Co mě bavilo - KVĚTEN 2015

4. 6. 2015

Ještě než se dostanu k hlavnímu tématu článku, chci vám oznámit, že si mě konečně našla má vytoužená dovolená. Pro mě to znamená relax v přírodě, pro vás to znamená, že tady v příštím týdnu a půl nenajdete nové články. Ale, abyste nepřišli zkrátka, v sobotu ráno vám tady spustím soutěž - blíží se totiž druhé výročí blogu. Takže se nezapomeňte v sobotu zastavit! 

Za dva týdny (to budu mít akorát po přijímačkách, tak mi držte palce, protože jsem se ještě nezačala učit...) se pak můžete těšit na standardní nákupy (tentokrát za květen), recenzi tuhého přírodního deodorantu a snad se konečně (!!) dostanu k tomu, abych vám sepsala něco o Urtekramu, protože vyzkoušenou mám půlku sortimentu a článek věnovaný této značce tady není ani jeden... ostuda.


Ale teď už k článku!





TheBalm jsem měla v merku už docela dlouhou dobu. Odolávala jsem ale s myšlenkou, že si počkám na nějakou výhodnou akci. Přesně ta se naskytla nedávno, když dávali ke každé objednávce mini Cindy-Lou zdarma. No a Brunwen mě nalákala i na matný bronzer - ti dík, to zas bylo peněz :-D Všechny tři produkty jsou naprosto skvělé (hlavně Mary!). 



Matnou paletku MUR mám už delší dobu, ale zatím jsem ji přehlížela. Teď ale přišel její čas, protože mi bylo trochu líto plácat denodenně matné stíny z Naked3. Teď jí používám pravidelně každý den. Stíny 1-4 na sjednocení a přepudrování víčka po nanesení báze, 8-12 pak na vykonturování ohybu oka. Na kompletní líčení trochu nuda, ale jako doplnění líčení - sjednocení víčka + konturování naprosto skvělá. Jen moc nepoužívám stíny 5-7, protože mají pro mě trochu nevhodný teplý odstín. 



Burt's bees s mátou. První použití mě fakt vyděsilo. Měla jsem pocit, že jsem si na pusu natřela tygří mast. Podobnej vítr jsem zažila naposledy na základce, když jsem si na výletě odskočila na malou a utřela se mentolovým kapesníkem (v tomto případě se ale jednalo o trochu jinou část těla) :-D Když si ale na tohle mrazivé štípání balzámu zvyknete, zjistíte, že je fakt boží. Hojí totiž rty bleskovou rychlostí a není prakticky vůbec mastný. Zázrak.



Podařilo se mi odhalit záhadu vlasovky live clean. Jsem z té dvojice šampón + kondicionér byla dost rozpačitá a nemohla jsem se rozhodnout, jestli jsem s výsledkem spokojená nebo ne. No a teď už vím proč. On je totiž šampón dost debilní a kondicionér dost boží. Sečteno a podtrženo, výsledek vám udělá v hlavě (a na hlavě) zmatek. Takže šampón je v nemilosti ale kondicionér teď používám ráda a hojně. Je naprosto skvělý na suché a krepatící vlasy.



Grantová Weleda na ruce mě moc nepřesvědčila. A co děláme s mazacími produkty, které nechceme používat na zbytek těla? Dáme je na vlasy (oleje) nebo na nohy (zbytek), žejo...  A po tomhle mám nožičky hebké, jak králičí pacičky! Takže jestli máte nějaké mazání od Weledy, které vám nesedlo, na nohy s ním (ozkoušeno mám i na očním krému a výsledek byl stejně boží).



Zamilovala jsem si pastu od Alverde. Přijde mi jako dokonalý kompromis mezi absolutní přírodou a běžnou chemií. Chuťově je výborná - lehce mátová, ale nic silného a štiplavého. A vytváří takovou jemnou pěnu, která nemá tendence nepříjemně expandovat a dusit. No a právě tahle pěna mi u přírodních past většinou trochu chybí.



Čiroková kaše s kokosem a kardamonem od Adveni je prostě nejlepší kaše na světě. Mohla bych jí snídat každý den. Je výborná, rychlá na přípravu a na dlouho zasytí. Navíc bezlepková.



