Live Clean, aneb někdy je prostě potřeba dát tomu ještě jednu šanci

13. 4. 2015

Nějak se mi nepodařilo vymyslet kratší nadpis a tenhle moji zkušenost se skoro-přírodní kosmetikou Live Clean dokonale vystihuje, takže ho tak nechám.

Značka Live Clean je původem z Kanady a je téměř 100% rostlinného původu. U šampónů je to 98%, u kondicionérů 96 % (za mě furt dobrý). Produkty neobsahují fosfáty, SLS/sulfáty, parabeny, ftaláty a DEA (diethanolamin) a jsou složeny z 100% obnovitelných, přírodní cestou získávaných organických ingrediencí (ne-petrochemických) minerálů. Více o značce naleznete na ofiko stránkách. U nás můžete na produkty narazit v obchodním řetězci Tesco. 

Zakoupeno v OD Tesco. Šampón 350 ml/175 Kč, kondicionér 350 ml/175 Kč, bezoplachový kondicionér 150 ml/186 Kč.



Na produkty této značky jsem si brousila zuby delší dobu, ale trochu jsem váhala kvůli vyšší cenně a taky jsem, popravdě, moc nevěřila kosmetickým produktům ze supermarketu. Pak jsem se ale jednou zastavila, abych si prošla složení a zjistila jsem, že je vlastně nad očekávání kvalitní. Když se totiž začtete do složení, zjistíte, že arganová řada má opravdu arganové výtažky hned na prvních místech složení. Zázrak nevídaný...

Pozn.: Někoho by mohl ve složení trochu zarazit Sodium Lauryl Sulfoacetate, který názvem evokuje SLS, ale jedná se o takzvaně "mnohem menší zlo", jak se můžete dočíst například ZDE. Stejně tak Sodium Methyl 2-Sulfolaurate.

Asi bych měla objasnit myšlenku z nadpisu... Jsem zvyklá, že přírodní šampóny nemívají úplně ultra účinné mycí schopnosti, takže obvykle myji vlasy šampónem dvakrát. Což jsem samozřejmě provedla napoprvé i s tímto šampónem. Odměnou mi bylo něco, co ani tak nepřipomínalo vlasy, jako spíše něco mezi senem a koudelí. Můžu odpřísáhnout, že takhle děsně suché vlasy jsem nikdy neměla. Na internetu jsem ale našla poměrně dost kladných recenzí, takže jsem se rozhodla dát šampónu ještě jednu šanci, ale tentokrát zkusit umýt vlasy pouze jednou. Že to byl o poznání lepší nápad mi bylo jasné hned druhý den, protože jsem měla vlasy super objemné a zároveň uhlazené a poměrně hydratované. Stále si stojím za tím, že to není nic pro extra suché vlasy (i když se paradoxně jedná o regenerační řadu), ale všechny ostatní typy si s produkty prostě budou rozumět. Jen bacha na to druhé mytí :-) 

Šampón samotný, na rozdíl od běžné přírodní kosmetiky, opravdu slušně pění a stačí ho na kompletní vymydlení jen trocha. Baví mě vůně, která je jemná, sladší, krémově-oříšková. Moc se mi líbí obaly, ale asi bych se trochu bála brát produkty s sebou na cesty, protože špatně docvakává víčko, a to jak u šampónu, tak u kondicionéru. Vlasy jsou po použití objemné, ale zároveň takové jakoby těžké, drží tvar a nerozlítavají se. Kupodivu ani nekrepatí, což ale bude úspěch kondicionéru, spíše než šampónu.  





Za mě by nemusela být ve složení ta barviva... zbytečnost na druhou. Osobně bych pak oželela i tu parfemaci, ale chápu její význam a nutno uznat, že produkty fakt voní krásně.

Kondicionér je vůní naprosto stejný, jako šampón. Liší se barvou, protože (jak s i můžete dohledat ve složení) neobsahuje dodatečná barviva. Všimla jsem si jen toho, že je potřeba ho nechat na vlasech trochu déle, asi tak dvojnásobek času, oproti jiným maskám a kondicionérům, aby byly vlasy dostatečně jemné, vyživené a hlavně uhlazené. Uhladit vlasy, to on ale umí vážně suprově. Pokud byste náhodou tuhle vlasovku zkoušeli a měli pocit, že jsou vlasy po použití sušší, stačí příště nechat kondicionér déle působit.


Na šampónu nebyla česká cedulka :-( Ale na kondicionéru ano, takže tady je:



První polovinu složení hyzdí jen Cetrimonium chloride, který se ale používá pro uhlazení vlasů a předchází jejich elektrizování. Není to ale nic škodlivého, z čeho by bylo potřeba dělat si těžkou hlavu. Jinak samý argan, žádný glycine soja oil, glycerin a alkohol.

