Na mentolové vlně

27. 7. 2015

Pokud bych měla vybrat jednu vůni, která se mi pojí s horkým létem, bude to mentolová. Svěží, chladivá, bez nežádoucích nakyslých tónů. Zbytek roku ji okázale ignoruji, ale v parném počasí, to je jiná! Po upoceném dnu není nad to, dát si mentolovou sprchu, po ránu osvěžující mátový fluid a nebo se během dne alespoň zchladit balzámem s mátovým olejem :-) 


Chilly gel pro intimní hygienu Fresh Formula
První zkušenost s tímhle intimním gelem bych popsala následně: "ty vole, oni do toho snad přimíchávaj tygří mast!". Gel mi přišel fakt hodně chladivý a vlastně mi jeho užívání nebylo nějak extra příjemné. Jenže pak přišly ty slavné třicítky a já v něm začala nalézat až podezřelé uspokojení...


Deep Steep cukrový peeling Cukrový meloun - Máta
Nedávno mi došla verze Grep - Bergamot a protože jsem se do cukrového peelingu Deep Steep absolutně a bezhlavě zamilovala, bylo jasné, že potřebuji nové balení. Tahle značka je fakt machr přes vůně a můžete si být jisti, že když na obalu stojí grep a bergamot, tuhle nefalšovanou a neuvěřitelně autentickou vůni taky dostanete. Na léto mi přišla nejvhodnější mátovo-melounová verze a rozhodně jsem neprohloupila. Ta vůně je úžasná! Jemná sladká melounová vůně doplněna o chladivou mátu, která příjemně osvěží. Jo, a taky bych neměla opomenout dokonalé přírodní složení!

Saloos sprchový olej Mojito
A rovnou v půllitrovém balení. Tyhle saloosácké sprchové oleje jsou prostě super. Většina mi ale, co do vůně, moc nesedí. Trochu mě mrzí, že nemá Saloos širší nabídku exotičtějších vůní. Taková vanilka s kokosem na zimu... nebo něco ovocného na jaro... Každopádně, v případě mojita se ale výrobce trefil do černého. Půl citrus, půl máta a letní pečující sprchový požitek je na světě. Používám ho ráda po opalování, kdy si kůže zaslouží trochu toho olejového rozmazlování.

Lavera hydratační mátový fluid
Jedná se o lehoučký chladivý fluid, vhodnější spíše pro mastnou pleť. V létě ho používám pod makeup, protože a) vyhladí, b) stáhne póry, c) osvěží a projasní.

Burt's Bees balzám s vitamíny a mátou
Tenhle přírodní včeličkový mátový balzám nemusí s ohledem na vyšší obsah mátového oleje sednout každému, ale na mě rozhodně udělal pozitivní dojem. Balzám má tužší nemastnou konzistenci a po nanesení se dočkáte intenzivnějšího mátového "pálení", které zhruba po pěti minutách ustoupí.

Alverde sprchový gel Máta a Bergamot
Můj nejpoužívanější letní sprchový gel loňského roku je i nejpoužívanějším letním sprchovým gelem letošního roku. Tohle "bonusové" balení jsem kupovala ještě loni, kdy mě zachvátil strach z toho, že by ho náhodou mohli během roku zrušit. Nezrušili. Navíc ho začali vyrábět i v malém cestovním balení. Obsahuje poměrně slušnou dávku chladivého mátového oleje, který má na svědomí osvěžující vůni a přináší úlevu přehřátému organismu.


A jaké jsou vaše oblíbené mátové produkty?


36 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Môj milovaný fluid od Lavery :). Sprcháč od Alverde som mala práve v tom malom cestovnom balení a bol super, tak mám veľké balenie niekde na pomyselnom wishliste. A dúfam že konečne si zoženiem aj Burt´s Bees keď sa konečne vydám do Budapešti :).
    A mnetolový mám teraz EOS Sweet Mint ale už som na dne , takže už nie dlho :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se vydáš do Budapešti, tak jo... odtamtud ho mám já :-) A jaký je ten EOS? Já na něj moc chvály nečetla... přijde mi, že ho spíš prodává ten design.

