Tři přírodní balzámy na rty z drogérie

20. 2. 2015

Poslední dobou jsem nějak záhadně fixovaná na číslo 3 :-) Aneb po třech bázích pod oční stíny a po třech krémech na ruce se podíváme na zoubek třem balzámům na rty.

Bez balzámu na rty v zimě nefunguju. Od listopadu do konce března se mi dost zhorší stav kůže a to hlavně o oblasti rtů a pod nosem. Bohužel mě netrápí jen suchá kůže, ale taky koutky, opary a dost často i podrážděná kůže, která svědí jak ďas. Balzámuju pusu zhruba každé dvě hodiny a spotřeba balzámu vzroste na nějaké dva kusy měsíčně (!!). Požadavky na balzám na rty jsou tedy následující - musí být bez barvy (abych si ho mohla natřít i pod nos), musí mít přírodní složení (aby tomu ještě nepřidal, když ho dám na podrážděnou kůži). No a v neposlední řadě by měl být za rozumnou cenu, protože s mou spotřebou by mě nějaký ten luxus mohl dost rychle zruinovat. Rozhodně taky raději sáhnu po "tyčinkovém" balzámu, než po tom "kalíškovém", do kterého bych musela pořád strkat prsty.

A protože jsem byla poslední dva roky věrná Laveře, která mi ale trochu přestala vyhovovat (asi si na ni ta moje zákeřná kůže zvykla), rozhodla jsem se vyzkoušet hned tři různé značky a vybrat tu, která mi bude nejvíce vyhovovat. Vzhledem k dostupnosti/přírodnímu složení padla volba opět na trojici Alverde, Alterra, Weleda.


Jako první jsem se vrhla na testování SOS Alterry s granátovým jablkem. Kdo někdy zkoušel nějaké mazání od Alterry, vůni určitě pozná, protože ta je u všeho mazání téměř stejná. Hodně výrazná, sladká, ovocná a trochu vtíravá. 
Balení funguje jak má, zaklapavá se a ani design mě nijak neuráží. Konzistenci má ze všech tří balzámů nejtekutější (pokud se dá u tuhých balzámů mluvit o tekutosti). A to mě právě na tomhle balzámu baví, protože fakt stačí rty lehce přejet a balzám na nich doslova taje. Díky téhle "tekutosti" ale mizí skoro rychlostí světla a já jsem schopná balení spotřebovat za týden. 
Trochu lepí, ale docela rychle se vstřebá, takže žádná křeč. Suprově hydratuje a suchým rtům okamžitě dodá pružnost. Já mám ale trošku problém s parfemací, která i přesto, že je přírodní, trochu dráždí porušenou kůži. Takže když se mi udělá vyrážka nebo koutek není tohle moje první volba. Pokud ale nejste vyloženě citliví na různé parfemace, rozhodně můžu doporučit.

Zakoupeno v drogérii Rossmann za cenu 49 Kč. Hmotnost 4,5 g.




Mým favoritem je však měsíčkový balzám od Alverde. Výtky nemám žádné. Jen samá pozitiva. Takže... je v podstatě bez parfemace. Cítit je jen lehce po bylinkách. Můžu ho tedy beze strachu aplikovat i na podrážděnou kůži. Hodně dlouho na rtech vydrží a i když mám zrovna "rozdrbanou" kůži pod nosem (například z alergie nebo rýmy), stačí přemáznout jednou za dvě až tři hodiny. Parádně hydratuje a i ultra suchá kůže pod jeho nátlakem okamžitě měkne. Není tolik tekutý, ale i přesto se snadno nanáší. No a pak musíme taky vzít v potaz cenu - necelých 40 Kč za jeden kus. Balení taky super.
Takže ve zkratce - pokud ho doma ještě nemáte, je téměř povinností si ho pořídit. Já jsem lepší balzám ještě nepotkala.

Duopack zakoupen za 77 Kč v drogérii dm. Hmotnost 4,8 g/kus.




