Co mě v kosmetickém světe sere....

19. 11. 2014


1. Že etikety lžou

Položme si jednoduchou otázku - co byste čekali od výrobku s všeříkajícím názvem "Luxus z přírody"? Já osobně bych hledala ve složení přírodní ingredience. Proto mě nedávno dost šokoval pohled na složení jistých produktů, které přírodu potkají tak maximálně při jejím znesvěcování cestou do ČOVky.

Přírodou se prostě dnes ohání každý druhý produkt, i když je až po okraj naplněný silikony, parabeny, vazelínou, barvivy a parfémy. Ono se tam to slůvko "příroda", "bio" a "nature" prostě vyjímá tak nějak líbezněji než "luxus se SLS", "kouzelné silikony" nebo "exkluzivní parabeny".

A řešení? Když už si na každý tuk nemůžeme napsat máslo a tuzemský už není to samé co rum, ani příroda a bio by nemuseli být na každé láhvi... a "sensitive" a "hypoalergenní" jakbysmet.

zdroj: zoot
zdroj: zoot



2. Že asi bydlím na konci světa

Protože dodat sem některé produkty je očividně nesmírně obtížné. Pamatujete si můj Catrice wishlist? Po delším pátrání v regálu, kde se stále žádné vyhlížené novinky neobjevovaly jsem zjistila, že ani nemají v plánu se objevit. Ač jsou novinky vyvěšeny už delší dobu na českém webu Catrice, dostupné zde vlastně vůbec nebudou. Časem se totiž záhadně objevil seznam cizokrajných vlaječek vedle většiny novinek, který nám má dát jasně najevo, že máme utřít slinu a schovat peněženky, protože ničeho takového se v České republice rozhodně nedočkáme.

Bohužel toto není zdaleka nic výjimečného. Jenom si vzpomeňte, jak často články na různých blozích, při představování novinek různých  značek, končí větou "Snad se to dostane i k nám"...

zdroj: catrice.eu



3. Že nemám předky z Afriky nebo alespoň latinské Ameriky

Ono totiž sehnat v těchhle končinách makeup, který by nebyl tak o dva odstíny tmavší, než moje pleť, není vůbec sranda. A co teprve takový korektor... 

Abych ale všem značkám úplně nekřivdila, musím uznat, že poslední dobou je to s výběrem trochu lepší. Nějaký ten světlejší produkt už seženu... ale odstíny Porcelain mají zatím do barvy porcelánu ještě dost daleko...




4. Že paletky stínů skládají barvoslepí lidé

Při výběru paletek neustále narážím na dva opakující se problémy. Buď jsou všechny stíny v paletce skoro stejné nebo jsou tam barvy naplácané jedna přes druhou a vlastně se k sobě vůbec nehodí...

Ano, uznávám že existují i výjimky... pro mě jsou to třeba všechny paletky Naked. Ale ruku na srdce, kolik máte doma paletek, u kterých byste mohli odpřisáhnout, že používáte alespoň dvě třetiny počtu obsažených stínů...




20 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Souhlas, souhlas a zase souhlas! Super výstižný článek, obzvlášť souhlasím s nulovou dostupností novinek nebo odstínů make-upu. Asi bychom měli založit odbory ... :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otázka je, zda by nám to bylo něco platné :-D

      Vymazat
  2. S temi novinkami souhlasim, bohuzel. S make-upem problem nemam a to mi prijde, ze jsem bila, ale v tech nejsvetlejsich vypadam jak smrtka :D
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dost bojuji s tím, že musím volit odstín na úkor kvality... a nebo objednávat pře internet :-/

      Vymazat
    2. Charmedko, ty rozhodně bílá nejsi :-D
      Se stížnostmi souhlasím až na ty paletky. Tolik jich doma nemám a z těch, co mám, využívám víceméně všechny barvy.

