Co mě v kosmetickém světě sere... podruhé

23. 3. 2015

5. Nepraktické aplikátory a balení

Aplikátory a balení některých produktů mě totiž nutí k zamyšlení se nad tím, jak škodolibej byl ten hajzl, kterej je vymýšlel a jak moc se asi musel hihňat při představě toho, jak s nimi bude jednou někdo bojovat. 

Naprosté a nezpochybnitelné prvenství ode mně v tomto ohledu obdrží Saloos, a to především za aplikátor sprchových olejů, jehož skrytý účel mi dodnes nedává spát. Za zmínku určitě stojí i ta plastová věc, která bývá pod šroubovacím víčkem jeho balzámů a kterou pravidelně ztrácím při třetím otevření produktu. 

Vzpomínku bych ráda věnovala také tělovému oleji Alverde, který, pokud nebyl ve stoprocentně svislé poloze, podtékal kolem pumpičky seč mu síly stačily a při jedné cestě na delší vzdálenost mi takhle zasvinil kompletní obsah kosmetické tašky. 

Čestné místo v této kategorii si zaslouží i velká část vlasového stylingu, která má vždy přesně takový "rozstřik", který mi nevyhovuje.


zdroj: http://testblog.cz/


6. Když změní složení mých oblíbených produktů

Děsím se chvíle, kdy se na některém z mých oblíbených produktů objeví nápis "nová receptura". Ještě více se ale děsím toho, že se s touhle skutečností výrobce nepochlubí a já si na to budu muset přijít sama až po tom, co si zboží koupím, vyzkouším ho, osypu se a přečtu si složení.

Myslím, že "kauza Natura Siberica" minula jen málokoho, takže všichni víme, o čem je řeč :-)

Do této kategorie řadím i produkty typu "už to není, co to bývalo", jako například můj oblíbený růžový noční krém Alverde.


7. Že nemám šanci polovinu dekorativky do konce života spotřebovat

Jako průměrná ženská chci mít doma více dekorativních produktů jednoho druhu. To je logický. Co už ale není logické, je to, že velikost produktů dekorativky nepočítá s tím, že byste chtěli do konce života používat i jiný kus/značku/odstín. Větší makeup beru. Bázi beru. Pudr? Dejme tomu. Ale proč někdo sakra vyrábí rozjasňovač o hmotnosti 7,5 g? Aby mohl být děděn napříč generacemi? Aby se o něj mohl podělit celej panelák? Žádný jiný důvod mě totiž nenapadá. I polovina tohohle množství by byla moc. Na zadní straně většiny dekorativky pak naleznete výsměšný piktogram, sdělující vám, že máte přesně 24 měsíců na to, abyste produkt spotřebovali.

Fakt bych si přála, aby byla balení většiny dekorativky poloviční (a ceny tomu samozřejmě přizpůsobeny), protože pak bych nakupovala s trochu čistějším svědomím a lepšími vyhlídkami do budoucnosti...

zdroj: makeuprevolution.cz


8. Že štěteček v laku nikdy nedosáhne na dno

Proč pokaždé, když se dostanu s obsahem laku pod polovinu, musím celej štěteček zašroubovat a zase vyšroubovat, abych v laku okoupala alespoň jeho špičku? A to se bavíme o druhé polovině... k tomu, abyste vydolovali spodní třetinu vám totiž ani kompletní zašroubování nepomůže. Kdykoli kouknu na průhledný lak a vidím, jak konec štětečku pluje v prázdnu tak, jako by měl být dotek některé ze stran lahvičky trestán zákonem, děsně mě to popuzuje. 

zdroj: elfkosmetika.cz



Body 1.-4. naleznete v prvním článku věnovaném tomuto tématu.


30 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Nemohu nic jiného než souhlasit, hlavně s bodem 7.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak... nejhorší je to dilema, kdy rozum říká, že toho je moc, že už tak to nespotřebuju a srdce říká, že bez toho nového kousku přece nemůžu žít :-D

      Vymazat
    2. :-D Je to hrozný. Podle mě by bohatě stačily rozjasňovače a tvářenky ve velikosti očního stínu.

      Vymazat
    3. Že jo?! :-) Povinnou univerzální velikost cca jakou mají Bourjois tvářenky.