Pražené kakaové bobky jsou mou záchranou v případě, že mě chytne čokoládový záchvat. Stačí rozkousat jeden nebo dva boby a chuť na čokoládu je zažehnaná. Navíc obsahují spoustu prospěšných látek. Jo a taky si je drtím do čirokové kaše. Mňamka. K sehnání v dm.



V květnu se mi YC trefili do noty s vůní měsíce - Soft blanket, aneb 20% sleva potěší. Jak ale poslední dobou zjišťuju, jsem asi jediná, kdo tyhle Fresh vůně miluje a naopak se vyhýbá sladkým a kořeněným zástupcům sortimentu.



Konečně mám zútulněný balkón. Začíná nám poctivě svítit sluníčko a když se chci vykydnout na balkóně, nemusí na mě koukat všichni sousedé a náhodní kolemjdoucí, žejo. Takže bambusová rohož je nejen hezká, ale taky praktická!



Obří radost jsem si udělala těmahle truhlíkama na bylinky. Navíc jsem je v NanuNana potkala ve slevě za 180 Kč. A omluvte, prosím, trochu vypelichané bylinky, ale já je vážně používám na vaření, tudíž je pořád oškubávám. A pažitka vpravo se probrala ze zimního spánku, takže taky ještě nevypadá úplně svěže :-)

zdroj

Jakou já mám radost, když si můžu cestou do práce koupit čerstvé české jahody. To mi bude zase celý rok chybět. Omlouvám se, že nemám fotku vlastní, ale mizí ve mně takovou rychlostí, že je nestíhám fotit!

zdroj

Po roce se mi s plnou parádou vrátil seriál Penny Dreadful. Miluju Evu Green, která je v každé své roli prostě neodolatelná. Ostatní postavy ale vůbec nezůstávají pozadu. Pokud máte rádi viktoriánský Londýn a klasické postavy jako jsou Drákula, Dorian Gray nebo Frankenstein, rozhodně si tenhle seriál nenechte ujít.

17 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. U The Balm jsem taky udělala nákup a dostala jako dárek miniaturu Hot mama. Všechny tři věci, které jsou koupila jsou určitě super i když bronzer jsem ještě nezkusila. (otázka času).
    Mátovou Burts bees jsem měla a ze začátku jsem byla překvapená, pak jsem si zvykla a pak dokonce navykla :-) super nápad na balzám.
    Zubní pastu Alverde jsem měla a byla dobrá. Bazalku máš hezčí než já. Jenže ji často ojídám a tak nestíhá dorůstat. Asi to chce pořádný truhlík a ne jen malý květináč :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tvářenek fakt hodně, takže jsem ráda, že jsem stihla ještě Cindy. I když ono je to taky trochu tvářenka, na rozjasňovač je už trošku tmavá a růžová :-)
      Moje bazalka na tom byla chudák špatně, ale pak jsem jí přesunula ven na balkón a začalo se jí dařit až neuvěřitelně dobře a strašně rychle roste. Jen škoda, že roste pořád víc do výšky a nejsou tam žádné nové stonky :-/ Takže doporučuju otrhávat odspodu, ať si nezničíš vršek stonku, ze kterého rostou nové lístky. A taky chce dost zalévat (raději do mističky), lehce rosit a hlavně aby měla dost sluníčka :-) No a koriandr uprostřed, ten se třeba musí zalévat jen do misky, jinak hned shnije, potvora. Ale má dost semínek po odkvetení, takže vždycky když ho oškubu, tak stejně vyklíčí a vyroste znovu - ideální. Jen to chce vracet semínka do květináče :-)

      Vymazat
  2. Prajem krasnu dovolenku a tesim sa na nove clanky :) A aj na sobotu :)
    Kde sa da prosim kupit ta adventna kasa? Milujem kokos a kardamon.
    V DMku skusim pohladat tie kakaove boby. Jahody vyzeraju uzasne. Prave som si oslintala klavensnicu :)
    BTW: Liska na svojom facebooku minuly tyzden pisala, ze BioBeauty.sk zacalo posielat do CR cez zasielkovnu za 2 eura.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :-)
      Kaši kupuju na eshopu zajíců, protože si odtamtud doobjednávám ještě další věci (luštěniny, semínka, sušené plody, oříšková másla...). Ale Adveni má i slovenský eshop, což bude pro tebe asi jednodušší :-)
      Mockrát děkuji za info! Oznámení od Lišky jsem nějak prošvihla, takže jsem ráda, žes to zmínila :-) Zásilkovnu tady máme, tak to si časem (spíš dříve než později) něco objednám.

