Urtekram: Šampóny

24. 6. 2015

Ten Urtekram je snad prokletý. Některý z jeho produktů používám prakticky denodenně, ale za celé dva roky existence blogu jsem mu  věnovala jediný článek - zubní pasty. Dneska to už ale konečně rozetnu a zveřejním první díl z připravované série - šampóny. Někdy příště se pak můžete těšit na recenze kondicionéru, krému na ruce, pleťového krému, sprchových gelů a tělového mléka.

Brown sugar zakoupen na eshopu biooo.cz za cenu 289 Kč/500 ml.
Rasul zakoupen na eshopu biooo.cz za cenu 159 Kč/250 ml.
Seaweed zakoupen na eshopu happyhemp.cz za cenu 143 Kč/250 ml.



Začneme aktuálně používaným - třtinovým. Z něj jsem trochu rozpačitá a tak nějak na něj zhruba jednou týdně měním názor. Někdy mi přijde hrozně fajn a jindy jsem vzteky bez sebe, když se snažím urovnat si ty pidivlásky, které mi kvůli němu trčí okolo celé hlavy. Na dovolené jsem používala arganovou dvojici od Alverde, připomněla jsem si jak je boží a přechod zpět k tomuhle mě prostě netěší. A dneska mě po něm navíc svědí hlava. Kdybych recenzi psala zrovna v rozpoložení, kdy z něj mám radost, byla by k zblití pozitivní. A ono je vlastně asi dobře, že v tomhle rozpoložení nejsem, protože pokud vám kosmetika opravdu sedne, neměl by se váš názor na ní měnit, jak dubnové počasí.

Současný názor: svědí mě po něm hlava (!!), kolem celé hlavy mi trčí nezkrotné dorůstající vlásky. Jo, a skoro nepění.
Pozitivní názor: Nevysušuje vlasy, nezatěžuje vlasy, je za dobrou cenu. A taky mě po něm nesvědí hlava vždycky.
Verdikt: Dneska otevřu 100% Pure a tenhle prozatím přesunu do zásob.





Druhý pán na holení - hydratační verze s mořskou řasou pro suché vlasy. I tohle hodnocení pro vás bude "ohromně přínosné", protože se s největší pravděpodobností už nevyrábí, soudě dle toho, že není k nalezení v sortimentu Urtekramu ani na žádném z eshopů. Byl to můj první šampón této značky a o tom, že od té doby uplynul nějaký ten čas, svědčí i fakt, že je ještě v původním,designově nevylepšeném balení. 

Ve své podstatě to bylo to samé jako výše zmíněný třtinový kolega. Jen tenhle trochu lépe hydratoval. Ale vlasy po něm byly zplihlé. A taky mě po něm nesvědila hlava. Možná to ale bylo tím, že jsem vlasy umývala jen jednou, kdyžto s třtinovým umývám vždy dvakrát. Každopádně mi  nijak nechybí, o čemž svědčí i to, že jsem si všimla toho, že se neprodává, až při kompletaci dnešního článku.


Dnešní výčet ukončíme jediným zástupcem, který dle mého názoru opravdu stojí za investici - rasul a.k.a jílový. Bavila mě na něm vůně, která mi připomínala vyžvýkanou žvýkačku. Taková ta vůně "jo, kdysi to bylo peprmintové". Díky jílové složce je ochuzený o podstatnou část jinak nutných tenzidů. Nevysušuje, vlasy mají objem a interval mezi jednotlivým mytím se mi prodloužil o den (stačilo mi tedy mýt si vlasy dvakrát do týdne). Pěnil o fous hůř, než ostatní Urtekram šampóny, ale to je vcelku pochopitelné, když obsahuje takové množství jílu. Jediné, co mi na něm lezlo na nervy, byla nutnost ho před každým použitím důkladně protřepat, protože jílová část sedala na dno a nechtěla vytékat.

S ohledem na to, kolik je na světě přírodní vlasovky na zkoušení, zatím neuvažuju o tom, že bych se k němu vrátila, ale časem možná...




Doufám, že dnešní ne moc pozitivní recenze byla alespoň trochu užitečná a slibuji, že další recenze věnující se sortimentu Urtekramu na tom budou lépe :-)

Taky jsem to vzala dost stručně, takže případné doplňující dotazy ráda zodpovím v komentářích!