Dnešní výčet uzavřeme vanilkovou Weledou. K ní vám bohužel moc pozitivního neřeknu, protože jsem ji použila asi dvakrát. Sice oceňuji gigantický podíl včelího vosku, ale prostě se nepřenesu přes tu konzistenci. Balzám je totiž neuvěřitelně tuhý. No a v kombinaci se suchými rty je nanášení utrpením. Není totiž nad to, si  potrhat suché rty tuhým balzámem, žejo... 
Výdrž taky není nic extra a výsledný efekt na rtech je takový dost voskový a málo hydratační.  Vůně je vanilkovo-květinovo-kořeněná a bohužel ani ta mi moc nesedí. A aby toho nebylo málo, obal dostatečně nedocvakává už po prvním použití.
Hodlám se k němu vrátit v letním období, kdy bude při zvýšených teplotách konzistence trochu tekutější a nebude potřeba tak vysoká dávka hydratace. Přece jen - za tu cenu ho přece nevyhodím a budu sázet na to, že počasí, které běžné balzámy rozpustí, uvede tenhle do použitelného stavu.

Zakoupeno v drogérii dm za 120 Kč. Hmotnost 4,8 g.




No a aby těch balzámů nebylo málo, nedávno mi od BioArganu přišel na testování jejich balzám. Tak jsem zvědavá, jak se osvědčí ten.


Co vaše oblíbené balzámy na rty? Nějaký tip na přírodní kus bez parfemace?



25 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Dlouho jsem nedala dopustit na balzám mandarinka-vanilka od Alverde a pak ho přestalj dělat. Vyhovoval mi vůní, konzistencí i vyživujícími schopnostmi. Pak jsem si koupika třešeň-brusinka, který mě nejdřív vyděsil červenou barvou, ale rty naštěstí ndbarvil a efekt i vůně mě taky moc bavily. Nakonec mě kamarádka zlákala k Alteře, ten granátový mi teda moc nevoněl, ale zas na něj byly dobré recenze. Shodou okolností ho ale zrovna měli vyprodaný, tak jsem sáhla po heřmánkové verzi. Je bez parfemace a ze všech balzámů mi přijde nejlepší, dobře se nanáší, na rtech celkem vydrží a opravdu je hydratuje.
    K tvým problémům se rty v zimě mě napadá, jestli jsi zkoušela brát vitamíny B (nejlíp B kokplex), mně to na koutky pomáhá.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, já mám na heřmánek alergii, takže nic pro mě :-) Zkoušela jsem brát béčko (a na opary pomáhá), bohužel tohle je dost otázka i zhoršení atopického ekzému v zimním období, psychického rozpoložení a tak. Zkoušela jsem i kortikoidy, ale to pomohlo opravdu krátkodobě a mazat si jimi obličej každý den není dobrý nápad. Ale zase si říkám, že už jen měsíc a pak budu mít půl roku klid :-)
      Mandarinkovo-vanilkový Alverde jsem taky loni měla. Byl fajn, ale někam jsem ho zašantročila a už nenašla.... :-)

      Vymazat
    2. Jé, tak s tou alergií to je blbé. A přesně, už aby bylo jaro, zima asi nedělá dobře žádné pleti. Ty kortikoidy jsou hrozný hnus, nejhorší je, že sice zaberou, ale pak je potřeba neustále zvyšovat dávku, protože si na ně tělo zvykne.
      Markéta

      Vymazat
    3. Bohužel je to tak. Já si ale nechám kortikoidní mast namíchat v nízké koncentraci do vazelíny a i to dost pomůže a není to takové zlo.

      Vymazat
  2. Ahoj za me určitě ten co mas od Albertě měsíc kovy balzam proste úžasný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím :-) Už používám třetí balení a stále spokojenost :-)

      Vymazat
  3. Já mám nejradši přírodní balzámy od Crazy Rumors, mají nejrůznější parfemace, ale jestli mají i nějaký bez to nevím. Zatím mám balzámů habaděj, ale až jich pár spotřebuji tak si zkusím pořídit právě nějaký od alverde či altarry :)

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teď koukala na Hurraw a právě i na Crazy Rumors. Jen se mi nechce objednávat z netu a platit poštovné. Ale až budu dělat nějaký větší nákup, tak si určitě pár kusů pořídím :-)

      Vymazat
  4. Teda ta Weleda je vážně za ty jejich ceny nic moc... :D Alverde vyzkouším, jakmile mi dojdou moje zásoby. :) Pokud mi někdy dojdou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že Weleda je fakt super, jen to tak vypadá, protože jsem recenzovala zrovna dva produkty, které mi moc nesedly :-D Ale krémy, sprcháče i tělová mléka jsou naprosto super.

