Tuhý přírodní deodorant Jason

19. 6. 2015

Nesnáším tekuté, sprejové a gelové deodoranty. Vylučovací metodou se pak logicky dostaneme k poslední zbývající podmnožině. Tuhé deodoranty. Jenže sehnat nějaký takový mezi přírodními zástupci není žádná sranda. Solné krystaly do této skupiny prosím nepočítejte, protože je to pekelná pomsta, která se musí před nanesením navíc namočit a pak půl hodiny běháte s mokrým podpažím, načež zjistíte, že účinky jsou téměř nulové a celé to mávání podpažím á la kuře bylo vlastně k ničemu.

Proč přírodní? Vlastně ani nevím. Asi mě začíná poznamenávat to šílenství kolem všech těch hliníků a spol a ráda bych se jim vyhnula alespoň ve dnech, kdy necítím potřebu "extrémní ochrany" ve formě antiperspirantu, k prasknutí nacpaného chemií. Dlouho jsem vyhovující tuhý deodorant v sortimentu přírodní kosmetiky hledala, něco málo i našla, ale nikdy mě nezachvátil ten dobře známý pocit "tohle nutně potřebuju". Až jsem pak jednou zavítala do bioobchůdku u nás v Pardubicích a narazila tam na deodorant Jason, po kterém jsem pokukovala už na Biooo. Cenově byl v toleranci. Musela jsem se sice smířit s tím, že se jedná o verzi bez parfemace, ale pro hrála absence poštovného.

Zakoupeno v kamenném obchodě Naturálek (spadajícím pod bio-natural.cz) za cenu 138 Kč/71 g.











Rozhodla jsem se ho podrobit zkoušce nejtěžší - vzít ho s sebou na dovolenou. A když si takhle vyšlápnete šestikilometrové stoupání v třicetistupňovém pařáku, poznáte, co se z něj dá vymáčkout :-)

Proti pocení nic nezmůže. Je to deodorant, ne antiperspirant. Pocení při vyšší fyzické námaze vám ale nestopne ani ten nejchemičtější antiperspirant v celém kosmíru. Co se týče nechtěného zápachu, na mě působí dostatečně. Jen bych asi měla poznamenat, že se potím trochu méně než běžný smrtelník a když už se zapotím, tak si musím strčit hlavu až do podpaží, abych vůbec nějaký ten náznak rozkladu cítila (dobrou chuť, pokud právě obědváte...).

Trochu mě mrzí absence vůně. Stačila by nějaká ta citrónová tráva, levandule, grep. Prostě cokoli. Tohle voní hodně čistě, gelové, malilinko nakysle, ale vůni opravdu nezaregistrujete, dokud nezačnete nosem šmrdlat až v deodorantu. Konzistence je lehce gelovější a jakoby kluzká, v kontaktu s kůží lehce taje. Já jsem z běžných tuhých deodorantů zvyklá spíše na tužší a drobivější konzistenci. Tohle mi ale taky vyhovuje, protože se snadněji nanáší.

Čeho jsem si ale všimla a považuji to za dost důležité, je nutnost nanášet deodorant pravidelně po sprše, v ideálním případě večer po sprše a pak ještě jednou ráno. Když se totiž v letní parné noci zapotíte jako hovádko, takováhle neparfemovaná příroda to sama o sobě prostě nezachrání. Takže já nanášela večer ihned po sprchování a pak znovu ráno po probuzení.





Lhala bych, kdybych tvrdila, že jsem si za ten týden ani jednou neposteskla po mém ultra voňavém Fáčku. Uznávám ale, že tohle je, při správném používání, naprost plnohodnotný deodorant.

Máte zkušenosti s tuhými přírodními deodoranty? Nějaké tipy? A vůbec bych se nezlobila, kdyby  to byly oslnivě vonící tipy!!

18 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Taky propadám šílenství kolem hliníku, běžně používám deodorant Alverde. Jenže když jsou vedra, tak to prostě nestačí a sahám po chemickém hliníkovém Dove. Funguje docela dobře. Je to antiperspirant. Nicméně na méně horké dny stále něco hledám. Jason vypadá dobře, plánuju nákup na Biooo a myslím, že si ho koupím. Přírodní produkt za tyhle prachy stojí za zkoušku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošku mě mrzí, že nemůžu porovnat s jinými přírodními deodoranty, ale já se fakt nemůžu přenést přes tu konzistenci tekutých kusů :-D Tenhle určitě stojí za vyzkoušení, ale doporučila bych některou z parfémovaných verzí, to určitě ještě podpoří účinky. A hlavně to preventivní použití, hned po sprše.

