Bioargan - balzám na rty s arganovým olejem

6. 3. 2015

Jestli jsem na něco extrémně náročná, jsou to určitě balzámy na rty. Už v některém z předchozích článků jsem zmiňovala, že mě každoročně v zimním období trápí neuvěřitelně podrážděné a vysušené rty a koutky. Fakt trpím jako pes. Nedávno jsem zažila téměř infarktový stav, když jsem vyrazila do práce a v půlce cesty jsem zjistila, že nemám balzám na rty. Jo, až tak špatně na tom jsem :-)
Když mi byl nabídnut k testování balzám na rty s arganovým olejem, neváhala jsem, protože u mě doma není balzámů na rty nikdy dost. Vysouvací, kalíškové, tubičkové, tekuté i tuhé - nejsem vybíravá, beru a zkouším všechno...

Podrobnostmi k arganovému oleji nebo značce vás nebudu trápit, dobrovolně si je můžete dohledat na stránkách značky.

Produkt byl zaslán k testování zastoupením Bioargan. Na oficiálním eshopu ho seženete za cenu 159 Kč/15 ml. 
Koupí výrobků, podporujete Fair Trade. 
Kontakty, informace a aktuality o značce naleznete také na Facebooku.


Úvodem článku bych ráda podotkla, že článek píši jako osoba trpící atopickým ekzémem, která má po čas zimního období stav kůže v oblasti obličeje a rukou v téměř alarmujícím stavu a má trochu jiné nároky na pečující kosmetiku, než průměrný zdravý spotřebitel. Hodnocení běžného smrtelníka tedy může být, a pravděpodobně také bude, diametrálně odlišné.

Čeho jsem si všimla, ještě před obdržením balzámu, byla absence informací o složení produktů. Ok, chápu, že u čistého arganového oleje asi není moc co řešit a složení je jasné, ale třeba u takového balzámu mi tvrzení, že "je hypoalergenní" opravdu nestačí a ráda bych se ještě před jeho zakoupením podívala na složení. Zastoupením mi bylo složení obratem zasláno, ale stejně si myslím, že by zákazník, který bude prahnout po něčem přírodním/hypoalergenním, tuto informaci na webu přinejmenším ocenil a neměl by pocit, že kupuje zajíce v pytli.


Jak můžete vidět výše, složení je opravdu plné přírodních složek a olejů a za cenu necelých 160 korun opravdu stojí. 

Trochu problém mám ale s parfemací produktu. Ne proto, že by mi produkt nevoněl. Právě naopak. Zpočátku jsem k balzámu pořád musela čichat. Voní fakt krásně. Sladce, jemně, ovocně a květinově. Přesně takovouhle vůni bych chtěla nosit. A pokud někdy začnou prodávat parfém/toaletku s touto vůní, s radostí si jí pořídím. 
Jenže... po nanesení mi vůně naleze do pusy a při každém nádechu cítím, jak se mi převaluje na patře. S jinými, byť parfemovanými, balzámy jsem podobný problém nikdy neměla. Ale je pravdou, že nepamatuji, kdy jsem si naposledy pořídila balzám se syntetickou parfemací. Každopádně toto není jen můj subjektivní názor, ale je to potvrzeno i dalšími třemi lidmi, kterým jsem dala špetku balzámu vyzkoušet. Naprosto nezávisle na sobě, předem neupozornění na tuto skutečnost můj problém s vtíravou parfemací potvrdili. Po dvou až třech minutách ale divný pocit v puse odezní (buď zmizí nebo si zvyknete, nevím).


Obal je super. Trošku retro, ale jen tak akorát. Pevný, víčko těsní perfektně, potisk se neošoupe. S posledním zmíněným mívám obvykle problémy, protože balzámy tahám různě po kapsách a kabelkách a pak, když už jsou fakt dobité a odřené, se je skoro stydím na veřejnosti vytáhnout :-)

Aplikátoru taky není co vytknout. Je příjemně hladký a hlavně zaoblený ve všech hranách, takže se produkt pohodlně roztírá a nestane se vám, jako to bývá u jiných tubičkových balzámů, že by strany aplikátoru nanášený produkt zase "shrabávaly" zpátky. Ve víčku je, už klasicky, hrot, který zabraňuje ucpání aplikátoru. 


