Štětce Ebelin - vyplatí se nebo ne?

30. 3. 2015

Uuuuf. Tak jsem se konečně dostala k sepsání článku. Původně měl být článek v pátek. Pak jsem ho přesunula na neděli. No a nakonec dopadl až dnes. O víkendu mě totiž přepadla hrozná lenora a tak nějak jsem měla pocit, že nejlepší využití volného času bude válení se u seriálů. Obyčejně doma lítám jak hadr na holi a pořád něco uklízím a upravuju, ale tentokrát to prostě nešlo. Jako jo, proběhla taková ta moje "nedělní úklidová rutina", zahrnující luxování, mytí koupelny a záchodu a seškrabování holubích hoven z balkónu (jak já ty mrchy nesnáším), ale na nic víc jsem se nezmohla. Plusové body si ale přiznávám za to, že jsem konečně dokoukala Mušketýry a Lost girl :-)

Teď už ale k článku. Že se v dm objevily nové kosmetické štětce neví už asi jen slepo-hluší, protože se na nás tahle informace valí z každého druhého blogu. Já jsem si tři z nové řady také na zkoušku pořídila. A jako bonus přidávám i hodnocení tří z původní růžové řady, které mám už poměrně dlouho. 

Hned ze startu bych ještě ráda upozornila, že ne všechny nafocené štětce jsou čistoskvoucí. A není to tím, že bych byla prase (což samozřejmě nejsem), ale tím, že prakticky nikdy nemyji všechny štětce najednou, ale vždy tak po 4-5 kusech, které zrovna vyměním za čisté. Špinavé pak umyju, nechám vyschnout a tak pořád dokola. Takže u mě vlastně není nikdy možné najít všechny štětce čisté. Toliko k mému alibi, týkajícího se zaprasených štětců.


Začneme novinkami. Respektive štětcem určeným na aplikaci linek. Docela mě štve, že jsem si už v obchodě nevšimla, že má na druhé straně ten všemi nenáviděný pěnový aplikátor. No, nenadělám nic, vyhazovat ho jen kvůli tomu nebudu. Obecně vůbec nechápu, proč se dělají oboustranné štětce. Nemám teď namysli konkrétně s pěnovým aplikátorem, jako spíše ty, kde je "chlupáč" z každé strany. Si to vezměte - do pouzdra ho nenacpete, protože minimálně jednu stranu budete mučit ohýbáním štětin. Do stojanu na štětce se taky nehodí, protože, opět ho budete mučit ohýbáním štětin buď na jedné nebo na druhé straně. A navíc je to nehygienické. Já sice stojany pravidelně vymývám, ale i tak nebudu skákat radostí, když budu dno pravidelně vymetat jednou nebo druhou stranou oboustranného štětce.

Kdybych ale měla hodnotit tu lepší stranu, tak ta je, upřímně, taky dost naprd. Tímhle nenakreslíte linku ale spíš pěkně tlustej špalek. Štětiny jsou dlouhé, tuhé a štětec je dost masivní. Jakž takž použitelný na obočí. Na linku ale určitě ne.



Dalším zástupcem je štětec na blending. Tak schválně... Jaký myslíte, že bude? Určitě jste neuhodli a mysleli si to nejhorší, ale dovolte mi vyvést vás z omylu, protože je vlastně docela fajn. Většina blendících štětců, které vlastním, má horní část zakulacenou jen dost mírně, takže se s nimi hůře nanáší přechodová barva do ohybu oka. Tenhle je ale poměrně zašpičatělý a oko se jím konturuje opravdu dobře. Dokonce mi vyhovují pevnější štětiny, protože se při této délce alespoň tolik neohýbají. Za mě určitě použitelný štětec, který můžu doporučit. 



Jako poslední z nové řady bych vám (ne)rada představila štětec na zapracování makeupu, alias "ten nejhorší štětec na makeup na světě". Tohle je totiž opravdu výsměch všem podobným štětcům. Nejen, že je jeho velikost asi tak poloviční, v porovnání s podobnými štětci, takže se vám doba aplikace makepu protáhne tak na dvojnásobek, ale, navíc k tomu, má tak tuhé štětiny, že se při jeho aplikaci cítíte jako na hodince akupunktury. Ale, protože jsem holka vynalézavá, jedno využití jsem pro něj našla. Je totiž, právě díky malé velikost a vyšší tuhosti, vcelku dobře použitelný pro rozetření a zapracování krémové tvářenky, která po jeho zásahu na pleti opravdu vydrží celý den. I přesto ale není jeho asistence zrovna dvakrát příjemná.  



