10-free laky od 100% Pure

17. 7. 2015

Ještě než se vrhneme na samotnou recenzi, bylo by fajn vám vysvětlit, jak mě vůbec napadlo si tyhle laky pořídit. To bylo tak... dost se mi zhoršil stav kůžičky kolem nehtů a hlavně nehtových lůžek, které byly vysušené na troud. A protože jsem holka marnivá, nenalakované nehty pro mě nejsou přípustnou volbou. Chtělo to tedy něco lepšího a zdravějšího, než to, co jsem používala doposud. Jinak řečeno, čím více "free", tím lépe. No a které laky jsou víc free, než ty od 100% Pure, žejo...

Po asi tříhodinovém probírání se odstíny jsem se rozhodla pro koupi chladného růžového Kiss a korálového Winter Melon, který se chvíli tváří růžově a chvíli zase oranžově. No a podklad je jasnej, ten nesmí chybět!

Zakoupeno na eshopu 100percentpure. Každý kus za 300 Kč/14,7 ml.









Všechny laky značky 100% Pure jsou 10-free - neobsahují formaldehyd, toluen, DBP, kafr, formaldehydovou pryskyřici, xylen, parabeny, parfémy, ftaláty a živočišné složky, což je docela slušný výčet a jako odpůrce zbytečné chemie tohle ohromně oceňuji. V nabídce je aktuálně 51 odstínů + průhledný base coat a top coat. Co mě ale trošku mrzí je, že v nabídce chybí fialové odstíny, které já nosím docela ráda.

Důležité ale je, co si o laku myslí moje nehty.... a ty jsou spokojené. Nemají tendenci žloutnout tolik, jako po dříve používaných lacích a hlavě, to nejdůležitější, okolí nehtů není podrážděné a spravila se mi poškozená nehtová lůžka.



Miluju balení těchhle laků. Design je jednoduchý, povedený, laky se snadno skladují i ve více kusech. Oceňuji, že jsou štětečky dostatečně dlouhé, tudíž s nimi dosáhnete téměř až na dno.Na objemu výrobce rozhodně nešetřil, činí 14 a kousek mililitrů.

Aplikátor je poměrně dlouhý a dost tenký. Osobně preferuji širší a hustější štětečky. Navíc mají laky dost tekutou konzistenci a mají tendenci hromadit lak na jednom místě. Aplikace není úplně uživatelsky přívětivá ale s trochou cviku to určitě zvládnete. 

Co se týče krytí, pravděpodobně se liší odstín od odstínu, protože chladný růžový Kiss kryje slušně v jedné vrstvě, zato korálový Winter Melon dost viditelně šmouhuje a výsledek vypadá koukatelně až po druhé vrstvě. 

Výdrž je takový horší průměr - Kiss mi drží zhruba tři dny a začne se ztrácet zlehka od špiček už po dvou dnech, Winter Melon vydrží s trochou štěstí dva dny a pak se začne odštípávat ve větších kouskách. Odlakovat ale pak jdou oba laky o fous lépe, než laky běžné.

Vůni jsem popravdě čekala diametrálně odlišnou, než bývá u laků zvykem, když jsou tyhle tak děsně "free", ale vlastně mi přijde prakticky stejná. Holt těkavé látky jsou těkavé látky a lak bude trochu agresivně smrdět vždycky a ani tady se tedy nedočkáte rozdílu.


                                    WINTER MELON                                                                       KISS


Kdo mě odebírá na facebooku, fotku už viděl. A kdo ne, uvidí ji teď.
Letní ombré nehty vytvořené klasickou houbičkovou metodou ->
HORSETAIL - WINTER MELON - KISS



Otázka na závěr však zní - pořídit, či nepořídit? Za mě určitě ano. Ale, celý tenhle můj názor je postaven primárně na složení a působení na nehty, toť moje priority. Pokud si ale libujete v dlouhodržících lacích, kryjících v jedné vrstvě a ještě lépe když máte na výběr 100+ odstínů, tohle asi není úplně pro vás. Já si ale hodlám pořídit ještě nějaký ten odstín navíc. Zatím to u mě vyhrává metalický šedohnědý SOUFFLE a rozkošný světle růžový CRUSH.

