Péče o obličej v průběhu roku

2. 11. 2014

Že bude dnešní článek věnován mé obličejové péči jste už pravděpodobně všichni pochopili z nadpisu. Měla bych ale osvětlit část nadpisu "v průběhu roku" -> je to proto, že vlivem počasí se mění můj typ pleti. V zimě je suchá, dehydratovaná a citlivá, v létě zase mastná a snese téměř vše. Tyhle změny zaznamenávám hlavně v oblasti čela, které mám v zimě suché opravdu extrémně a musím ho po večerní očistě natřít hydratačním krémem i 2x až 3x, v létě naopak skoro nestíhám mastnotu eliminovat.

A jelikož pro mě teď nastalo "období sucha", začneme tím aktuálnějším, a to péčí v ZIMNÍM OBDOBÍ...

Každé ráno začínám tím, že vyčistím pleť růžovou vodou od Purity Vision. Pár stříkanců na tampónek abych stáhla prach a další nečistoty a potom nanesu nějaký hutnější krém. V zimě používám noční krémy i na den, protože hydratace lehčí denní verze by zdaleka nestačila. V současnosti používám už asi desáté balení nočního krému s růží od Alverde a pak zbrusunový objev, noční krém s kosatcem od Weledy, který je naprosto úžasný a vůbec nechápu, jak se mi dařilo Weledu tak dlouho přehlížet. Koupila jsem ho v DM s 50% slevou, tj. 185 Kč a rozhodně by stál i za plnou cenu. Po nanesení si běžím umýt zuby, abych dala krému čas se vstřebat a připravila obličej na aplikaci makeupu. Odličovací tampónky jsou značky Lilibe a kupuji je v Rossmanu. 


Během dne používám hojně balzám na rty. Stálicí je Lavera Basis Sensitiv v duopacku. Jeden kus mám na toaletním stolku, druhý nosím v kabelce. Nedávno jsem navíc díky Ladyboxu objevila krém Barefoot SOS, který mi pomáhá při boji se suchou a svědivou kůží. Každou zimu se mi totiž začne vysušovat a loupat kůže kolem nosu a nejen, že to svědí jak ďas, ale dělají se až takové větší nevzhledné šupinky suché kůže. Tenhle krém je ale naprosto super a suchou a svědivou kůži zklidní a navíc perfektně hydratuje. Není nějak extra mastný, takže jím můžu kůži na obličeji před den přemáznout i několikrát a nezanechává viditelné mastné stopy.


Večer to bývá buď - anebo. Buď jsem celý den nic moc nedělala a nemám pocit, že by pleť potřebovala extrémní očistu, pak hraje prim micelární voda Garnier a pro odlíčení očí použiji hydrofilní odličovací olej od Saloosu. Anebo mám pocit, například po tělocviku, že pleť potřebuje trošku silnější čistící program a to pak použiji ve sprše mycí krém s jílem a olejem od Alverde, který mám ráda především proto, že vůbec nevysušuje pleť. Zhruba jednou týdně, většinou v neděli, si udělám navíc peeling, abych trochu pročistila póry a zbavila se "nepotřebné" kůže. V současnosti peelinguju cukrovým scrubem, který jsem vyhrála ve velmi štědré soutěži u Yvonne (takže už asi pošesté velké DÍKY!) a který je naprosto skvělý, přírodní, plný rojzasňujících a osvěžujících citrusů a pečujících olejů a snese se ho i suchá a citlivá pleť. Na stažení mycího krému (případně peelingu) vodou pak používám houbičku, momentálně EcoTools (k sehnání v DM).


Po očistě pleti pak už jen nanesu noční krém (i kolem očí - oční krém teď nepoužívám) a přidám vrstvu balzámu na rty. Balzámu na rty totiž není nikdy dost... a v zimě to platí dvojnásob!




To bychom tedy měli zimní péči a můžeme se vrhnout na tu odmašťující v LETNÍM OBDOBÍ....