      Vymazat
    3. Šťastný člověče! :-) Já mám u paletek fakt problém s tím, že se mi líbí (a sedí mi barevně) tak 2-3 odstíny a se zbytkem netuším, co bych dělala. Pokud člověk jede v zemitých odstínech, tak má výběr vcelku jednoduchý, ale pokud je někdo chladný typ, jako já a hnědé by se měl vyhýbat jak čert kříži, tak se to dost komplikuje :-)

      Vymazat
  3. jo, na Luxus z přírody jsem taky koukala, když to Zoot inzeroval na FB... schválně jsem se koukla na složení a zase to naštvaně zavřela... jinak co se týče světlých MU, tak doporučuju zkusit Dermacol lanýže, vypadá světle (ale ještě jsem nezkoušela), Rimmel má teď taky jeden v odstínu 010 (ale nesedí mi ten MU jako celek) nebo Revlon Colorstay odstín 150, jde sehnat na netu a na mě je moc světlý, a to jsem fakt bleďoučká

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luxus z přírody má jedině tak líbivý obal, toť vše. U Dermacolu mám problém s tím, že si ho nemůžu dát na obličej, když se mi udělá nějaká vyrážka, protože se to pak ještě zhorší (což je dost blbý, protože právě tu vyrážku potřebuju zakrýt, žejo...). Na Rimmel jsem už taky koukala (se nad námi světlými konečně někdo smiloval), ale po těch nových odstínech se tady ani nestihlo zaprášit :-) A Revlon mě láká už delší dobu, ale zase jsme u toho nakupování přes internet - nevyzkouším, nevím co od něj mám čekat a taky nemusím trefit odstín :-/ Docela mile mě překvapil ten nový Catrice, co byl v jednom z posledních Ladyboxů.

      Vymazat
  4. Luxus z přírody. No jasně, však ropa je taky z přírody, tak to jsou přírodní i ty plastové obaly... Taky si myslím, že by asi měli trochu přehodnotit, kdo všechno si může dát na obal "přírodní", atd.
    S paletkama nemám problém, ty, kde se mi nelíbí a mám pocit, že se k sobě nehodí, nekupuju. :)
    Světlá sice jsem, ale naštěstí jen natolik, aby mi seděly ty nejsvětlejší odstíny, co jsou k dostání. Má to jen tu chybu, že mi zase sedí málokterá konzistence, protože mám divnou pleť. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to vezmeme až k základům, tak je vlastně všechno přírodní, žejo :-D
      Já mám s paletkama dost problém, protože jsem blázen do barev a barevné typologie, a když vidím, jak jsou tam splácané barvy s odlišnými vlastnostmi, tak z toho šílím :-)
      Nic si z toho nedělej, já mám taky divnou pleť :-D

      Vymazat
  5. Mna prekvapuje ako moze mat ,,prirodna kozmetika" zaruku dva roky. Vid. Alverde. Mozno to mozne je, len tomu jednoducho nerozumiem ...
    Biela Mačka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I v přírodní kosmetice máš nějaké konzervanty (alkohol, benzoan sodný, sorban draselný, kyselina mléčná). Všude kde je voda, musí být konzervant. Rozdíl je jen v tom, jak velké svinstvo to je.

      Vymazat
  6. velmi pekne napisane :)) rozmyslam co rozculuje mna ale nic ma okrem toho tvojho nenapada. Ale je to fakt pravda vsetko co pises a super napad na clanok :)

    Pozyvam na 5 rocnu giveaway o balicek BIODERMA, stylove hodinky a 50€ voucher, tu:http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/11/mega-naj-naj-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :-)
      Já se obávám, že se časem pár dalších bodů najde :-)

      Vymazat
  7. Já teďka objevila, že drogérka http://www.vmd-drogerie.cz má tu Catrice tvářenku na skladě! :) To je snad poprvé, co náš zapadákov předstihl zbytek republiky, operují ze sousedního maloměsta. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, to není ona, dali k tomu jen špatnej obrázek, trubky :-D Měl by tam být tenhle -> http://www.catrice.eu/cz/produkty/oblicej/tvarenka/detail/product/illuminating-blush-030.html a tyhle tvářenky by měly být ve stálé nabídce všude v ČR (dle toho, co tvrdí web).
      Já hlavně doufám, že potkám tuhle limitku -> http://www.catrice.eu/cz/limitovana-edice/dolls-collection.html, protože se mi z ní líbí všechno!

      Vymazat
    2. Aha, tak nic. :D Díky za upozornění. :) No ta nová je na mě asi moc světloučká.

      Vymazat
    3. Podle fotek u tebe na blogu bych tě tipovala na tmavý typ, takže tomu plně rozumím :-)

      Vymazat