      Vymazat
  2. To ma zaujalo, prirodne deodoranty ma vacsinou odradzaju vysokym obsahom alkoholu. Mna drazda i klasicke parfemovane deodoranty, takze musim vyberat velmi starostlivo. Toto vyzera super, neparfemovany a prirodny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V těch tekutých bohužel alkoholu bývá dost, jinak by na kůži nikdy neuschly :-) Pokud ale hledáš nějaký šetrný, tak tenhle by se ti mohl líbit!

      Vymazat
  3. Jason dělá i parfemované verze - třeba levanduli, nebo tuším i tea tree. Stačí pohledat na netu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, já vím, ale u nás jinou verzi neměli a z internetu se mi objednávat nechtělo :-)

      Vymazat
  4. Ak ho uvidim v obchode alebo nejakom eshope, beriem ho. Pocas vikendom pouzivam prirodne deodoranty, ale do prace uprednostnim antiperspirant, ktory zial funguje na baze hlinika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají ho na Biooo, jinde jsem moc nekoukala. Taky to mám tak - přes týden do práce antiperspirant, na víkend mám tenhle přírodní a zatím mi stačí :-) Příště ale mrknu po parfemované verzi.

      Vymazat
    2. Za zasielku na Slovensko si učtuju 300 kč, takže radšej budem hľadať v nejakom bio obchodiku. Ja by som praveze uprednostnila neparfumovanu verziu, lebo nemam rada, ked sa vona deodorantov a antiperspirantov miesa s parfumom. A zohnat neparfumovany deodorant, pripadne antiperspirant je tazke v prirodnej i konvencnej kozmetike.

      Vymazat
    3. No jo.. když mě vždycky nedojde, že co je v SR není v ČR a opačně :-/ Já si myslím, že Lavera i Alverde v dm budou mít nějakou tu sensitiv neparfémovanou verzi. Ale jen v kuličkovém provedení.

      Vymazat
    4. No prave :-(...tolko veci by som chcela s Biooo, ale to postovne to proste zabija.Nehovoriac o tom, ze nechapem jeho vysku.A do Prahy sa urcite tak skoro nedostanem :-(.Nase e-shopy maju klasika saloos, nobilis tilia a inak velka slabota.O vzorkach mozes snivat...vrr
      Jana

      Vymazat
    5. Ale v dm je dostupná Weleda, Sante, BioPha... určitě doporučuji vyzkoušet. U nás je třeba právě BioPha dost nedostatkové zboží... Já bych zase moc ráda nakupovala něco od značky Soaphoria a k té se u nás taky moc nedostanu :-)

      Vymazat
  5. Pokud potkám osobně, asi ho koupím (taky se mi nechce objednávat.). Akorát já se potím poměrně hodně, tak případně uvidím, co to udělá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proti pocení, se obávám, že nic :-) Pokud se ale člověk poctivě umyje, nanese déóčko a pak za půl dne znovu, tak proti zápachu by měl být účinný. Jak jsem ale psala, kdybych si mohla vybírat, raději bych šla do parfémované verze.

      Vymazat
  6. Už druhým rokem používám tuhý pánský Oldspice ve variantě Wolfthorn. Naprosto fantastická citrusová vůně, popiskem deodorant, na mně fungující jako antiperspirant a navíc bez hliníku. Složením sice žádná příroda, ale stoprocentní funkčnost, bez hliníku a se skvělou vůní v tuhé podobě - pro mě rovná se dokonalý partner :) rozhodně doporučuju. Btw. nechápu, že když pro chlapy vyrobí funkční věc bez hliníku, pro ženský to nejde. Nebo mám jen já pocit, že když potkám deo/antiperspirant bez hliníku určený pro ženy, tak to nikdy nefunguje??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho měla, dokonce jsem se o něm zmiňovala i někde na blogu pod názvem "ten s vlkem" :-) Složení je sice bez hliníku, ale já chtěla něco fakt chemicky neškodného. Pokud se ti tyhle Oldspice líbí, tak příště očichej ten nový s medvědem. Ten tak nádherně voní!
      Já si myslím, že pro chlapy prostě musí vyrobit funkční věc. Protože chlap, když to nebude fungovat, už nikdy nic podobného nekoupí. Kdyžto ženská si v honbě za kýženým účinkem nakoupí třeba 30 různých kusů a klidně bude pokračovat, dokud nějaký ten vhodný nenajde :-D

      Vymazat
  7. Tuhle značku vůbec neznám, děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat