Čistič štětců Ebelin

26. 1. 2015

O téhle novince jste se jistě už doslechli. Aby taky ne. Je totiž dostupná a první svého druhu v našich drogériích. No a protože v kosmetickém světě není nic otravnějšího než mytí štětců (a depilace), musela jsem si tenhle čistič štětců na zkoušku pořídit taky. Dnes se tedy dovíte, jak u mě pochodil.


Co do složení, tak to je alkoholovej dryák. To musí být každému asi jasné hned při prvním stříknutí. Neuvěřitelně rychle to schne a fakt hodně to vysušuje. Takže bacha na ruce. Já si při čištění postříkala prsty a nebylo to úplně příjemné (ale já mám ruce už tak hodně suché, takže pak dosáhly úrovně mumie).

Čistič je vcelku silně parfémovaný a popravdě mi ta "vůně" trochu lezla na nervy. Při použití bych byla ještě ochotná tohle překousnout, ale parfemace je dost cítit ze štětce i po použití. 

Co mě ale trochu zaskočilo je informace v návodu, která říká, že je "určen pro čištění štětců na pudr, tvářenku či oční stíny", což znamená pro čištění štětců od "suchých" produktů. Na krabičce je ale vyobrazen makeup a korektor. Já vím, že je to trochu puntičkářské rejpnutí, ale věc se má tak, že mi opravdu přijde vhodnější na čištění štětců od suchých produktů, protože na ty tekuté stoprocentně (nebo alespoň devadesátiprocentně) nestačí... viz dále. 


Lahvička má vcelku praktickou stříčku, která by dle mého názoru ale mohla mít trochu menší rozptyl. Jen mi tedy z počátku nějak nechtěla začít stříkat a čím víc jsem mačkala, tím víc se bránila a ve finále začala tekutina podtékat pod uzávěrem. Zrovna, když jsem chtěla lahvičkou mrsknout o zem se ale uráčila spolupracovat tak jak má.

Rozhodně si k čištění také přineste nějaké ubrousky nebo papírové utěrky. Budete je potřebovat.


Teorii máme za sebou, teď jdeme na praktickou část. Čistič jsem zkoušela na štětci, který používám pro rozetření zapracování makeupu. V levé části fota níže je zdokumentován štětec po asi dvou týdenním používání. V pravé části je pak štětec po vyčištění. 


Abych byla zcela upřímná, z výsledků jsem nejásala tak, jak jsem doufala. Štětec rozhodně nebyl srovnatelně čistý jako po klasickém mytí vodu (a šampónem). Určitě je vidět velký rozdíl, ale mytí vodou je prostě mytí vodou. Celý proces mi zabral asi tři minuty, vypoužívala jsem asi desetinu obsahu lahvičky a zaprasila velkou spoustu ubrousků při snaze bordel ze štětce vytřít. Nějak mi přijde, že na štětec téhle velkosti a hustoty (a k tomu znečištění tekutým produktem) čistič prostě nestačí.

V čem ale vidím výhodu, je to, že je štětec téměř ihned po použití suchý. A taky dezinfikovaný.



A závěr? Rozhodně bych produkt nedoporučila pro běžné čištění, ale spíše jako nutnou náhradu mokrého čištění nebo pro dezinfikování štětců. Pro menší štětec bude rozhodně lépe použitelný než pro velký a hustý štětec. Pokud máte například omezený počet štětců na oči a potřebujete hned teď a nutně nějaký čistý, rozhodně po tomhle produktu můžete sáhnout. Navíc pokud budete čistič používat na velké a silně znečištěné štětce, zmizí vám z lahvičky dřív než stačíte mrknout. 
Dále mi přijde čistič lepší pro štětce, které jsou znečištěny suchými líčidly (pudr, oční stíny, suché tvářenky atd.) než pro štětce primárně používané na tekuté produkty (makeup, korektor, krémové stíny apod.).
V neposlední řadě je potřeba zamyslet se na tím, jaká sbírka chemie vám ve štětci po tomhle produktu zůstane a hlavně citlivější pleť by neměla zapomínat na možné alergické reakce.

* zakoupeno v drogérii DM za 87 Kč, objem 100 ml


4 komentáře:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Taky jsem si jej pořídila, ale ještě jsem ho nepoužila, tak jsem na něj zvědavá. Já potřebuju čistit hlavně štětce na oči, kterých mám málo, tak s těmi si snad poradí. Moc pěkná a užitečná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda,že se recenze líbila :-)
      Malé štětce čistí dobře, jen je potřeba štětiny opravdu dobře vytřít, ideálně ve finále ubrouskem pořádně promnout a ne s nimi jen "šmrdlat" po papíru.

      Vymazat
  2. Mám z něj úplně stejné pocity, na štětec na makeup nestačil, na tvářenku už jo, ale stejně jsem je pak oba ještě umyla šampónem a čistá voda netekla ani z jednoho ;) využití bych viděla jen na takové rychlo čištění mezi mytím, hlavně na štětce na oči, páč tam používám občas syté barvy ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se shodneme na 100% :-)
      Já mám štětce na oční stíny 4 a taky mi někdy nestačí, takže jsem ráda, že je mám čím narychlo očistit :-D

      Vymazat