      Vymazat
  2. Pod tohle se podepisuju! A taky mě děsí moje zásoby dekorativky, který budou dědit ještě moje vnoučata. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nezapomeň na pravnoučata a prapravnoučata :-)

      Vymazat
  3. Ja nie som spokojna s aplikatorom na pletovych olejoch Saloos. Ked sa dostanem za polovicu, pouzitie aplikatora sa stazuje, po troch stvrtinach je pouzitie takmer nemozne, cize poslednu stvrtinu priam vylievam z flasticky. Tym samozrejme narasta spotreba.
    Kaviareň u mačky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je vlastně taky pravda. Já mám od Saloosu arganový to kapátko nedosáhne na dno. Naštěstí mám dost malou spotřebu, takže jsem se za polovinu ještě nedostala.

      Vymazat
    2. Si s tym arganovym spokojna? Ja ho mam v plane objednat.

      Vymazat
    3. Popravdě ani moc ne. Kdybych měla kupovat znovu, vyberu si čistý arganový olej. Na prvním místě složení je stejně sezamový olej. Navíc jsem na něm měla alergickou reakci, protože v něm je parfemace a další složky, které by podle mě v oleji být nemusely. Ale to je samozřejmě jen můj subjektivní názor.

      Vymazat
  4. Taky nemam sanci spotrebovat dekorativku. Ja bych brala mensi baleni rtenek, mam prevazne tmave ruzove, ktere nosim hlavne vecer, takze dozivotni zasoba :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně... si asi myslej, že budeš nosit jednu a tu samou rtěnku celej život :-)

      Vymazat
  5. jako pozor, naprostý vítěz je růžičková tvářenka Milani, která má !!!17 gramů!!! nad Saloos olejema jsem teď přemýšlela, sepisuju na něj recenzi a vím, že dost lidí na to nadává... za mě to není tak špatné, toho oleje mi vždycky vyteče tak akorát, ale určitě to tam zmíním :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyvado, fakt že jo :-D jsem si nikdy nevšimla, jinak bych konkrétně ji v článku zmínila :-D a nejhorší na tom je, že ji ani moc nepoužívám.
      Já sprchové oleje Saloos fakt zbožňuju, ale ten aplikátor je prostě nedomyšlenej. Buď toho dám moc a nebo, když se snažím nalít málo, tak mi to teče po straně lahvičky... prostě zlo. Většinou si ho proto přelévám do nějaké pumpičkové nádoby.

      Vymazat
    2. Holky a co takhle napsat přímo do Saloosu? jako návrh na změnu :D :)

      Vymazat
    3. Tak to teda nevím. Já si myslím, že to byl škodící úmysl, protože s jiným cílem by takovouhle blbost nemohl nikdo vymyslet :-D

      Vymazat
    4. já mám ty věci od nich ze spolupráce, tak to tam napíšu a můžu to paní napsat i přímo, až jí budu posílat odkaz... jako takovou hromadnou připomínku, které jsem si během let na blozích všimla :)
      tvářenku jsem ještě ani nenačala... ale podle mě ji budou mít ještě moje vnučky :D :D

      Vymazat
    5. Kéž by se ta myšlenka ujala a sprchové oleje měly konečně použitelné balení :-) Tvářenku moc nemusím, jako obecně všechny matné tvářenky, protože je trochu prašnější a hůř drží... bohužel. Takže i mé vnučky ji budou mít. Bude to takové rodinné dědictví. Žádné diamanty, ale růžičková tvářenka :-D

      Vymazat
  6. Úplne súhlasím! Hlavne s tou sedmičkou :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, ta měla očividně nejsilnější ohlasy :-D

      Vymazat
  7. Ja dufam, ze tento clanok bude mat aj pokracovanie. Uplne presne si to vystihla.
    Mna vytaca do biela, ked vyrobok, ktory si oblubim prestanu vyrabat alebo mu uplne zmenia zlozenie. Dalej neznasam, ked olej predavaju vo flastickach bez kvapkatka alebo ked kvapkatko nedosiahne na dno. Vrrrrr.... A uplne suhlasim s tvojim nazorom na gramaz dekorativnej kozmetiky. Najviac ma vytaca velkost kremovych ocnych tienov. Podla mna je absolutne nemozne spotrebovat na beznu osobnu potrebu napr. Paint Pot od MAC alebo Colour Tattoo, ked ich niekto nepouziva kazdy den miesto bazy pod ocne tiene. A uplny bonus je, ked kazda paletka ocnych tienov obsahuje cierny ocny tien! Preboha, naco?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Článek má předchozí díl (dole v článku je link, tak tam můžeš mrknout), ale než se mi nasbírá dalších pár bodů, bude to zase chvíli trvat :-)
      U krémových produktů je navíc problém, že časem vyschnou, takže "problém spotřeby" vlastně vyřeší za nás...
      S černým stínem máš pravdu. A navíc málokdo používá černý stín na ztmavení. Většina podle mně raději sáhne po tmavě šedé nebo hnědé.