      Vymazat
    2. Mne EOS vyhovuje ale príde že v našich končinách je dosť predražený oproti USA. A čo sa týka obalu ja by som bola najradšej keby robili všetky v tyčinke lebo strčil tu guľu niekedy do kozmetickej tašky je otras :D aj do postraných vreciek v kabelke je to na nervy :D Takže u mňa obal nevíťazí.

      Vymazat
    3. Tak to já pak někdy očíhnu složení, jestli ho u nás potkám :-)

      Vymazat
  2. Mám ráda cokoliv s mátou, Burt's bees je jeden z mých nejmilejších balzámů.
    Nopak Chilly je příšerná věc. Hlavně potom, co mé lady-partie přestaly snášet kontak s pěnidly. Nepřála bych nikomu... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej v klubu :-) Tenhle fresh Chilly mi taky běžně moc nesedí, ale teď v tom vedru mi prostě přijde super... ale chápu, že pokud máš nějaké takové problémy, tak tohle asi není ideální intimní mytí...

      Vymazat
  3. ha, co ta Lavera tam!
    jinak máta není úplně můj favorit, vlastně s ní asi nic nemám... v kosmetice jsem spíš na ty ovocné vůně nebo nějaké jemnější bylinky. a ten Chilly zní teda dost děsivě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I Lavera má světlé chvilky :-D Jediné dva produkty, co od ní používám jsou basis sensitiv balzám a tenhle fluid. Já jsem taky spíše na ovoce, ale na léto mi ta máta prostě přijde nejlepší...
      A Chilly je dost děsivý, to máš pravdu :-D

      Vymazat
  4. Ja som akosi neprišla mäte na chuť. Ale azda by som podľahla duu melón-mäta :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Duo meloun-máta je skvělé... spíše melounové, než mátové... prostě takový osvěžující meloun :-)

      Vymazat
  5. Tak tohle je něco, co si ráda odpustím, mátu a jiné větrové vůně a chutě nemám ráda - ani v zubní pastě. Když se chci osvěžit, sahám po něčem s citrusy, zatím u mě vede sprchový gel Kneipp, voní jako právě vymačkaný citron :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak to já bych ji mohla ve všem! Hlavně ji mám ráda ve svíčkách :-) Naopak moc nemusím citrusy přijde mi, že na mě ta vůně ještě více zkysne :-/

      Vymazat
  6. Tak teď jsi mě neuvěřitelně nalákala na lavera fluid! Jakto že o něm nevím? :O bude článek? Nebo už byl a já ho promeškala? Asi ho totiž potřebuju :D mám něco podobného od i+m Naturkosmetik, a ten mě teda nezaujal, přijde mi, že vysušuje :( ... Jináč mám mátu v létě ráda moc a máš pravdu, že deep steep umí boží vůně, měla jsem mandarinkovou sadu a teď jsi mi připomněla, že bych asi potřebovala další, v jiné variantě samozřejmě ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepromeškala, ale článek asi nebude, už nemám totiž ani obal :-D Obsahuje ale poměrně dost alkoholu a třeba v zimě bych si ho asi na obličej netroufla dát. Na léto mi ale přijde fajn a používám ho jako takovu bázi pod makeup. Pleť vyhladí, stáhne póry a zanechá takovou ochrannou vrstvičku. Není ale prakticky vůbec mastný, takže pro běžnou péči nevím nevím... (což je ale hodnocení osoby se suchou pletí, takže asi tak) :-)