      Vymazat
    2. No dobře. :D Tak já možná zkusím uplatnit ten 25 % sleva kupon na sprchový krém, co mám z DMka... :D

      Vymazat
    3. Uričtě! Já mám teď doma růžový, limetkový a levandulový a zatím vede limetka. Jinak konzistence a účinky jsou stejné, jen je rozdíl ve vůni... ale vůně jsou opravdu autentické :-)

      Vymazat
  5. Ja uz tretiu zimu pouzivam Alverde mandarinka+vanilka. Netusim vsak, co budem pouzivat buducu zimu, kedze ho prestali vyrabat a nemam rada vonu nechtiku a granatoveho jablka :(
    Neparfumovany prirodny balzam na pery ma znacka Out of Afrika, na ktoru je teraz na iHerb 20% zlava. Na iHerb najdes tonu prirodnym balzamov ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten měsíčkový je téměř bez vůně, takže bych se toho nebála :-) Na ten Out of Afrika mrknu, děkuji za tip :-)

      Vymazat
  6. Ja som skúšala spomedzi týchto iba Alverde, ale po pár použitiach som ho posunula ďalej, prišiel mi hrozne tuhý, nedal sa na pery poriadne naniesť, nič som necítila a navyše tuším takmer vôbec nevoňal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda, každému holt sedne něco jiného :-) Pokud ti přišel moc tuhý, tak zkus prubnout tu Alterru, ta je docela dost tekutá :-)

      Vymazat
  7. Alverde a Alterra nevypadá vůbec špatně, nikdy jsem po balzámech těchto značek ani nekoukala....Za tu cenu ale asi brzo ozkouším:)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej :-) Hlavně je potkáš skoro v každé drogérii :-)

      Vymazat
  8. Já mám z těchto tří nejraději Alterru za tu konzistenci, ale je pravda, že díky ní rychle mizí, jinak Alverde taky spokojenost, teď jsem objevila ve výprodeji jejich balzám v tubě za 30 Kč, voní jako hašlerky a je super ;) a u Weledy taky čekám na léto, páč tohle se fakt nepovedlo, mám úplně stejnou zkušenost a jen mi leží zbytečně na stole :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Júú, hašlerkovej chci taky! Kterej to je?
      (snad se s tou Weledou dočkáme...)

      Vymazat
  9. Počula som veľa chvály na John Masters Organics - majú neparfumovaný balzam, len je problém, že si ho asi len tak nekúpiš, najskôr cez net :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem na něj koukala :-) Složení vypadá dobře, cena je taky únosná. Tak až budu chystat větší objednávku, přihodím ho do košíku. Díky za tip :-)

      Vymazat
    2. Jeee pardubanda ��.. Par z mojich oblibencu : Urcite si kup saloos balzam mam uz druhej (pres dva roky a porad v super kondici a tak z jedny tretiny plny..sice nepouzivam porad ale I tak.) pred par tydny jsem si koupila lush whipstick (cena teda otresna 5£ za tak male mnozstvi ale ja proste nesnasim takovy ty vtiravy prodavacky ��) uzasnej rty po nem nemaji takovej ten upatlanej vzhled a jsou krasne matny a Na pohled " jako samet" dalsi balzam se kterym neslapnes vedle je od the body shop chocko mania (ale to asi neni tak uplne prirodni si myslim) me tenhle balzam dala kamaradka ze ho tam dostala jako darek ..prvni dojem teda Nic extra a po pul rice kde mi lezel Na stollu u postele zhroudickovatel ale I tak to byl muj top v zime..uz ho nemam a nevidela jsem ho nikde v kramech tak doufam ze ho brzo zase nekde obevim..jinak jeleni luj (takovej ten velikej s dirou pro prst je sazka Na jistotu ) ikdyz ten taky asi neni uplne kosher ale ucel taky splni ��
      Hana

      Vymazat
    3. Děkuji za tipy! :-) Od Saloosu jsem ještě nezkoušela. Měla jsem od nich jen bambucké máslo a rakytníkový balzám, tak se po něčem můžu mrknout :-) U zbytku se budu muset kouknout na složení, jinak mě čeká alergie, jako obvykle :-)

      Vymazat
    4. Kdyz koupis saloos tak neprohloupis podle me ��

      Vymazat