32 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Krásne laky :-) Odtien Kiss sa mi velmi páči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Kiss je podle mě z celé nabídky nejhezčí :-)

      Vymazat
  2. Podľa mňa si si kúpila fakt pekné odtiene, také mám rada aj ja. Aj laky vyzerajú že by stáli za to, výdrž by mi až tak nevadilo po troch dňoch ma lak väčšinou aj omrzí. Tri dni mi vydrží aj lak od Orly, ktorý ma byť tiež na takej "prírodnejšej báze".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Ono bohužel není zatím v odstínech moc na výběr, všechno se to točí kolem růžové, červené, hnědé a modré. Mě po třech dnech lak taky omrzí. Ale když člověk nestíhá, tak to ještě den nechá, ale když je to nevzhledně oloupaný, tak co s tím, no...

      Vymazat
    2. To je pravda, väčšinou vtedy to nejak len dolakujem keď to nie je tragické nech to nesvieti zďaleka a jeden ten deň už prežijem s tým že to zblízka vyzerá hrozne :D

      Vymazat
    3. Já to taky dělám a pak z toho mám celej den depku :-D

      Vymazat
  3. Myslím, že tohle by bylo něco pro mě, protože poslední dobou mám taky suchou kůži kolem nehtů a docela mě to mrzí... A hlavně ta růžová ta mě totálně zaujala a to ombré, to chválím, to se fakt povedlo :)) Objednávala jsi přes internet? Nebo se dá sehnat i někdy v pce? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono ani tak nešlo o suchou kůži kolem nehtů, ale dost mi osychaly a odchlipovaly se nehtová lůžka, což mě trochu vyděsilo :-D Objednávala jsem z internetu (je to nahoře v článku i s odkazem) :-)

      Vymazat
  4. super, taky je mám v plánu a vyznávám stejné priority, hlavní je šetrnější složení. Na Winter Melon jsem shodou okolností taky koukala, nebo se mi líbil zlatý Sugar. Mají hezké barvy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony se taky mnohem líp odlakujou, což znamená, že ty nehty o to míň pak mučíš i odlakovačem. Ten Winter melon je hezký, ale řekla bych, že trochu špatně kombinovatelný s oblečením a dost výrazný (až skoro neonový).

      Vymazat
  5. mně se teda strašně líbí a s kůžičkama jsem teď taky začala mít problém, tak by to mohlo být něco pro mě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak pokud se ti líbí a překousneš lehce horší aplikaci a menší výdrž, tak tyhle určitě vyzkoušej :-)

      Vymazat
  6. Vypadají moc hezky, krásné odstíny jsi vybrala. Já si nehty nelakuju vůbec, tohle je část kosmetiky, co jde úplně mimo mě, ale kdybych si nějaké laky přece jen kupovala, asi bych taky sáhla po šetrnějším složení. Jedna věc, co mě na lakování nehtů odpuzuje, je totiž i ta chemie, co si člověk plácá na nehty, a jejich žloutnutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a krásné ombré nehty, ty jsem zapomněla pochválit. :)

      Vymazat
    2. Děkuji! :-)
      K těm lakům - každý má něco. Já zase nepoužívám vůbec rtěnky. Nemám doma už ani jednu :-D Taky mě netěší ta chemie, ale nalakované nehty prostě vypadají hezky!

      Vymazat
  7. Osobne mam momentalne bezlakove obdobie...resp.raz za cas mam chut lakovat,drzi ma to tak mesiac a potom zase pol roka nic. V lete obcas aj na nohach, predsa len to vyzera pekne v lodickach s otvorenou spicou. Verna som cervenej a tmavsej ruzovej farbe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bezlakové období jsem neměla už tak 4 roky :-D Lakování nehtů na nohou dost flákám, ale letos jsem měla nehodu s botama na výletě a udělala jsem si borůvky pod nehty na obou palcích, takže musím lakovat, aby to nebylo vidět :-D

      Vymazat
  8. Laky jsou opravdu krásné + ta ombré manikúra se ti moc povedla. :) Tři stovky za lak bych nicméně asi osobně nezaplatila, od 100% Pure mě ale lákají jejich překrásné tvářenky - za ty už jsem ochotná těch 900Kč dát. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :-) Ono musíš vzít v potaz, že těch skoro 15 ml je fakt docela slušný objem a třeba právě kiss používám skoro pořád, takže ho (možná) stihnu i spotřebovat :-) Osobně bych třeba neinvestovala do tvářenky... nemám s přírodní dekorativkou moc dobré zkušenosti.