      Vymazat
    2. Dakujem za link na e-shop Adveni. Kvoli jednej kasi sa mi nechce platit postovne, ale zapisem si jej nazov a skusim ju pohladat v nejakych kamennych obchodoch s bio vyzivou. Mozno na nu niekde narazim.
      Som velmi zvedava, co si BioBeauty.sk objednas :) Odporucam sledovat ich facebook. Casto mavaju akcie, zlavy a darceky s nakupu.

      Vymazat
    3. No tak kvůli jedné kaši se to opravdu nevyplatí :-) Ale zkus jim napsat mail, třeba ti řeknou, do kterých obchodů kaše dodávají. Jejich facebook sleduji, takže nic neprošvihnu, neboj! :-)

      Vymazat
  3. Jako vždy zajímavý článek, ale mentolový vítr pobavil nejvíc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :-) Mě by zajímalo, jestli se ty mentolové kapesníky ještě prodávaj, nevybavuju si, že bych je někde viděla. Ono asi mělo pár dalších lidí podobný zážitek jako já, tak pak už asi nešly tolik nadračku :-D

      Vymazat
  4. Jediné, co mě zaujalo je zubní pasta.. teda jediné, pokud nepočítám jahody :D
    nějaké truhlíky na bylinky si musím taky koupit.. letos jsem si zasadila pažitku a mám pocit, že mi umře :( :D :D
    od ségry mám jahodovou mátu, kterou jsem také málém zabila (ségra už ví,že příště mi musí říct, že má být VENKU a né v kuchyni) :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to je pravda, já koriandr a bazalku taky málem umořila :-D Obě ty bylinky chtějí být venku na sluníčku. Jak jsem je přesunula na balkón, tak se ale vzpamatovaly. Mátu jsem měla taky. Ale moc jsem jí zalévala, takže chudák shnila. Musím si pořídit novou, když už jsem se teď poučila :-)

      Vymazat
  5. Hehe, nemáš zač. :-P Jsem ale ráda, že jsi s nimi spokojená. :)
    Díky za tip na zubní pastu, chtěla jsem zkusit nějakou přírodnější, ale větrovou. :)
    Yankee Candle jsem nikdy neměla a ani mě nelákaly, dokud jsem se nedočetla o téhle, tu bych vážně chtěla očichat:

    http://theyankeecandle.tumblr.com/post/118875495744/madame-vashtranerada-blackberrycreek

    :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pastu určitě zkus! Složení má stopro lepší než běžné pastové osazenstvo. Není to taková ta příroda typu Urtekram, který obsahuje v podstatě jen křídu, oleje a rostlinné výtažky, ale mytí s ní je o dost příjemnější :-)
      Ten YC post je dobrej :-D Škoda, že jí u nás nemají, já bych si jí z fleku koupila!

      Vymazat
    2. Nemají? Téda, myslím, že mám zlomené srdce. :D Za tu bych ty peníze i dala. :D

      Vymazat
  6. Juj, konečne je sezóna jahôd, aj my ich máme tak veľa.. :) Len ako sa poznám, čoskoro sa ich prejem.. :D Kde si kúpila balzam Burt's bees? :) Veľmi by som ho ako balzamový maniak chcela skúsiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já žádný jahody nemám :-( Musím si je kupovat. Naštěstí ale vyjdou docela levně :-)
      Balzám mi přivezla Natálka z Budapeště. U nás je jinak k sehnání jen na internetu.

      Vymazat
  7. Používame rovnakú značku balzamu na pery, len ja ho mám s goji bobuľkami a je úžasný, mňamkový a ako píšeš - nemastný a liečivý. Je tak skvelý, že si ho nanášam častejšie ako iné a dosť rýchlo sa mi míňa :D Našťastie mám druhý v zálohe.
    Nalákala si ma na zubnú pastu - na tie som ja poloblázon, najradšej by som vyskúšala všetky (prírodné). Neviem prečo, ale pasty fakt rada nakupujem (prípadne vyrábam).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho naopak šetřím, aby mi dlouho vydržel, protože tady je špatně dostupný :-)
      A zubní pastu určitě vyzkoušej, mně z těch přírodních přijde zatím nejlepší.

      Vymazat