32 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Ach teraz mám strach že keď dôjde na ten môj šampón Urtekram s tea tree ktorý mám zatiaľ v zásobách že čo mi to spraví s hlavou :D
    BilberryDay

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že se nemusíš bát. Já mám dost citlivou kůži a často mi prostě něco nesedne. A když nesedne tobě, tak se svět nezboří... a pošleš ho dál :-)

      Vymazat
    2. práveže aj ja mám citlivú pokožku hlavy a nemôžem SLS preto sa mi pozdával tak som ho čapla v rakúskej Bipe, no uvidíme verím že aspoň bude priemerný a nebude mi dermatitídu zhoršovať :D

      Vymazat
    3. No tak to jsem zvědavá, jak u tebe pochodí. Ale ten tea tree by třeba mohl zase kůži na hlavě pomáhat :-)

      Vymazat
    4. určite dám vedieť :) zatiaľ mi z prírodných sedel iba Khadi s nimbou

      Vymazat
    5. Dnes som ich v rakuskej bipe obzerala aj ja, ale nakoniec som nezobrala ani jeden, i ked som vazne rozmyslala prave nad tym s cukrom.Rasul verziu nemali.
      Jana

      Vymazat
  2. Ja mam pred Urtekram samponmi respekt. Pred par rokmi som jeden mala. Uz si nepamatam, ktory to bol, ale bola to totalna katastrofa. Najsialenejsi sampon, aky som kedy vyskusala. Mala som po nom take jemne vlasy, ze som ich pri dotyku takmer necitila a stale som sa musela pozerat do zrkadla, ci ich este stale mam na hlave. Po jednom pouziti letel z domu. Takze Urtekram sampony by som vyskusala iba keby som sa niekde dostala k vzorke.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě fakt rozesmálo :-D Ale chápu, jak to myslíš, mně některé šampóny dělají to samé.

      Vymazat
  3. ten Rasul možná někdy zkusím, ten zní dobře... ale koukám na balení, on má taky jen tu vymačkávací dírku, jde z toho dobře ven, když je tam ten jíl?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mi jediný přijde dobrý i na jemnější a rychle se mastící vlasy. A taky má jen tuhle dírku (všechny šampóny, sprcháče a tělová mléka mají stejné balení), ale dá se vymačkávat docela dobře. Jen to fakt chce protřepávat, aby nezůstal všechen jíl na dně, protože ke konci používání už pak prakticky vymačkáváš jen ten jíl a to pak jde trochu hůř, to je pravda :-)

      Vymazat
  4. Můj brown sugar mi tedy přijde na přírodní kosmetiku pěnivý víc než dost. Ale dost se mi po něm mastí vlasy, takže teď slouží jako sprchový gel.
    Rasulem jsem zatím myla jen párkrát, ale zatím se mi zdá fajn. Rozhodně je lepší než brown sugar. A vůni zbožňuji. Jen je s ním výsledek poněkud nejistý, někdy super háro, jindy (jako zrovna teď) jsou vlasy až příliš uhlazené, skoro na nich nedrží drdol. Nejspíš se i brzo zmastí... A zapomínám ho protřepávat, měla bych být důslednější, až tam bude jenom jílová část, bude už pozdě :D
    Dále jsem měla vzorek levandulového, z těch dvou použití mi přišel docela dobrý. Až mi dojde rasul, mám v plánu zkusit rozmarýnový.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně po používání live clean pěnivý zase moc nepřijde. Až pak při druhém mytí pořádně napění. Rasul je fakt lepší, ten jíl holt dělá svoje. A vlasy se mi po něm právě nemastí skoro vůbec :-D To je fakt sranda, jak se na šampónech lidi prostě neshodnou :-)
      V poslední době mi nejvíce sedl arganový od Alverde, tak až doberu 100% Pure, asi si ho koupím zase...