Teď už se ale konečně dostaneme k tomu, co vás určitě zajímá nejvíce. Náplň tubičky. Většina balzámů v takovýchhle tubičkách mívá blízko ke krémům. Tenhle balzám je ale spíše olejový. Po nanesení je tuhy, ale při kontaktu s kůži začne roztávat a měnit se v takový hutnější olej. Už podle fotek je patrné, že je balzám dost mastný. Ale zároveň je i trochu voskový. Rozhodně nečekejte nic hutného a lepivého, jako tomu bývá u "vysouvacích" balzámů.

Co se týče působení na mé rty, tak k mým favoritům, minimálně do léta, patřit nebude. Úleva od vysušení a pnutí je tak pětiminutová a pak abych nanášela balzám znovu. Osobně preferuji právě hutné balzámy, namísto takovýchto lehčích olejových. 

Výrobce tvrdí, že by měl balzám zklidnit, hydratovat a chránit rty. Chránit - souhlas. Hydratovat - záleží, jak moc v háji je stav vašich rtů. Zklidnit - tady by se dalo polemizovat: pokud je kůže podrážděná jen okolními vlivy (sluncem, mrazem, větrem), tak souhlasím; pokud je ale kůže podrážděná z důvodu nějaké vnitřní reakce (ekzém, opar, vyrážka), tak vám balzám asi moc nepomůže.



Já osobně balzám vidím jako takovou prevenci pro zdravé rty, maximálně trošku vysušené/popraskané. Žádnou SOS péči bych v něm ale nehledala. Nicméně se mi balzám osvědčil na další části těla, které podléhají vysoušení, jako jsou například klouby prstů nebo lokty. Tam je fakt bezva a kůže je po něm krásně hladká a pružná.

Další, o poznání pozitivnější recenze jste mohli potkat například na blogu Růžový chroust nebo In your face!, méně pozitivní (se kterou se ale ztotožňuji více) pak na blogu Wonderfull Today.


10 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Tak ten by mi asi taky nestačil, nemám ráda balzámy, co se musí mazat každou chvilku. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba i stačil, ale já mám rty tak suchý, že sajou jak houba :-) Pokud nemáš nějaké větší kožní obtíže, tak by ti mohl vyhovovat.

      Vymazat
  2. Já argan já slyšim, takže mě balzámek ihned zaujal a jelkož až tak vysušené rty nemám, tak by mi určo i stačil :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to každopádně. Sice je tam arganový olej až na posledním místě složení, ale třeba takový avokádový olej taky není k zahození :-)

      Vymazat
  3. Hmm... škoda.. já zrovna mívám opary dost často. mažu na to konopnou mast. (http://www.videolekarna.cz/index.php?page=clanek-rada&id=3) Ale v těch chvílích kdy ho zrovna nemám, tak zkusím tenhle balzám... bezvadnééé :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak tenhle na opary asi moc nepomůže. Mně nezabíral pořádně ani na koutky. Jak jsem psala, tohle je spíše taková prevence, než poslední záchrana. Ale špatný rozhodně není a má fajn aplikátor :-)

      Vymazat
  4. Balzám mě moc nezaujal. Mám radši klasické vysouvací a tohle je navíc dost tekuté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je mám taky raději. Ale v létě mě dost štve, že se tyčinkové balzámy rozpouští, takže v parnech asi pak vytáhnu zase tenhle :-)

      Vymazat
  5. Na balzamy na pery som tiež náročná, ale tento som doposiaľ neskúšala. Vyhovujú mi schopnosti Cold Cream balzamu od Avene.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ten jsem ještě nezkoušela :-) Mrknu na něj :-)

      Vymazat