Posledním zástupcem trojice je bezoplachový kondicionér. Prapůvodně jsem ho zamýšlela jako "uhlazovač" suchých rozlítaných vlasů, ale na to se mi moc neosvědčil. Když jsem ho dala málo, nebyla patrná žádná změna a když jsem ho dala moc, byly vlasy umaštěné, ale stejně nebyly uhlazené. Zjistila jsem, že má ale trochu delší dobu působení a pokud ho dám například večer před spaním do vlasů, budu mít druhý den ráno vlasy opravdu jemnější a lesklejší. Neptejte se, jak je to možné, netuším. Dávám ho tedy do vlasů vždy hned po mytí a fénování. Nedoporučuji ale nanášet do horní části vlasů, protože by byly zbytečně splihlé a mastné. Aplikátor je stříčkový. Ty já popravdě moc nemusím, protože si vždycky postříkám i obličej a krk a hrudník a podlahu... a muž se po tom pak klouže a nadává jak starej zedník. Nicméně je potřeba tenhle produkt nanášet v tenčí vrstvě, takže stříčka má své opodstatnění. 


Na bezoplachovém kondicionéru lísteček naštěstí taky nechyběl:




Opět trochu zbytečná barviva, jinak ale není co vytknout...

Za sebe určitě můžu všemi deseti doporučit kondicionér. Šampón je na můj vkus trochu "drsnější", ale s kondicionérem tvoří docela dobrou dvojici a po jeho použití mi vydrží vlasy o den déle bez mytí, což oceňuji. Naopak trochu zbytečný mi přijde bezoplachový kondicionér, který mě svými účinky tak úplně nepřesvědčil.


A perlička na konec - kdybyste náhodou nebyli s produktem spokojeni, můžete jim prostě zbytek přinést a oni vás, dle vráceného množství, vyplatí. To se opravdu může stát jen v Kanadě :-)




PS: V pátek jsem vyrazila na Interbeauty. Koho by zajímalo, jak jsem pořídila a co jsem nakoupila, nechť mrkne na facebook :-)


10 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. live clean mám ráda. pěkně voní a já po něm měla i pěkné vlasy, měla jsem nějakou řadu uhlazující na poškozené. a je mi dost líto, že toho u nás moc neprodávají. a když už tak jenom v tescu, do kterýho skoro nechodím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě dost zaujala tady ta arganová, ale mrknu ještě na další, uhlazující zní dobře. Docela by mě zajímalo, co musí dělat ta na objem, když už po tomhle je objem jak blázen :-D

      Vymazat
  2. A co my, co vlasy šamponujeme třikrát až čtyřikrát? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No počkat... to ty vlasy máš ale až po zem, ne? :-) Nejjednodušší řešení - vyzkoušej, umyj dvakrát a když to bude málo (nebo moc) tak přidej (nebo uber) :-)

      Vymazat
    2. :D No to ne, ale po zadek jo a jsou dost silné, takže se mi špatně dostává šampónem na kůži. Odmastím je až napotřetí.

      Vymazat
    3. Já mám vlasů taky hodně. Sice jsou jemnější (jakože tenčí), ale je jich dost, takže jsem se naučila mýt si hlavu v předklonu, se pak líp dostanu s šampónem na kůži a zároveň tolik nevysušuju délky :-)

      Vymazat
  3. jsem vůbec neměla tušáka, že něco podobného v Tescu mají, já už se v supermarketech po šampónech ani nedívám, takže díky za recenzi! taky vlasy umývám dvakrát po sobě v předklonu, abych se dostala k pokožce hlavy a vymyla mastnotu a nečistoty ;) jakmile se tam dostanu, tak to jdu očíhnout!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás se objevila tahle kosmetika někdy kolem Vánoc, tuším. Ale nějak jsem nebrala nápis "přírodní kosmetika" vážně, tím spíše, když jsem ho viděla v Tescu. No a jednou jsem pak měla blbou náladu a šla jsem si jí spravit tím, že se zasměju tomu "přírodnu" a zjistila jsem, že to složení je fakt hodně dobré. Objem 350, obvykle bývá 250, takže i tou cenou to zase nevyjde tak draho. Jen teda ten šok po dvou vyšampónováních, kdy vlasy fakt hodně vysušil, no. Ale po jednom mytí je to ok a vlasy mi vydrží v dobrém stavu 3 dny (obvykle to bývá 2).

      Vymazat
  4. Hmm značku vůbec neznám, zní docela zajímavě,ale jjá s těmi přírodními šampony nějak bojuji , bud mám vlasy jako dráty nebo zase splihlé a přeživené :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U přírodních šampónů to tak bývá často. Někomu prostě nesedí, ať vyzkouší jakou značku chce, a hlavně s nimi mívají problém barvené vlasy. Tahle vlasovka má ale účinky, spíše než k přírodní kosmetice, blíže k té "normální".

      Vymazat