3x báze pod oční stíny - Sephora, Artdeco, Absolute NY

5. 2. 2015

Dnešní článek bude věnován té části dekorativní kosmetiky, bez které se prostě a jednoduše neobejdu. Dokonce se mi někdy stane, že v práci s hrůzou zjistím, že jsem zapomněla na řasenku (ano, až tak hrozného zjištění jsem se párkrát dobrala), ale na bázi jsem nezapomněla nikdy. Bez ní ani ránu.

Když se rozdávaly debilní oční víčka, tak jsem očividně stále v řadě někde v první trojici, protože:
 - ač jsem jinak vyschlá jak treska, oční víčka se mi dost mastí
 - mám převislá víčka, takže se mi kůže na víčkách trochu krabatí a stíny se navíc otírají při každém mrknutí

Tyhle dvě "super" vlastnosti mají na výdrž stínů hodně negativní vliv a bez použití báze mi zdlouhavě nanášené umělecké dílo na očích vydrží v koukatelném stavu asi tak hodinu a půl (a možná taky ještě méně).

Teď už ale konec s bědováním nad genetickou nespravedlností a zpět k řešení problému. Aby mi stíny vydržely, musí být splněny tři hlavní body: 
1. Odmastit víčka - pro tenhle úkon používám růžovku od Purity Vision.
2. Nanést kvalitní bázi.
3. Nanést kvalitní stíny - protože když budete mít stíny kvality rimmel nebo miss sporty, ani ta nejlepší báze na světě to nezachrání.

Pokud bych chtěla maximalizovat výdrž, nanesu pod oční stíny ještě stíny v tužce (např. Sumita Beauty Champagne Eye Shadow Pencil, Rimmel Scandaleyes Shadow Stick nebo Astor - ale o tom až jindy a v jiném článku).

K bázím, které u mě absolutně neprošly patří například Alverde, Dermacol nebo LaSplash. Naopak od takového Artdeca už mám v současnosti třetí balení. A k téhle stálici v poslední době přibyly dva nové kousky - Absolute (Nicka K) New York Eyeshadow primer a Sephora eyeshadow primer 12HR.



Začneme od toho nejlepšího. Báze Absolute NY byla součástí prosincové krabičky Ladybox Gold. Na internetu je k nalezení pod názvem Nicka K New York i pod názvem Absolute New York. Popravdě jsem moc nezkoumala vztah mezi těmito dvěma názvy. Co se ale neliší je cena, která se pohybuje mezi 150-200 Kč a v tubičce naleznete přesně 7,9 gramů produktu. 
U nás bohužel není k sehnání. Ladybox sliboval, že bude ke koupi na jejich eshopu, ale ať vyhlížím, jak vyhlížím, stále tam není (Pozn. Ladybox udával cenu 280 Kč). 

Na bázi mi vyhovuje aplikátor. Vždycky udělám jen pár ťupek na víčko a rozmažu. Žádné rytí prstem v kalíšku jako u Artdeco. Druhá strana mince ale je, že se v takovémto balení nikdy nedostanete na dno a minimálně pětina produktu vám tam vždy nenávratně uvízne.
Konzistence je jemná, krémová, lehká ale taky dost klouzavá a silikonová (což potvrzuje samo složení). Není lepivá a stíny na ni lze nanášet okamžitě. Odstín je narůžovělý tělový a nějaké vyloženě do nosu bijící vůně jsem si nevšimla.
Co do výdrže, tak je to zatím asi nejlepší báze, kterou jsem měla. Řekla bych tak 8-10 hodin, dle náročnosti podmínek, kterým ji vystavím. Ale musíme vzít v potaz to, že mi stíny opravdu nevydrží, takže běžnému smrtelníkovi, dle mého názoru, dá klidně 12 hodin a více. 




Bázi Artdeco mám už potřetí a jsem víceméně spokojená. Trochu mě prdí aplikace, při níž musím hrabat v kalíšku prstem, ale na druhou stranu se mi nestane, že by v kalíšku zbyl nějaký "nevydolovatelný" zbytek. Hlavně nezapomínat kalíšek pořádně zavírat, jinak vám báze vyschne a zbude vám jen kousek tuhé gumy :-)
Konzistence je trochu mastnější a obvykle nenanáším stíny hned ale nechám bázi minutku až dvě  na víčku zaschnout. Barva je opět tělová a má lehce perleťový efekt. Vůni už moc nevnímám, ale vzpomínám si, že když jsem měla bázi v ruce prvně, přišlo mi, že voní tak nějak svěže, mentolově.
Nejdůležitější je opět ale výdrž. Ta se u mě pohybuje v rozmezí 6-8 hodin.
Cena lehce přes dvě stovky, objem 5 ml. Minulá balení mi vydržela asi 3/4 roku.




