Urtekram: Denní krém a Krém na ruce

30. 6. 2015

Pokračujeme v představování produktů Urtekram. Minule to byly šampóny, tentokrát to bude pleťový krém a krém na ruce. Proč zrovna tahle dvojice pohromadě? Protože oba kusy patří do řady No Perfume a ač se jedná o dva rozdílné produkty, jsou si hodně podobné. Obalem, konzistencí, účinky a hlavně složením, které je prakticky totožné. Oba mají základ v aloe, mandlovém oleji a bambuckém másle a neobsahují alkohol a parfemaci. Jsou lehoučké, poctivě hydratační a... smrdí po plastelíně... no prostě je to taková ta no-perfume-vůně :-)

Pleťový krém jsem dostala od Yvonne. Seženete například na biooo.cz za cenu 235 Kč/50 ml.
Krém na ruce zakoupen na biooo.cz za cenu 159 Kč/75 ml.







Začneme tím lepším. Denním krémem.

V zimě jsem ho nesnášela. Nebyl dostatečně hutný, výživný a když jsem ho zhruba potřetí navrstvila, začal dělat na pleti žmolky. Takže jsem ho odsunula do "šuplíku zásob" a zapomněla na něj. Příběh pokračuje tak, že se mi, někdy zjara, dost zhoršila pleť. Byla pořád ucpaná a dělaly se mi pupínky. Zpočátku jsem z toho vinila silikonové makeupy, ale jak jsem zjistila po jejich vynechání, v tomhle kámen úrazu nebyl. Byl totiž v moc hutných pleťových krémech (zdravím Weledu!). Bylo potřeba prohrabat zásoby a podívat se po něčem lehčím, a přesně v tu chvíli se zase vracíme k Urtekramu...

Abych tuhle story zkrátila... v tomhle teplejším období roku mi stoprocentně vyhovuje. Co ho používám, mám asi tak o polovinu menší póry a pupínek se udělá spíše svátečně (čtěte "když sním asi tak tunu čokolády"). Fakt skvěle hydratuje a není zbytečně mastný a hutný (alespoň z mého hlediska "v zimě hodně suchá pleť, v létě normální/lehce sušší"). Konzistence je, oproti mnou obvykle používaným hutným krémům, spíše gelovitější a těkutější. Po nanesení na pleti nenechá téměř žádný film ale pleť je po něm jako byste do ní napumpovali kbelík vody (aloe na druhém místě složení dělá prostě svoje). 

S čím mám ale trochu problém, je to, že veškerý produkty, který skončí mimo aplikátor a zůstane na na tubě z vnější strany, začne plesnivět. Je to patrné i na fotu níže (schválně jsem to to neotírala, abych vám to mohla ukázat) - takový ten špinavý rantl pod pumpičkou. Trochu mě to štve, protože krém má do data spotřeby ještě zhruba rok. Ale obsah uvnitř to nijak neovlivňuje a možná by se to dalo i trochu čekat, protože složení je opravdu tak hypoalergenní, jak jen to jde a s ohledem na to postrádá konzervanty. Takže, smířila jsem se s tím a tuhle skutečnost přežiju.

Až ho doberu, s největší pravděpodobností si ho koupím znovu, protože něco podobného jsem hledala už tak dvě předchozí léta!





Druhý pán na holení - Krém na ruce.

Světe div se, ale i když má stejné složení jako pleťový krém, tolik mi nevyhovuje. Na ruce prostě potřebuju něco mastnějšího. Takže na obličej v létě mastný ne-e, na ruce jo-o. Pokud ale nemáte problémy s extra vysušenýma rukama, vůbec mě neposlouchejte a klidně si ho pořiďte, protože vám bude určitě moc vyhovovat. Je stejně jako zmíněný kolega silně hydratační (v mém případě by ale tahle hydratace chtěla ještě zafixovat trochou mastnoty) a podobně kvalitní složení budete u krému na ruce hledat jen obtížně.

Znovu už asi nekoupím, více mi vyhovuje Alterra nebo Alverde, které jsou podstatně mastnější.





Vlevo krém na ruce, vpravo pleťový krém:
(pleťový je lehce tekutější)





12 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Ten krem na tvar vyzera super, ale ja by som potrebovala nieco matujuce na zmiesanu plet. Moja T-zona sa leskne ako diskogula. Som z toho na nervy. A okrem 2 kremov Alverde, ktore mi nevyhovuju som nenasla ziaden matujuci prirodny denny krem na zmiesanu/mastnu plet :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona kolikrát smíšená pleť nechce ani tak matující produkty, jako spíše hydratační, aby se pleť vyrovnala sama. Ale nechci ti do toho kecat, určitě víš sama jakou máš pleť! :-) Osobně bych asi doporučila mrknout k 100% Pure, tam se prakticky nedá šlápnout vedle, ale ty ceny jsou vyšší. A nebo zkus napsat Yvonne, ta si taky stěžuje, že je na ni všechno mastné, tak ti určitě poradí :-)

      Vymazat
    2. Dakujem za tip. Ja som ochotna skusit uz hocico :) Tak vyskusam nejaky hydratacny krem a uvidim, co to urobi. Zapatram v lacnejsich vodach Alverde a Alterra. Mozno sa stane zazrak :)

      Vymazat
    3. Já si nejsem jistá, že bude Alterra nebo Alverde něco takového nabízet, všechno to mají plné kokosáku a ty krémy jsou fakt zbytečně hutné (což pro mě dobře, pro mastnou/smíšenou pleť už moc ne). Jak jsem psala, zkus napsat mail Yvonne, určitě ti ráda poradí :-)

      Vymazat
  2. páni, upřímně jsem nečekala, že s ním budeš až tak spokojená, mám radost :). Na mě byl naopak moc mastný, je to těžký no :D. Ale složení má hezké a je neutrální. Krém na ruce jsem neměla, ale s Alverde jsem spokojená :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale dyť on není mastnej! Weledu na tebe, to uvidíš, co je to mastný! :-D Krém na ruce je fajn, ale je ještě o trochu míň mastný než ten měsíčkový a hodně míň než ten granátový od Alverde. Je takový gelovitější a je v něm znát to aloe.

      Vymazat
  3. Ten krém na pleť mě zaujal, já teď používám Biodermu (Hydrabio Riche), která by měla být i na velmi suchou pleť, ale přijde mi, že ta hydratace není nic moc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jestli potřebuješ něco na sušší pleť, určitě vyzkoušej tenhle. Ta hydratace je super a sneseš ho i v parných dnech.

      Vymazat
  4. Krem vyzera ako idealny kandidat pre mna, potrebujem hydratovat ale nie mastit. Zatial som u nas ale videla iba sampony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A který? Ten na ruce? :-)

      Vymazat
    2. :-) v tomto pripade ten na tvar

      Vymazat
    3. Taky trochu mastí... ale jenom trošku! Holt jsou tam oleje a není tam alkohol, tak to je jasný :-)

      Vymazat