I v létě je po ránu mou stálicí Růžová voda od Purity Vision, kterou rychle přečistím pleť. Krém pak volím v odlehčené verzi, tedy nějaký denní, případně fluid. Urtekramu jsem si ještě moc neužila, dostala jsem ho teprve nedávno (opět od Yvonne, opět velké DÍKY!), ale přesně mi sedí do letního období, díky té lehké nevtíravé vrstvičce, kterou po nanesení zanechá. Obě Lavery jsem sehnala před létem ve slevě a vlastně mě ani moc nenadchly. Ale jak jsem psala, v létě není můj obličej tolik vybíravý, takže využití nakonec našly.


Během dne používám hojně balzám na rty a když mě čeká delší pochod přes město, přidám tenoučkou vrstvičku opalovacího krému na nos a čelo. V létě totiž dost často vynechávám makeup a nebo ho nanesu opravdu jen tak decentně (v sypké minerální verzi) a nějaké to SPF je prostě potřeba.


Co do večerní očisty, v létě vynechávám micelárku a každý den čistím vodou, protože mám pocit, že ten pot a mastnota potřebují něco drsnějšího :-) Hlavními aktéry jsou tedy mycí houbička a nějaký gel. V létě jsem měla nejraději Urtekram s třinovým cukrem, který má regenerační účinky a skoro nevysušuje. Oči jsem, už klasicky, odličila hydrofilním olejem od Saloosu a zhruba jednou týdně dělala peeling. V létě si také ráda míchám domací, kávový se skořicí, který pleť pěkně rozzáří.


Na vyčištěnou pleť pak už jen nanesu nějaký lehčí krém (stejně jako ráno), s tím rozdílem, že když někde cítím pnutí nebo nedostatečnou hydrataci, přidám na taková místa pečující olej. A taky přidám vrstvu balzámu na rty... jak jinak :-)



Tak to už je opravdu vše... docela mě při focení překvapilo, kolik toho jako ženská na sebe denně napatlám a co to stojí času a peněz :-)
Máte to s množstvím pečující kosmetiky podobně? A také upravujete svoji péči o pleť podle ročního období?

4 komentáře:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. moc hezká sbírka, hned bych měnila :D. Zaujal mě sprcháč Urtekram a Barefoot SOS krém. Ten Deep Steep peeling je nekonečný, viď, aspoň já ho teda nemůžu pořád dopotřebovat, vůbec nemizí...A není vůbec zač, jsem fakt ráda, že ti vyhovují :)! Jinak já toho musím používat mnohem míň (vlastně taky už dlouho plánuju napsat o svojí denní rutině a furt se k tomu nemůžu dostat), ale pomalu to navyšuju aspoň na 3 produkty denně :D:D (no, možná trochu víc...). Jinak podle ročního období moc péči neměním, kupodivu v zimě nemám pleť vysušenější než normálně, tak uvidíme letos!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezká sbírka? To já když koukám k tobě na blog, tak ani nestíhám vykřikovat "to bych chtěla" :-D
      Ten sprcháč s třinovým cukrem je moje srdcovka a docela si ulítávám na tom jak voní, i když ze začátku jsem tu vůni neměla vůbec ráda. Barefoot není žádný zázrak v tubě ale vyhovuje mi hlavně proto, že ho můžu nanést na místa, kde se mi dělá ekzém - některé oleje nebo krémy mi totiž sice suchou kůži zhydratujou, ale vyvolají alergii a pak to děsně svědí, škrábu to a akorát se to zhorší. V tomhle mi Barefoot fajn, protože kůži spíše uklidní. Což je ale dost individuální, někdo jiný na něj může třeba reagovat hůř.
      S peelingem máš pravdu, fakt vůbec neubývá :-)

      Vymazat
  2. Tak to je panečku sada :-)) S oleji od Saloosu jsem moc spokojená :)))

    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! A hlavně mám ráda ty sprchové :-)

      Vymazat