Poslední bází a totálním propadákem je 12HR verze báze Sephora. Osudná chyba, kterou jsem udělala, byla, že jsem si nechala slečnou (paní) v Sephoře rozmluvit nákup 24HR verze, která je podle ní naprosto nevhodná pro kompaktní stíny a hodí se díky své "lepivosti" pouze pro pigmenty a třpytky. Paní jsem odvětila, že se mi obě báze zdály na ruce stejné ale že ona tomu asi rozumí více a že dám tedy na ní... no očividně tomu nerozumí a dávat jsem na její názor neměla. Báze je totiž fakt děsná. Výdrž u mě max 4 hodiny (a to je fakt totální strop). 
Konzistence je ze všech tří asi nejtužší a nejhůře se roztírá. Jediné plus získává za balení, které je nejhygieničtější.
Tahle báze vás vyjde na 290 Kč a je jí 10 ml. 

Pozn.: Nemáte někdo zkušenosti s verzí 24HR? Případně porovnání s touto?




Porovnání barvy a konzistence jednotlivých bází:

dole: Sephora, uprostřed: Absolute NY, nahoře: Artdeco

Středně hnědý stín z paletky Makeup Revolution Dia De Los Muertos

Pro účely demonstrace vlastností bází jsem vybrala středně hnědý  matný stín, protože právě s matnými stíny bývá dost často potíž v intenzitě barvy a přilnavosti. Jak je vidět, nejvíce barva přilne na bázi Absolute NY a také je nejvýraznější. Další pomyslné místo obsadila báze Artdeco, která není tolik výrazná, ale vrstva stínu vypadá rovnoměrnější (a navíc dodala pěkný perleťový efekt). Pak dlouho dlouho nic... a poslední  místo získává Sephora, jejíž účinky jsou spíše komické...

dole: Sephora, uprostřed: Absolute NY, nahoře: Artdeco

Následuje ukázka pokusu o setření stínu (a bází) vlhčeným ubrouskem. Artdeco i po dvou přetřeních drží, další dva pruhy zmizely beze stopy.



Kdybych si tedy mohla vybrat novou bázi, byla by to určitě Absolute NY. Bohužel s ohledem na (ne)dostupnost se budu muset spokojit s Artdeco (což ale není vůbec žádná tragédie). Docela by mě ale zajímaly i báze Too Faced, Urban Decay nebo třeba Milani.



18 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Na takový článek jsem přesně čekala! :-) Mám zbyteček báze od Artdeca a včera jsem si byla v Sephoře zkoušet obě jejich báze. Ta "obyčejná" mě vůbec nenadchla, stín na ní moc nedržel, už když jsem to zkoušela na ruce. Ale ta na glitry zase trochu cuckovatěla, tak nevím, jestli to risknout a zkusit ji i přesto nebo jestli raději zůstat u osvědčeného Artdeca. Taky jsem koukala na báze od UD a Too Faced, ale to už je přece jenom jiná cenová kategorie. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně bych zůstala u Artdeca, protože dost pochybuji, že by mezi 12HR a 24HR Sephorou byl tak propastný rozdíl. Investice do UD nebo Too Faced je asi trochu zbytečná, pokud jsi s Artdecem spokojená. A nebo bych se třeba mrkla na omlazeni.cz nebo na vinted.cz, jestli tam nebudou mít nějakou z druhé ruky :-)

      Vymazat
    2. Nalákalo mě, když tu Glitterguard bázi od Sephory zmínila ve videu Lou z Getthelouk, ale nejspíš máš fakt pravdu, než utratit prachy za blbost, radši zůstanu u osvědčeného Artdeca. :-)

      Vymazat
    3. No já jsem po ní právě šla proto, že jsem ji viděla ve videu u Lou, jenže zase musím zohlednit to, že ona nemusí mít s výdrží stínů takové problémy jako například já (vycházím z toho, že jsem ji viděla párkrát použít báze, které já osobně považuji za dost špatné).

