlížím po něčem s podobným kartáčkem.

      Vymazat
  2. Jo, jo, všechno to tu na mě vybal, ať můžu závidět ještě víc :D

    Jediná věc z tohoto výčtu, kterou doma mám a v současné době používám, je Artdeco báze, která je u mě úplnou novinkou - ještě ji nemám ani týden. Víčka mám mastná, nicméně výsledek s bází je určitě lepší, než bez ní, navíc barvičky opravdu trochu zvýrazní. Takže peněz nelituji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidět nemusíš, stačí si něco pořídit :-) Třeba GS stíny se v akci dají koupit za 50 Kč a myslím si, že tenhle odstín využije opravdu každý.
      Jestli báze stíny zvýrazní si netroufám tvrdit, ale určitě prodlouží výdrž. Mě se stíny bez báze opravdu dost slévají, a to už do hodiny po nanesení a s touhle bází mi vydrží klidně celý den. Jde samozřejmě i o kvalitu stínů - když jsou na nic, tak je nezachrání ani sebelepší báze. Jen to chce mít víčka před nanesením opravdu čistá a suchá. Když pod vrstvou báze zůstane mastnota nebo vlhkost, báze se pak rozpustí i se stíny. U téhle báze chce ale dávat sakra bacha na pořádné uzavření kelímku, jinak ti v něm zbude jen uschlý kousek gumy.

      Vymazat
  3. Pudr stay matte je úžasný, vydržel mi hrozně dlouho a hlavně po jednom přepudrování ráno mi pleť vydržela pěkná až do odpoledne. Což se u jiných pudrů moc neděje:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na léto byl fajn, ale teď mám trošku problém s tím, že pleť vysušuje...

      Vymazat
  4. Pěkný článek :) ty štětce vypadají moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně jsou kvalitní a za rozumnou cenu :-)

      Vymazat
  5. Hezký :)
    http://anett01.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek a prima tipy! Zaujaly mne štětce Ebelin (na tvářenku zrovna sháním) a poznámka, že dáma se bez linek neobejde....to budu muset přehodnotit :)
    Jinak některé z výrobků by se našly i u mne. Uvažuju o BB Missha (mám teď Skin79 Gold), ale píšeš že tento se hodí na suchší pleť....a já mám spíš smíšenou.
    A také by mne zajímal rozdíl mezi kompaktní a zapečenou tvářenkou/pudrem (těm co ví se omlouvám za začátečnický dotaz!).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Linky, hlavně černé se hodí pro zvýraznění oka a zahuštění řas. Pro většinu žen je ale samotná černá linky dost "tvrdá", lze ji tedy zjemnit očními stíny. Já si dost často dělám právě černou linku, kterou pak přetřu barevným stínem, takže zvýraznění a zahuštění řas zůstane, ostrý přechod se ale zjemní díky přechodu do barvy použitého stínu.
      Skin79 vip gold jsem měla taky a byla jsem s ním moc spokojená. Možná mi sednul konzistencí o něco více než tenhle. Signature real je jeden z dražších BB značky Missha, protože má údajně nějak šetrnější složení podporující výživu a hojení pleti (ruku do ohně, za to nedám, někde jsem to četla). Opravdu mám ale po něm pleť v lepším stavu, než když jsem každý den používala Skin79. I přesto, že jsem psala, že je vhodný na sušší pleť, není úplně vhodný na pleť extra suchou, protože má tendence zvýrazňovat šupinky suché kůže. Rozhodně bych se ho nebála použít i na smíšenou nebo mastnější pleť, jen bude potřeba ho přepudrovat pro zmatnění. Nemyslím si, že by výsledný efekt byl "mastnější" než po Skin79.
      Kompaktní tvářenka je pouze silným tlakem slisovaná, aby držela pohromadě. Zapečená je prostě zapečená, upravená tepelně - tvrdá, nepráší. U některých zapékaných produktů ale může jít pak špatně nabírat.

      Vymazat
    2. Díky za vyčerpávající odpověď! :) Zase jsem o něco chytřejší. A ten tip s tou linkou přetřenou stínem je vážně super!

      Vymazat
  7. Skvělý článek! Pudr Stay mate mám ve své sbírce už dva roky a stále mě neomrzel, je prostě nejlepší :-)
    Na mém blogu právě probíhá giveaway, budu moc ráda, když se také zapojíš > http://www.chicoco.cz/2014/02/giveaway.html ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho mám taky moc ráda. Jen trošku vysušuje, takže hodlám přesedlat na nějaký jiný. Pravděpodobně na chválený NYC. Děkuji za pozvání :-)

      Vymazat
  8. Misshu, Artdeco a Color Tattoo mám taky moc ráda :) Lumene řasenka mi bohužel hrozně rychle vyschla.

    Pokud můžu dodat nějaký tip na rozjasňovač, tak tady: http://svetpodles.blogspot.cz/2013/11/27.html Je to levnější dvojče HighBeamu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mně naštěstí lumenka stále slouží :-) Děkuji za tip na rozjasňovač, preferovala bych právě nějaký takovýhle tekutý.

      Vymazat