Zajíci v krabici ŘÍJEN + LISTOPAD 2014

11. 11. 2014

Tak vás vítám po delší době u dalšího článku a abych vám to zanedbávání blogu trochu vynahradila, dáme si dnes hned dvojitou dávku jídla. Zdravého jídla. No neber to!

SPOILER ALERT! Se nám podařilo překročit první stovku odběratelů (!!!), tak si dáme brzy nějakou tu malou oslavnou soutěž o dva z mých nejoblíbenějších produktů... už se mi dokonce podařilo vymyslet o jaké půjde - prozradím, že se bude jednat o jeden kus oční dekorativky a jeden kus přírodního krému obličej. Takže mějte oči na stopkách a vyhlížejte :-)

Ale teď zpátky k jídlu. Zajíce jsme si představili v květnu a pokračovali v září a dneska si dáme, jak už název napovídá podzimní dvojité říjnovo-listopadové kombo.

ŘÍJEN


Říjnová krabička mi vykouzlila slinu u pusy hned po otevření. Dokážu totiž náramně ocenit, když je alespoň část obsahu rovnou připravena ke konzumaci. Takže jako první vzniklo rychlé foto trojice musli, dýňová semínka, zeleninová tyčinka a u tvorby zbytku fotek jsem stihla ztrestat celý balíček musli a u následně u vybírání a úpravy fotek pak padlo za vlast i půl balení solených dýňových semínek.
Ještě bych měla skandálně odhalit to, že jsem z krabičky kromě zminěné trojice ještě nic dalšího neotevřela, ale čestný skautský, že se k tomu co nevidět chystám.


Maniokový škrob mě díky svému objemu praštil do oka jako první. Všeobecně jsem k různým škrobům trochu skeptická, protože mi přijde, že zbytečně nadýmají, nicméně přiložený recept na brazilské sýrové bochánky, obsahující jen zmíněný škrob, sýr a smetanu mě natolik navnadil, že mu dám šanci. Páč sýr já bych mohla 24/7 a v jakékoli podobě.
- 65 Kč/400 g

Čistí to játra, je to plné draslíku, který bojuje proti stresu a únavě a navíc je to s přídavkem vanilky. Co to je? No přece kaštanové pyré s vanilkou bez aditiv a konzervantů. Popis sice zní dobře, ale já mám z obsahu trochu respekt, protože trpím alergiemi na spoustu různých oříšků a semínek, takže asi půjdu, čistě pro jistotu, otevřít a okoštovat obsah plechovky rovnou před nemocnici, abych to v případě nouze neměla daleko :-) On totiž ten hruškový koláč s mandlovo-kaštanovým krémem vypadá tak dobře, že nevím, jak dlouho ještě budu odolávat!
- 79 Kč/250 g 


Světlý a tmavý teff je obilovina s nejprťavějšíma kuličkama, jaký si dokážete představit (0,5 - 1mm). Pidizrnka mají vysoký podíl minerálů, bílkovin, esenciálních aminokyselin, železa, vápníku, fosforu, mědi, zinku, hořčíku a vitamínů B a C. Navíc jsou bezlepkové. Tmavá odrůda má o trochu víc železa (proto ta barva). Kuju nějakou slanou kaši, tak snad se zadaří....
- 54 Kč/200 g 


Pečená a solená dýňová jádra jsou (pardon, byla... a to ne moc dlouho) naprostá mňamka, a to až taková, že se do nich pustil i muž, který jinak pro zdravou stravu nemá ani to nejmenší pochopení. Prej se dají dát i do salátu, ale to je dle mého názoru trochu škoda. Ideálně je vidím večer k televizi, jako náhrada chipsů a podobných nechutně nezdravých pochutin. Jo a prej jsou dobré pro odčervení (hlísti, tasemnice), ale ze srdce vám i sobě přeji, aby nic takového nebylo potřeba :-D
- 35 Kč/100 g

Bezlepkové musli bylo kupodivu moc dobré (ano, uhodli jste, bezlepkovým věcem většinou moc nedůvěřuji). Nebylo přeslazené, obsahovalo poměrně dost brusinek a bylo pěkně slepené do kuliček, takže se pohodlně zobalo a příjemně křupalo. Asi bych ho úplně nepotřebovala snídat, ale jen tak samotný, na sváču si ho představit dokážu.
- 45 Kč/150 g

