UMA: slušná kvalita za minimální cenu

8. 2. 2015

Při dnešním focení pro budoucí články jsem došla ke zjištění, že nás v únoru čeká spousta recenzí věnovaných dekorativní kosmetice a především paletkám. Těšit se tedy můžete například na recenze Urban Decay, theBalm, Sleek nebo MeMeMe. Dnes ale bude řeč o značce opačné cenové kategorie a tou je UMA

Až do minulého týdne jsem neměla nejmenší tušení o existenci této značky. Narazila jsem na ni v drogérii Teta a na první pohled mě zaujala minimalistickými obaly. Na druhý pohled pak neobvykle nízkými cenami. Takže jsem chvíli hrabala prstíčky v testerech, načež jsem se vybrala po dvou kusech od tvářenek, monostínů a laků na nehty. Za tvářenku jsem dala lidových 69,90 Kč, za lak na nehty 59,90 Kč a za monostín pouhých 39,90 Kč.


Když zkouším novou značku, s největší pravděpodobností sáhnu právě po tvářence. Jsem totiž toho názoru, že právě kvalita tvářenek dost vypoví o kvalitě značky. Vím, že je trochu zvláštní hodit všechny produkty do jednoho pytle jen kvůli kvalitě tvářenky, ale tahle strategie se mi ve většině případů vyplatila. Dokážete si totiž udělat docela slušný obrázek o kvalitě práškových produktů, jako jsou stíny, bronzery, rozjasňovače apod. A co si budeme povídat, se špatnou tvářenkou se dá ještě v určitých mezích pracovat, ale se špatným očním stínem moc ne.

Tvářenky byly dostupné (tuším) ve čtyřech odstínech a do oka mi padly odstíny 02 - romantic rose a 03 - beautiful burgundy. Romantic rose je taková klasická světlá chladnější růžová, spíše matná (ale ne zase úplně) a obsahuje lehoučký chladný perleťový shimmer v minimálním množství. Beautiful burgundy je poměrně neutrální tmavá červená s nazlátlým shimmerem, kterého obsahuje trochu větší množství než romantic rose.

Konzistence je trochu prašnější a výdrží taky nepatří k těm nejlepším, ale těch pár pracovních hodin s vámi vydrží. Pigmentace je za tu cenu naprosto super a líbí se mi i výsledný efekt, který je v téhle cenové relaci přinejmenším neobvyklý. Za 70 korun? Proč ne...

vlevo: 03 - beautiful burgundy, vpravo: 02 - romantic rose 

Tmavší červená nanesena v jedné vrstvě, světlejší ve dvou:

dole: 03 - beautiful burgundy, nahoře: 02 - romantic rose 


Z očních stínů jsem vybrala odstíny 03 diana jones a 04 what a woman. Na výběr bylo, jak si matně vzpomínám zhruba z 12-20 odstínů a tyhle mi do oka padly především díky přirozené, chladnější a hlavně matné barvě. Tmavší z odstínů je naprosto geniální pro vykonturování oka a světlejší k přirozenému líčení na celé víčko nebo ztrácení barev. 

Musím uznat, že jsem byla mile překvapená. Málokdy jsem s matnými stíny takhle spokojená a to i u mnohem dražších značek. Pigmentace je vyšší, nešmouhují a práší minimálně. Výdrž není v porovnání například se Sleekem takový hit, ale už jsem měla i mnohem dražší stíny, které byly o poznání horší. Výdrž u mě přibližně 6 hodin, u méně problémových víček tipuji tak 8. I když musíme vzít v potaz to, že se jedná o přirozené stíny, na kterých nejsou tolik vidět kazy typu slití do vrásek nebo ztráta intezity. A taktéž nemůžu dát ruku do ohně za lesklé verze, které ale na druhou stranu bývají většinou kvalitnější, než ty matné. A opět cena - 40 korun? Držte mě, ať si neběžím koupit další!

vlevo: 03 diana jones, vpravo: 04 what a woman

Oba stíny naneseny v jedné vrstvě (jak vidíte, pigmentace je nečekaně dobrá):

dole: 03 diana jones, nahoře: 04 what a woman


Jako poslední jsem vzala laky na nehty, které mi byly sympatické svou velikostí. Málokdy se mi totiž poštěstí lak dobrat až na dno a právě proto preferuji menší balení. Výběr padl na tmavě růžovou (která je ve skutečnosti tmavší, než vypadá na fotce v lahvičce) s názvem uma style a na tmavě modro-fialovou party rock. ´

Laky na nehty mě jako jediné moc nepřesvědčily. V jedné vrstvě moc nekryjí a dost šmouhují (i když druhá vrstva to spraví). Mají pro mě trochu nepraktický úzký aplikátor a výdrž taky nic moc. Dnes ho mám na rukou druhý den a už jsou vidět kazy. Jedné plus je, že schnou do celkem vysokého lesku, což se mi osobně líbí a takových laků moc nemám.

vlevo: party rock, vpravo: uma style

Názvy si nejsem stopro jistá, ale nenašla jsem jiný rozdíl na lahvičkách než v "party rock" a uma style, takže předpokládám, že právě to budou ty slavné názvy :-)



uma style

party rock

Malý náhled na produkty této značky naleznete například ZDE. Mě v obchodě zaujaly například pastelky na rty nebo limitovaná paletka Snow Flow, která má pro mě naprosto ideální barvy, ale bohužel zde nebyl tester a já nechtěla kupovat "zajíce v pytli". Tak si to příště s největší pravděpodobností vynahradím...