      Vymazat
    2. Super, tak jsem napsala dlouhatánský komentář a on se mi neodeslal... Tak znovu :)

      Šampony Alverde jsem kdysi používala, ale pak jsem kvůli lupům a přesušené pokožce zkusila přejít na bezsulfátovou péči. Ukázalo se, že v sulfátech problém není, tak jsem se letos v lednu vrátila zpátky k původním šamponům. Akorát na Alverde se ještě nedostalo. Posledně jsem si v dm vytipovala asi šest jejich šamponů, které by přicházely v úvahu, pochopitelně bych je nejraději vyzkoušela všechny teď hned :D Ale budu si muset počkat :)

      A úplně mimo téma, chci ti poděkovat za tip na krém na ruce od Alverde. Použila jsem ho zatím jenom párkrát, ale připadá mi úplně super! Stačí ho maličko, aby ruce vyživil a to malé množství ani nezanechá voskový povlak, o kterém jsi psala. Jsem z něho naprosto nadšená :) Granátový krém od Alterry, který jsem si taky nedávno pořídila, mě naopak docela zklamal. Stará verze (kupovaná tak před dvěma roky) byla daleko lepší. Ta současná je řidší a občas se mi po natření jakoby zpotí ruce. Teď zrovna se to nestalo, asi krém ví, že ho tu pomlouvám :D

      Vymazat
    3. Ježiš, to mě mrzí! Jsem ráda, žes to nevzdala a napsala znovu :-D
      Co se týká Alverde šampónů, tak to mi fakt sedl jen ten arganový. Ale jak jsem psala výš, co jednomu sedne, druhému nemusí vůbec - i když na tenhle jsem zatím slyšela jen chválu, žádná negativa.
      Jsem ráda, že ti ten krém sedí :-) Momentálně používám Urtekram a v kabelce mám měsíčkový Alverde, ale ani jeden z nich mi tak úplně nevyhovuje. V zásobě pak mám Yves Rocher z bio řady a na ten jsem moc zvědavá. A pak tu Alterru, která mi teda vyhovuje dost (ale na zimu jsem měla raději ten granátový Alverde). Ani si neumím představit, že dřív byla lepší. Všimla jsem si, že měnili obaly, ale náplň zatím ne. Já si ho ale poprvé koupila někdy loni v létě, takže ty úplně první verze jsem bohužel nezkoušela.

      Vymazat
  5. Chápu nerozhodnost názorů.. měla jsem Rasul a Levandulový, to byl tedy propadák pořádný, Rasul jsem si koupila už podruhé, takže asi není tak špatný. Jen ho nemůžu používat dlouhodobě, to mi přijde, že vysušuje a svědí z něj hlava jako čert. Ale plus je, že ho používám na odličování a je fajn :D. A mytí vlasů opravdu oddálí.. Jenže k čemu, když mám z vysušené pokožky lupy a stejně si vlasy umyju...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tak asi tak nějak bude - chce ho to střídat z něčím jiným. Mně vlastně ty šampóny ani nijak netěšily. Nemůžu říct, že by byly vyloženě špatné, to vůbec! Ale prostě jsem z nich neměla radost tak, jako mívám z některých jiných kosmetických produktů.
      Na odličování mě vůbec nenapadlo ho použít, ale budu si to pamatovat :-D

      Vymazat
  6. Mě Brown Sugar seděl fajn, na tvé doporučení jsem si pořídila pana bahňáka. Zatím s ním začínám, takže dojmy ještě nejsou, ale nesvědí, bahno mě nejdřív dost překvapilo, a mátová vůně se mi líbí, zas taková změna oproti všem těm citrusům a levandulím. Recenze bude až se sblížíme.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, někdy mi brown sugar sedí a někdy mi hrozně leze na nervy :-) Pokud ti ale seděl, tak ten jílový, si myslím, ti bude sedět ještě o fous líp. No však jen se sbližujte - těším se na recenzi! :-)

      Vymazat
  7. rhasul jsem měla ještě ve starém balení a asi změnili složení, páč neobsahoval kokosulfát, proto jsem si ho taky vybrala ;) byl hodně tekutý a obsahoval zrníčka, takže s ním byla docela sranda :D musela jsem ho ale prostřídávat s jiným šamponem, pač jinak mi vlasy po nějaké době začal mastit ... jo a na FB mi psali k jednomu příspěvku, že plánují úplně bezsulfátové složení ve vlasovce, tak jsem na to hodně zvědavá ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tenhle inovovaný zas tak tekutý není, ale zrníčka jílu obsahuje pořád :-) Na bezsulfátové složení moc neslyším, párkrát jsem se už nechala nachytat (Alverde, Live Clean). Teď jsem akorát čerstvě otevřela 100% Pure a jsem totálně nadšená! :-)

      Vymazat
    2. neeee, já nechci chtít 100% Pure! :D

      Vymazat
    3. No to nechceš! Páč je to docela drahá sranda.Ale ty vlasy!! Ani nepamatuju, kdy jsem naposledy měla takhle hezké vlasy, které nepotřebovaly téměř žádnou úpravu. Prostě jsem se ráno vzbudila a byly boží. Uhlazené, objem tak akorát, lesklé...