      Vymazat
  8. Prvy diel som citala hned ako si ho publikovala. Podla mna pri takychto clankoch je aspon mala sanca, ze si ich niekto kompetentny precita a nieco s tym urobi. Super by bola nejaka kampan alebo aspon facebookovy profil, kde by ludia pisali, co ich stve, ake znacky a produkty chcu na trhu atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je pravda, že světlejší odstíny makeupů jsme si nakonec vybrečely :-D Bohužel si ale myslím, že jsem dost "malá ryba" na to, aby bral někdo ze zastoupení můj názor vážně :-)
      Facebookové stránky by měly smysl pouze do doby, kdy by se tam lidé vyjadřovali slušně, stručně a k věci a kdyby to psali lidé, kteří mají alespoň nějaký kosmetický rozhled a ne třináctileté holky, které si včera koupily svou první Essence řasenku (teď doufám, že nikoho neurazím). Nakonec by to skončilo tak, že by se tam chodili všichni psychicky a emocionálně vyblít a stalo by se z toho jedno obří diskuzní bitevní pole, jako to bylo například na FB Ladyboxu.

      Vymazat
    2. Mas pravdu, ze asi by sa to zvrhlo na nieco skarede. Ja moc facebook nepouzivam, ale u blogeriek (komentare, instagram atd.) vidim, aki dokazu byt ludia sprosti. Skoda, pretoze inak by mozno naozaj existovala sanca nieco zmenit. Mozno by pomohlo, keby sa z tohto clanku stal TAG a uverejnilo by ho vela blogeriek. Vtedy by si to kozmeticke spolocnosti snad vsimli a nieco zmenili.

      Vymazat
    3. U českých značek jako Saloos nebo Dermacol bych nějakou tu naději viděla, ale nejsem si jista, zda by u velkých mezinárodních značek typu L'Oreal, Rimmel, Max Factor apod. s někým hnulo, že pár ženskejch z Česka/Slovenska není spokojených :-) Ale možná jsem jen pesimista.

      Vymazat
  9. Plne s tebou súhlasím, mňa hnevajú hlavne tie nezmyselné mega balenia, neznášam aj vlasové oleje o objeme 100 ml či masku 1000 ml a podobne, čo sa dekoratívky týka čo ti budem hovoriť, ja mám tie rozjasňujúce guličky Oriflame asi 6 rokov a míňam ich jedine tak, že mi nejaká niekam vypadne, že som si na ňu omylom sadla alebo že som ju omylom rozpučila nohou, inak nie je šanca, ale balenie je už rozpadnuté dokonale, ani ich veľmi nepoužívam, ale hovorím si čo keď raz a tak váham.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem popravdě všem těmhle barevným kuličkám na chuť nikdy nepřišla, takže by u mě končily asi dost podobně :-) S vlasovými oleji mám stejný problém. Stejně je člověk nanese tak jednou za dva dny (max) a to jen do konečků, takže obří balení postrádá smysl. Já navíc vlasovku ráda střídám, přijde mi, že jsou vlasy pak "spokojenější".

      Vymazat
  10. Tak tentokrát si mi hovorila z duše, hlavne v bodoch 5, 7 a 8. Dokonca tú 5-ku a 8-čku ešte predýcham, ale prečo robia niektoré veci z dekoratívky tak veľké??? Veď ja si chcem stále kupovať niečo nové, no na to musím aj niečo minúť... Chápeme sa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně přijde, že se výrobci tak dlouho předháněli ve velikostech balení (aby byly jakože výhodnější), až to došlo do této fáze :-) Protože udělat menší a zlevnit se nevyplatí. Lepší je nechat cenu a nacpat tam toho víc...

      Vymazat