      Vymazat
  7. Co se balzamku na rty tyce, miluji matovy Hurraw, prave to chlazeni po naneseni je v lete super. Mazu ho i pri ucpanem nosu v zime...;) intimni gel chilly pouzivam v modrem provedeni, ale zelene mam jejich ubrousky. A po prvnim pouziti jsem byla sakra prekvapena!:D ale pak jsem si nejak ten pocit spojila s pocitem cistoty a od te doby pouzivam jen je...ted mam na dovcu mino verzi prave zeleneho gelu, tak uvidim zda se osvedci a pristi velka lahev bude tez zelena...a sprchovy olej saloos mojito jsem jeste nikde nepotkala, tak musim pokoukat. Ten me hodne zajima!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hurraw mám taky v plánu! Jen musím první ztenčit současné zásoby balzámů :-) Modrou verzi Chilly jsem jedinou nezkoušela. Růžovou mám raději, ale ta zelená je prostě maximálně osvěžující... když se tedy člověk vzpamatuje po prvotním šoku :-D Ten sprchový olej mojito seženeš nejlevněji přes net. Já ho objednávala ještě s 250 ml odličovačem a dohromady jsem zaplatila pětistovku, což je ohromný rozdíl oproti tomu, kdybych nakupovala v obchodě.

      Vymazat
  8. Tygří mast. :D Já ho mám taky a popsala bych ho tak, že to je jako cucat hašlerky spodkem. Deep Steep mě hodně láká, kde ho nakupuješ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, přesně takový pocit to je :-D Deep Steep mám z beautyville.cz. Objevnávala jsem tenhle peeling, tam jsem šla na jistotu (je ale trochu jemnější než solný) a pak jsem brala tělové mléko a to mě osobně, kromě vůně (která se ale pak vsákne do pyžama a polštářů a vlastně skoro do všeho), nijak neoslnilo. Navíc za tu cenu... Ale peeling už mám druhý a fakt doporučuji.

      Vymazat
  9. Ja mentolove vone nemusim. Skusala som ten Alverde sprchac a vobec mi nesadol. Mala som problem spotrebovat to mini balenie. Jedina mentolova vec, ktoru mam doma je ten "haslerkovy" balzam na pery Alverde, ktory sa vypredaval. Nastastie ta mentolova vona velmi rychlo vyprcha a balzam je fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dyť je to mininalení tak na tři použití :-D Hašlerkové balzámy jsem ukořistila ve výprodeji tři, ale ještě jsem je neotevřela, tak jsem zvědavá :-)

      Vymazat
  10. Ja pouzivam na umyvanie tu hubku ci ako sa to vola, takze mi vsetky sprchace vdaka tomu paradne penia a tym padom ich minam uplne minimum. Na umytie celeho tela mi staci velkost orechu, takze ten mini sprchac mi vydrzal na cca 15 pouziti. Sampon na vlasy si pred pouzitim rozrabam s vodou a az potom ho davam na vlasy. Takze na moje dlhe vlasy pouzijem na jedno umytie 5 ml samponu. Takze flasa samponu mi vydrzi tak rok. Moja mama to nedokaze pochopit :) Ja zase nechapem kolko toho minaju ini ludia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na 15 použití mám tak to velké balení :-D Houbičkám na mytí moc nefandím. Pořád trpím představou, že neustále promočená houbička někde uvnitř plesniví... a šampón mi vydrží tak měsíc, no... proto mám vždycky tolik spotřebovaných produktů :-D

      Vymazat
    2. No tak to vysvetluje, preco je moja spotreba produktov taka mizerna :)
      Ja pouzivam taku frote rukavicu (neviem ako to opisat) nie taku tu hubu, ktora vyzera ako pukanec na snurke :) A tu frote rukavicu necham vzdy poriadne usasit a periem ju v pracke na 90, takze som si ista, ze je "bezpecna" ;)

      Vymazat
    3. Tak to pak jo... ale i taková ta pomuchlaná na šňůrce docela ujde... nejvíc se štítím těch, co vypadají jako obří houby na nádobí :-D

      Vymazat
  11. Super článek! Teda ten olej od Saloos v takovém balení.. No ne že bych nezáviděla :D

    July Favourites

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já se ti ani nedivím, taky jsem si na něj myslela dlouho :-D Ono to velké balení ale vyšlo na nějaké tři stovky, takže se to vyplatí mnohem víc, než když koupíš to klasické malé...