Zeleninová tyčinka Veggie protein mi teda moc nechutnala. Byla cítit a chutnala jako takové ty nudle z instantních čínských polévek (a nekecejte, že jste je nikdy nekoštovali). Za mě teda nic moc, ale proti gustu.... Jinak teda obsahuje různé luštěniny, semínka, zeleninu a olivový olej. Je bez cukru, s 20% rostlinného proteinu má vysoký obsah vlákniny.
- 29 Kč/36 g


LISTOPAD


Listopadová krabička mi dorazila dnes. Bohužel mi přišla trochu chudší a navíc v téhle nebylo kromě žvýkaček nic určeno k přímé konzumaci. Ale žvejky už jsem prubla, to je jasný. Váhám ještě nad večerní horkou (teplou) čokoládou, tak uvidíme....

Omlouvám se za zhoršenou kvalitu fotek, které jsou foceny pod umělým světlem. Znáte to - do práce za tmy, z práce za tmy...

A navíc jsem dostala nějaké nedotištěné průvodní listy, takže u některých produktů neuvádím cenu, páč ji prostě nemám jak zjistit :-/


Teplá čokoláda mě trochu prdí, protože v návodu k přípravě je uvedeno, že se má nahřívat jen na teplotu 48°C, což je podle mě trochu málo a opravdu dostává názvu "teplá", ale nechám se překvapit, třeba to nebude takové drama. Nicméně, protože boby v téhle čokoládě nejsou pražené, uchovávají si více cenných látek.
Pozn.: Zrovna jsem koštla... je to tak dobrý, že než dopíšu článek, tak nezbyde dostatek na to, aby se dalo něco uvařit...
- 81 Kč/100 g

Šalvějové žvýkačky mě prvně překvapily celkem nevábnou nahořklou chutí, ale ta se rychle vytratila a zůstala jen lehce bylinková stéviově sladká chuť (kdo chutnal stévii pochopí). Rozhodně dobrý nápad, moc totiž nefandím běžným aspartamovým žvýkačkám. Šalvěj navíc působí pozitivně na imunitu, což se v současných chladnějších dnech docela hodí.

Semínka tří barev jsou určena k naklíčení a následné konzumaci. S konzumací nemám problém, s naklíčením však ano. Jsem prostě ten typ člověka, kterýho kytky nesnášej a kterýmu neroste ani plevel na zahradě, umoří i kaktus a o nějakých kvetoucích orchidejích si můžu jen nechat zdát. Toliko k vyhlídkám na jakékoli vyklíčení. Ale tak pokusím se, né že ne. A pak si udělám salát. Obří.
- 77 Kč/75g


Ke kaštanové mouce mám stejně váhavý přístup jako ke kaštanovému pyré, zmíněném výše. Ale takové kaštanové gnochi na sladko s kokosovým přelivem zní více než dobře...

U kokosového krému naopak neváhám vůbec, protože cokoli kokosového se mi zavděčí vždy. V tomto případě se jedná o 100% čistý kokos bez přidaného cukru, barviv nebo konzervantů. Konzumace je vhodná při odvápnění kostí a lámavosti vlasů a nehtů.Vidím to na nějaký dezert ke Štědrovečerní večeři. A nebo zmrzku. Mňam!
65 Kč/200g


PS: Ještě mi zbylo trochu té čokolády. Tak to rychle běžím rozpustit v troše mlíka, než si to rozmyslím!

2 komentáře:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Mohu poprosit o složení té čokolády? :) podle mě se může zahřívat i na vyšší teplotu, ale tohle je doporučení pro vitariány, kdy tepelně zpracovávají potraviny jen do určitého stupně...(ale nejsem na "raw" odborník, možná píšu hloupost :D)
    říjnovou jsem měla také :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to určitě kvůli tomu, aby se nepřekročila teplota. Ono by totiž potom to, že jsou nepražené vyšlo trochu naprázdno :-) Teď ji teda nemám u sebe, ale co si pamatuji, byla tam kakaová hmota, nepražené kakaové boby, kakaové máslo, třtinový cukr. Ale čokoláda i bez obsahu jakéhokoli mléka byla hrozně dobrá a vůbec nebyla hořká.

      Vymazat