Je i pro další z vás tato značka novinkou nebo jsem byla poslední, kdo ji ještě nevyzkoušel? :-)


17 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. už jsem se na ni v Tetě dívala, ale nějak mě nezaujala... ale ta tmavá tvářenka je úžasná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je, ale taky je to potvora tmavá pigmentovaná :-) Jsem si na první pokus namalovala pěkné marfuší tvářičky :-)

      Vymazat
  2. Od této značky mám také tvářenku a jsem s ní též velmi spokojená. :-) Na jiné produkty ale nějak nemám moc odvahu, i když jsem četla vesměs pozitivní recenze, tak něvím, moc mě to neláká. :) Uvidíme. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď taky dost váhám. Možná bych brala ještě nějaké oční stíny (tyhle dva jsem totiž brala všemi deseti, protože mi podobné barvy ve sbírce chyběly), jenže toho mám doma už tolik, že to do konce života nevypoužívám :-)

      Vymazat
  3. Zrovna včera jsem na produkty značky UMA v Tetě koukala. Už, už jsem měla v košíku tvářenku, ale nakonec jsem kvůli odstínu sáhla po tvářence od Gabrielly.
    Také mě moc zaujala cena malého kabuki štětce, byla 100% pod 100kč, tak jak čtu tu recenzi možná i něco ještě skočím koupit, bála jsem se právě kvality.

    P.S. Nově jsem si založila blog a udělá mi radost jakákoliv podpora, klidně jen jeden komentář, nebo přidání mezi oblíbené blogy.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj blog: fancy-ss.blogspot.cz

      Vymazat
    2. Já mám vyzkoušeny tvářenky GS i UMA a uma sto pro vede. Popravdě má jedny z nejkvalitnějších drogérkových tvářenek. Na štětec jsem taky koukala, ale mám jich docela dost a hlavně ty s krátkým držáčkem málokdy používám... ale pro začátečníky si myslím, že bude fajn.
      Děkuji za komentář a na blog se ráda podívám :-)

      Vymazat
  4. Ahoj :) od této značky jsem dostala od kamarádky bronzer v létě, takže se zrovna skvěle hodil a je super
    Jednou když jsem šla do Tety, tak jsem tam narazila na celý stojan, ale neměla jsem moc čas tuto kosmetiku okouknout, takže příště se u něj zastavím na dýl, vypadá to na povedené produkty:). Jinak jsem tuto značku nikde dál neviděla
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj i tobě :-) Na bronzery jsem koukala, ale na mě jsou moc teple zbarvené, já potřebuju něco víc do šeda :-/ Za sebe doporučuji tvářenky :-)

      Vymazat
  5. Ahoj, tak ty stíny vypadají vážně dobře, asi si taky pro nějaké skočím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě skoč, hlavně ten tmavší je skvělý :-)

      Vymazat
  6. Já nikde poblíž Tetu nemám, takže se k nim asi jen tak nedostanu. Ale tvářenky vypadají fakt pěkně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda. Ale zkus mrknout tady -> http://www.tetadrogerie.cz/prodejny.html, třeba tam nějakou, co je blízko najdeš :-)

      Vymazat
  7. já se u UMA stojanu vždycky zastavím, vždycky si říkám, že bych mohla něco zkusit a nikdy nic nekoupím, páč jsem nepotkala moc recenzí a ceny se mi zdály podezřele levné na to, aby byly produkty dobré :D jednou jsem byla už hodně naťuklá, páč měli sadu laků na nehty v hnědých nebo černých odstínech za poloviční cenu, ale zase jsem si řekla, že mám doma laků dost a některé odstíny už vlastním, takže jsem fakt ráda, že jsem je po Tvé recenzi nevzala ;) ale na tvářenky se podívám určitě, mono stíny mě moc neberou, radši mám paletky, kde mám víc odstínů pohromadě ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laky fakt neber! :-D Dneska jsem ten modrofialový sundávala a fakt tragédie.. normálně po třídenním nošení vypadají mé ostatní laky asi tak o 200% lépe. Hlavně tyhle ne že by pomalu slejzaly ale štěpí se ve větších kusech, takže je ten lak už druhý den tak divně zubatý. Ale tvářenku určitě vyzkoušej :-)
      Paletky mám taky raději, ale právě pak někde narazím na monostín, který v žádné paletce nemám a jsem jasná :-)

      Vymazat
  8. Bohužel Uma kosmetiku trošku míjím, ale na tvářenky jsem slyšela opravdu dobré ohlasy a na stíny se tedy taky podívám. Hlavně pokud jsou ty matné poměrně dobře pigmentované a i ve světlejších verzích na konturování oka, není co řešit, protože ty mám v paletkách vždycky první oddělané a pak mi chybí! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvářenky jsou fajn všechny, jen bych brala trošku originálnější odstíny. Přijde, mi, že všechny drogérkové značky se drží pravidla čtyř odstínů teplý tmavý, teplý světlejší, chladný tmavý, chladný světlejší. Já chápu, že tak se asi zavděčí každému, ale pak zjišťuju, že doma mám fůru skoro totožných odstínů :-) Ale musím uznat, že tyhle jsou s ohledem na cenu fakt pecka. Stíny můžu posuzovat jen podle těch dvou, co mám a na konturování oka jsou skvělé, pigmentace je na to, že jsou matné naprosto dostatečná a hlavně i kdyby někomu nesedly, tak za 40 korun se fakt věšet nepůjde :-)

      Vymazat