      Vymazat
  8. S touhle značkou zatím žádné zkušenosti nemám a šampony mě zatím sice moc nezaujaly ale těším se na další články o produktech od této značky a určitě taky něco vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těš, těš! Jen musím konečně nafotit zbytek toho, co mám doma :-)

      Vymazat
  9. Vůbec tuto značku neznám. Podle složení ale určitě stojí za povšimnutí a ani ceny nejsou tak strašné. Já mám na seznamu tolik šamponů které bych chtěla vyzkoušet že kdybych si je měla koupit tak je do smrti nevypotřebuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě za povšimnutí stojí a osobně bych doporučila vyzkoušet kondicionér a krém na obličej (oboje ve verzi no perfume). Já šampóny většinou neplánuju a kupuji na poslední chvíli, ale chápu, protože to mám podobně s krémy na obličej a sprchovými gely :-)

      Vymazat
  10. Mala som brown sugar a mala som naň podbne zmiešaný názor :D
    A teda vravíš, že 100% Pure ma dostane? Musím mať!!! Lebo teraz moje vlasy nejako trpia a nie sú spokojné s "prírodou", normálne si pýtajú chémiu, ktorú im nechcem dávať. A včera sa mi stalo to, že keď som si dala dole osušku z hlavy a začala vlasy rozčesávať a zdali sa mi byť nejaké riedke, zdesene som rukou prehrabala osušku, či mi polovica vlasov nevypadala!!! DES!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono asi dost záleží na typu vlasů. Já mám vlasy vlnité, sušší a bez lesku. Za mě zatím 100% Pure nejlepší, co jsem zkoušela. Ty vlasy jsou po použití fakt neuvěřitelně hebké, hydratované a neztrácejí na objemu. Na druhém místě mám pak arganovou řadu od Alverde, která má podobné účinky jako 100% Pure, ale vlasy nemají takový objem (i když ten rozdíl není nijak šílený). Na celou délku vlasů pak používám druhý den po umytí nějaký olej se silikony, která vlasy uhladí a dodá jim lesk ale vlasy nezamastí (biosilk nebo hedvábný olej od Elseve). Teď jsem ale narazila na jeden přírodní kousek (od Original Sprout), který má stejné účinky jako tyhle silikonové srandy, ale ještě budu chvíli zkoušet, abych měla jistotu :-)
      Ale jak říkám, je to o typu vlasů, takže co sedne mě, jinému nemusí.

      Vymazat
    2. Máme veľmi podobný typ vlasov, aj moje sú vlnité, suchšie, avšak v poslednom čase nejaké jemné. Určite sa chcem vrátiť k šampónu BioPha, ktorý ma dosť oslovil, ale 100% Pure ma teraz poriadne nažhavil na vyskúšanie :)

      Vymazat
    3. Osobně si myslím, že ten 100% Pure sedne širší škále typů vlasů a to složení je fakt nádhera (hned na prvním místě je růžová voda, na druhém pak aloe). BioPha bych taky ráda vyzkoušela, ale u nás se zatím jinde než na internetu nedá sehnat. A navíc mám teď na pořadníku ten lowpoo od YR :-)

      Vymazat
  11. Pro mě jsou urtekram sampony jedny z nejlepších, zkusila jsem jich opravdu dost, ale nejvíce dávám přednost Rasul, skvěle myje, vlasy jsou po něm lesklé, hebké a dělá opravdu objem. Co se týče toho jílu v něm, tak je nejlepší, když lahvičku necháte vzhůru noha a jíl se usadí u víčka a nemusíte ho ani nějak sklepávat, myslím si, že za tu ceny jsou to dost dobré šampony :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rasul mi taky sedl nejvíce. Od té doby jsem ale vyzkoušela spoustu dalších... některé horší, některé lepší :-) Nakonec jsem ale zůstala u Yves Rocher pro suché vlasy. Vyhovuje mi asi nejvíce a vlasy po něm mám nejméně vysušené. Jo a taky stojí jen pár korun :-)

      Vymazat