Ostatní štětce z nové řady jsem nepořizovala, protože jsem je buď a) nepotřebovala, protože mám tohohle typu vyšší počet nebo b) vypadaly už od pohledu dost nepoužitelně. Trochu ještě přemýšlím nad štětcem na obočí. Musím se na to ještě párkrát vyspat,  než se rozhodnu :-)

Dostáváme se tedy ke starší růžové řadě. Pokud si dobře pamatuji, kromě těch tří štětců, které vlastním, byl v nabídce ještě štětec na oční stíny. Těch mám asi 7 kusů, takže další jsem fakt nepotřebovala a navíc nevypadal moc použitelně. Štětiny byly dost dlouhé a byl dost placatý. Možná dobrý na krémové stíny. To už se ale asi nedovím... Je tahle řada vůbec ještě v nabídce?

I kdyby v nabídce nebyla, hodnocení sem přidávám hlavně proto, že jsem naprosto překvapená tím, jak dokáže Ebelin podělat něco, co jim vlastně docela dobře fungovalo. Štětec na pudr z růžové řady je totiž fajn a za tu cenu, myslím, dostačující kvalita. Poměrně hustý, s jemnými štětinami. Už ho nějaký ten rok mám, stěžovat si nemůžu a používám ho ráda. Proč tedy dělají novou řadu, která potřebnou hustotu štětců raději dohání tloušťkou štětin?



Stejně tak je to u štětce na tvářenku. Jemný, dobře střižený, poměrně hustý. Jo, jasný, není to ten nejlepší tvářenkový štětec na světě, ale je více než použitelný, dostupný a za dobrou cenu.



Abych ale nepřechválila, najde se i černá ovce řady. Tenhle štětec na nanášení makeupu opět vytvářel někdo neuvěřitelně škodolibý, protože práce s ním je opravdovým utrpením. Je takový divně plochý a tuhý a při nanášení makepu se s ním tak maximálně profackujete. Navíc dělá šmouhy. S sebou bych si ho vzala maximálně na natírání plotu... vlastně ani to ne... páč dělá šmouhy.



Co je na štětcích ale nejzajimavějšího, jsou ceny. Menší štětce se pohybují kolem 100 Kč, což není tak úplně zanedbatelná částka. Větší pak kolem 200 Kč. Za zmíněný flat top opravdu dáte dvě stovky. A pak budete doma tlouct hlavou do zdi, co jste to proboha koupili... jako já. 

Abych tedy celý článek nějak shrnula... nemyslím si, že jsou tyhle štětce dobrá investice. Za tu cenu totiž seženete mnohem lepší štětce. Například Hakuro, Lovelyhair... ty ceny jsou plus mínus totožné a kvalita je úplně jinde. Dokonce Essence dělá lepší štětce na linky, než je tohleto. 


3 komentáře:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Ja mám od Ebelinu dva štetce, presne ten plochý, ktorý som si prv kúpila na nanášanie pleťovej masky a neskôr sa z neho stal môj miláčik na make-up, áno robí, síce šmuhy, ale tie sa po chvíli stratia nie sú viditeľné, tvrdý vie byť hlavne keď ho nepoužívam napr. dva dni, to súhlasím, ale inak je podľa mňa super, priznávam síce, že som iný doposiaľ neskúšala, ale zatiaľ nemám dôvod, za dva roky používania mi sedí dokonale, akurát z neho už začínajú sem tam vypadávať štetinky. Na ten skosený na make-up tú novinku som si dosť brúsila zuby, ale asi si radšej kúpim nejaký iný.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se s těma plochýma štětcema na makeup nekamarádím. Flat topy jsou (pro mě) asi tak milionkrát lepší, protože makeup nanesou v tenčí vrstvě a lépe ho zapracují. Ale každému holt vyhovuje něco jiného. Do Ebelin bych už znovu nešla, opravdu se mnohem více vyplatí zmíněné Hakuro nebo Lovelyhair, kdy cena je stejná a kvalita minimálně trojnásobně vyšší.

      Vymazat
  2. Stetec na make up - totalna katastrofa, stetiny vypadavaju ako na beziacom pase.

    OdpovědětVymazat