      Vymazat
    4. UD není tak drahá, menší balení stojí kole 300 a je ho tam víc než Artdeca. :)

      Vymazat
    5. Tak aspoň vím, po čem jít příště :-) I když to asi bude nějaký ten měsíc trvat, než spotřebuju, to co mám teď doma :-)

      Vymazat
    6. Oči jsou prudce subjektivní záležitost. Get The Louk třeba nejraději používá Urban Decay stíny, které se na mých očích slévají do jediného odstínu, a když dělám složitější líčení, zůstane jenom ten základní spodní stín a ten zbytek se nenávratně ztratí. Takže asi tak :) . Jinak Urban Decay jsem zkoušela vzoreček, který jsem měla přibalený právě u Naked paletek a na mně (poměrně dost špatné podmínky pro stíny - zapadlé oko, povislé víčko) držela minimálně o čtyři hodiny déle než Artdeco.

      Vymazat
    7. Artdeco jsem dříve kupovala hlavně kvůli nižší cenně a dostačující kvalitě. Předpokládám ale, že kdybych nepřešla na čistě přírodní dekorativku, k UD bych se časem dopracovala taky :-D Aktuálně marně hledám použitelnou přírodní bázi... zatím se ale moc nedaří, protože jsou všechny založeny na olejích, což jde trochu proti smyslu báze, která má zabránit zbytečnému mastění. Tak snad se brzy zadaří :-)

      Vymazat
  2. já používala bázi o e.l.f a měla jsem jí úplně nejradši, ted mám obyčejnou s rossmanna a ta mi tolik nevyhovuje..
    PS: U mě na blogu právě probíhá GIVEAWAY :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě bohužel obstojí jen malé procento bází pod oční stíny... ale fakt bych si přála, aby mi stačila třeba Alverde nebo Dermacol :-)

      Vymazat
  3. ARTDECO báze je u mě TOP! :) Je skvělá :)

    Monča ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím :-) Poměr ceny a kvality málokterá jiná překoná :-)

      Vymazat
  4. Já mám 24h od Sephory již téměř 3/4 roku a pomalu dochází...díky bohu...znova do ní rozhodně nepůjdu. Cuckovatí se všechny stíny, první 3-4 hodinky je ok a pak konec. To byl lepší už i elf a Dermacol. Asi zkusím tnetokrát artdeco. A chápu, že Lou jsi Sephoru pochvalovala, já z ní zpočátku taky byla nadšená, ale ona na to časem přijde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě tam ta 12HR verze furt pomrkává, ale asi nebudu tak odvážná jako ty a na dno se jí nepodívám :-)
      Artdeco můžu jen doporučit. Až dojde, koupím další balení, protože jak jsem zjistila, u bází pod oční stíny se moc riskovat nevyplácí :-)

      Vymazat
  5. Kč Jéé, tak to paní v Sephoře byla opravdu krapet mimoň. Mám tu Glitterguard a je na stíny naprosto top. Jinak o Artdecu jsem neslyšela špatné slovo a Ty to jen potvrzuješ...:) Já mám ráda i Avon, i když "avoňácké" věci už jdou celkem mimo mě, tak jejich báze za 79Kč v akci je super.
    Jinak hezký článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :-) To paní trochu byla, no... A teď ve mně koření nedůvěra k asistentkám v parfumériích :-D Artdeco je moc fajn a asi dost těžko budeš shánět stejnou kvalitu v téhle cenové kategorii. Avon ale osobně moc nemusím, většinou mi moc nesedne složení a kůže pak trpí.

      Vymazat
  6. Artdeco mám už asi počtvrté a nemůžu si stěžovat. Jediné, že časem vysychá. A i když se líčím denně, tak jí nikdy nedoberu až do konce. Takže já zůstávám :) Prý je dobrá Mac, ale tam jsme s cenou někde jinde...
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si všimla, že má tendenci tuhnout a gumovatět, když ho člověk delší dobu nepoužívá. Dřív jsem používala jen Artdeco a normálně jsem ho do konce dobrala. Teď mi už ale kvůli alergii na oči nemůže :-/ Ve chvílích nouze ale sahám po výše zmíněné Absolute NY, která je stejně kvalitní, ale nedráždí mi kůži kolem očí.

      Vymazat