      Vymazat
  12. Já teda uznávám jen mátu ve formě lístků ve vodě s citronem a zelených orbitek :-) Ten větrový pocit na těle nemám moc ráda, ani tolik opěvovaný Carmex jsem kvůli tomu nebyla schopná používat. Z toho Chilly gelu bych asi vyletěla z kůže.. :-)
    Ale před pár dny jsem si právě kvůli těm šíleným teplotám pořídila ten Alverde sprcháč (protože naopak bergamot já ráda hodně) a ono se takhle ochladí.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si mátové lístky dávala skoro do všeho sladkého :-) A neboj se, ono se má od soboty zase oteplit... pak budeš ještě ráda vzpomínat na to, jak se ochladilo :-D

      Vymazat
  13. Milá Zdeni, na tvé doporučení jsem zašla tento měsíc do DM drogerie a prozkoumala blíže regály s kosmetikou Alverde. Odnesla jsem si hned několik kousků a mimo jiné právě mini balení mátového sprcháče. Už není a jeho vůně mě taky moc bavila. Možná i koupím na příští rok velké balení. ;) Burtovy včeličky v mátě určitě taky pořídím, teď mám granátové jablko, ale mátové by se na léto jistě hodilo víc. Deep Steep tělový peeling - k tomu nemám snad ani co říct, snad jen, že je chci všechny! :)) Měj se krásně a pokračuj v těchto 'tematických' článcích, moc mě baví. Taky je stále mám v hlavě pro psaní na blog, levandule, pomeranč..., mám toho tady spousty, ale nikdy ho nestačím napsat, nějak je teď méně času na 'hraní si' s foťákem i psaní... Krásné dny, Veronika. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Verčo, moc děkuji za komentář a jsem zvědavá na recenze Alverde :-) S Burt's bees mám zkušenost jen jednu, a to právě tuhle mátovou. Je moc fajn, ale některé dny raději sáhnu po něčem měkčím a mastnějším (tenhle je takový nemastný, spíše voskový). Deep Steep peeling je naprosto boží a skoro neubývá, takže mě ani ta vyšší cena moc nemrzí :-)

      Vymazat
  14. S mátou mám aktuálně asi jen dva produkty od Saloos - květinovou vodu a peeling Mojito, ale jsem s nimi moc spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peeling bych taky brala, jen kdyby ho dělali v cukrové verzi :-/

      Vymazat
  15. Mätu môžem celoročne, najradšej ako čaj alebo si len tak požujem čerstvý lístok. V kozmetike mi nevadí, ale nič mätové nemám. Hneď by som však utekala do dm-ky kúpiť ten sprcháčik Alverde a asi aj fluid Lavera. Ten som kedysi pred polrokom skoro kúpila, no nakoniec som usúdila, že mám dosť mazadiel. Nebolo by zlé vyskúšať aj nejaký sprchovací olej Saloos...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně v kosmetice jen přes léto, ale mátový čaj "snídám" prakticky celoročně :-) Sprcháč není problém pořídit, mají v každém dm :-) Sprchové oleje tam mají taky, ale nějak mě neoslnily ty vůně - brala bych tak maximálně grep. Tenhle mojito zatím fakt vede, ale v dm ho nemají.

      Vymazat
  16. Tak ja som mätovou a mentolovou vonou posadnuta :) vratane aromaterapie, aj roll-on do kabelky a inhalatory nosim :D ..asi som slepa, ale bohuzial u nas v DM som nikde nevidela ten sprchac od Alverde :( nebola to nejaka limitka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne ne, už více jak rok je ve stálé nabídce. Jen od té doby, co přeorganizovali prodejny, je k nalezení v sekci sprchových gelů a ne v regálu Alverde, tak zkus mrknout tam :-)

      Vymazat