      Vymazat
  9. ten Kiss je fakt nádherný... ale mi by vadil ten štěteček, mám radši takové trochu tlustší, kterýma nehet namaluju jedním tahem. a škoda výdrže, mi se i běžné laky loupou od špiček dost rychle, takže u laku za 300 by mě asi z toho omylo, kdyby šel druhý den dolů :D ale teda musím říct, že lakuju hodně, často, různé barvy a prdím na base a nikdy se mi nestalo, že by mi nehet zežloutnul nebo se zabarvil. a snažím se kupovat 5-free, i když mi přijde, že to už je celkem běžné, až na ty nejlevnější výjimky (a často je nejvíc chemie právě v drogérkových bázích)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ze štětečku neskáču radostí, ale jak jsem psala, složení je priorita. Jestli ti nehty nežloutnou, tak jseš šťastnej člověk, třeba mně totiž dost a to používám base coat pravidelně (i když je pravda, že ten byl drogérkový). Co se týče free laků, přemýšlela jsem ještě o Sparitual :-)

      Vymazat
    2. u SR mě štve ta dostupnost (ale to teda i u 100% Pure, já jsem prostě zhýčkaná a přes e-shopy kosmetiku až tak často nenakupuju, radši si všechno prohlížím). mám jeden lak, není špatný, ale kvalita není až tak skvělá. a teď budu zkoušet ještě jejich odlakovač, který stojí asi milion, tak jsem na něj hodně zvědavá...

      Vymazat
    3. No tak vy si v Praze můžete vymejšlet :-D My tady nic nemáme, takže internet je jediná možnost :-) Na odlakovač od Sparitual jsem taky koukala a líbil se mi. Ale ta cena + poštovné už tolik ne :-D

      Vymazat
  10. ombre sa ti úžasné podarilo, super recenzia, laky ma zaujali, ale teraz ich mám toľko, že nevypotrebujem asi do smrti :D páči sa mi na nich však design, farby, ale ten štetček aj mňe viac vyhovuje užší, výdrž by mi ani tak nevadila, pretože mne aj laky čo iným vydržia týždeň vydržia dva dni maximálne :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. teda širší štetček mi viac vyhovuje :)

      Vymazat
    2. Díky! :-) Taky se mi moc líbí ten design a když je naskládáš vedle sebe, tak to vypadá fakt hezky. Takové laky je radost si vystavit :-) Akorát já bych teď nutně potřebovala ještě nějaké barvy, protože používám vlastně jen ty dvě, co tady vidíš.

      Vymazat
  11. Krásné odstíny, hlavně odstín Kiss se mi moc líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Koukám, že Kiss to zatím vyhrává :-)

      Vymazat
  12. Winter melon je presne "môj" odtieň, koralové odtiene sa mi veľmi páčia a akosi mi toto leto v zbierke chýbajú. A nie a nie sa dokopať ho konečne objednať :D I keď trošku ma odrádza tá výdrž, ale tak uvidíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na obrázku mi taky přišel úžasný, ale doopravdy je takový "někdy růžový, někdy oranžový", záleží na světle. Ale rozhodně je to atypická a neokoukaná barva :-) Ale věřím tomu, že jestli jsi zvyklá na China Glaze, z téhle výdrže mít radost nebudeš :-D Z hlediska složení se ale určitě vyplatí alespoň podlak.

      Vymazat
  13. Ja som zaľúbená do ich Melon kolekcie - páčia sa mi všetky odtiene a určite si nejaké zaobstarám. Zatiaľ som vyskúšala len jeden ich lak a mám rovnaký názor ako ty - čo sa týka výdrže, obalu, štetčeka, lakovania... Nie sú v tomto smere nijako extra, ale rada zainvestujem do niečoho, čo sa snaží priblížiť k prírode a šetriť moje telo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z téhle kolekce se mi odstíny líbí taky.. bohužel mají všechny dost teplý podtón, takže nic moc pro mě. Nejchladnější se tvářil právě winter melon, ale i ten je dost oranžový. Osobně bych brala nějakou fialovou kolekci :-)

      Vymazat