Dva skvělé včelí balzámy!

26. 8. 2015

Dnes po delší době jedno balzámové téma. V létě naštěstí můžu vyjít bez balzámu z domu, aniž bych trpěla jako pes, nicméně mé nároky na tenhle druh pečující kosmetiky se tím nijak nesnižují. A už v úvodu článku vám prozradím, že oba zmíněné kusy můžu doporučit... ale jeden o trochu víc! :-)

Oba balzámy mají společnou hlavní složku - včelí vosk. Nejdříve jsem si nebyla tak úplně jistá, jestli na včelí vosk nebudu mít alergickou reakci (u mě člověk totiž nikdy neví...), ale ta se naštěstí nekonala. Právě naopak bych řekla, že díky vosku balzámy na rtech mnohem déle vydrží a není tedy potřeba je přemazávat každou půl hodinku.

Bohužel vám dnes nedodám přesné informace o pořizovací ceně a původu, protože mi balzámy přivezla Natálka z Maďarska. U nás jsou k sehnání na internetu, Burt's Bees za nějakých 150 českých peněz a Bee Natural zhruba za polovinu.









Balení je jako přes kopírák, a to v případě papírové krabičky, i samotné tuby. Trochu příjemněji se mi kouká na design Bee Natural, což je ale věc názoru. Gramáž je v obou případech stejná - 4,25 g.

Burt's Bees jsem otevřela jako první - tak nějak mě lákal více (asi díky proslavenosti značky). Vybrala jsem si peprmintovou verzi. Čekala jsem peprmint ve stylu Figs&Rouge, ale tohle je jiné kafe. Po nanesení máte tak pět vteřin čas se připravit na dost intenzivní mentolové pálení, které po pár minutách odezní. Poprvé to byl docela šok, ale časem jsem si zvykla a docela mě tahle vlastnost balzámu začala bavit. Konzistence je poměrně tuhá a nemastná. Žádný mazlavý olejový pocit se nekoná (předpokládám, že bude množství vosku podstatně převyšovat množství kokosové oleje, který je na druhém místě složení). I tak ale zanechá rty vláčné a vyživené. Takže pokud nefandíte měkkým a lepivým balzámům, tohle je rozhodně něco pro vás. Nemůžu ale tvrdit, že všechny balzámy Burt's Bees mají tuhle konzistenci, protože to je zatím první kus, se kterým jsem měla tu čest.



Bee Natural ve verzi Mango přišel na řadu jako druhý, někdy zhruba měsíc zpátky. O jeho oblíbenosti svědčí už to, že mi z něj aktuálně zbývá necelá třetinka (fňuk). Opravdu autenticky mangově voní. Žádný hnusný chemický fujtajbl, fakt jako mango. Konzistence je o dost měkčí, než u Burt's Bees, takže předpokládám, že tady se bude množství kokosáku více blížit množství včelího vosku. Je trochu mazlavější a nedávné vysoké teploty a tahání v kabelce ho učinily téměř tekutým a tudíž nepoužitelným, ale prostě mi jeho struktura a účinky vyhovují více než u předchozího zmíněného. Má totiž úžasnou vlastnost změkčit i hodně suché rty a vážně dlouho na rtech vydrží (cítím ho ještě po hodině a půl a minimálně další dvě nemám potřebu přetírat).



Malé shrnutí nakonec - Bee Natural mi sedl více. Za polovinu ceny podstatně více muziky. Lépe voní, má lepší konzistenci, lepší účinky a lepší výdrž. Docela by mě zajímalo, jestli jsou další varianty těchhle balzámů stejné, lepší nebo horší :-)



28 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Oba vyzerajú super. Určite si nejaký kúpim keď bude možnosť. Ja som celkom teraz zvedavá na ten prírodný balzam čo som kúpila v Poľsku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud někde potkáš Bee Natural, tak určitě neváhej, za 80 korun to je jak zadarmo :-) Přírodní balzám z Polska? Těším se na recenzi :-)

      Vymazat
    2. Určite bude. Zatiaľ chystám recenziu na balzam od Lavery, ale môžem prezradiť že to s ním vyzerá veľmi dobre :).

      Vymazat
  2. Ja mám Bee Natural Acai a Mango a vyskusala som ich len raz (pretoze su vlastne darcek k narodeninam,tak si pockam) :D ...a obidva su skvele tiez sa mi pacilo ze dlho na perach vydrzali a zvlacnili ich:)ja v nich citim trochu akoby zazvor ale nevadi mi to a uz teraz viem ze si ich budem velmi setrit:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový dárek bych si taky nechala líbit :-) Budu si ho ale muset asi v nejbližší době podarovat sama... s tím šetřením se mi to totiž moc nedaří :-)

      Vymazat
    2. No ja som si ich vybrala sama a dostanem ich k narodeninam spolu s inymi vecami)) mna skor stve ze mam uz hrozne vela balzamov a nejak sa nemiinaju :D

      Vymazat
    3. To znám :-D Mám jich v zásobě momentálně tak 6... jenže se vždycky upnu na ten nejlěpší a chci ho pak zase znovu :-)

      Vymazat
  3. Oba balzámy vypadají moc pěkně, díky za tip

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Zdeni, díky za fajn shrnutí - další bezva článek. ;) Burt's Bees mám teď třetí, a to právě tuto peprmintovou verzi a ta pálivost po namazání mě právě taky moc baví. Hodnotím ho zatím lépe než medový i granátové jablko. Celkově mi přijdou Burtovy včeličky nadprůměrné a hodlám pokračovat ve zkoušení těch zbývajících parfemací, které jsem ještě neměla. Bee Natural jsem ještě neměla, ale díky Tvému doporučení (už z dřívějška) určitě nějaké pořídím, tento mangový vypadá ideálně. ;) Měj se krásně, Veronika.:)
    P.S. Jak se tak dívám, já u Tebe neumím napsat krátký komentář... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jsou i ty ostatní verze takové tužší nebo jen ta peprmintová? Bee Natural je právě naopak dost měkký... trochu mě to překvapilo, protože jsem čekala, že to bude něco podobného.
      A dlouhé komentáře jsou nejlepší! Takže dík! :-)

      Vymazat
    2. Všechny tři byly spíš tužší, ale tento peprmintový se mi právě zdá nejtužší, což mně vyhovuje. Nejmazlavější (i když proti jiným značkám taky tuhý) bylo asi to granátové jablko. Já mám tyto tužší balzámy obecně ráda, líp se podle mě natírají, možná ani tak neubývají, i když o to mi v podstatě nejde. Třeba takový Hurraw (mám ve verzi grapefruit) je co do mazlavosti úplná katastrofa a leží mi tu už přes půl roku, vůbec mě nebaví jej používat. Dizao organics je taky dost matlavé, i když mě baví vůně. Nejlepší by bylo mít tyhle balzámy uložené v lednici, ale to je potom jen na použití doma, takže taky ne zrovna nejlepší řešení, že? No a ještě jsem si teď vzpomněla na Kivvi marmeládu na rty v plechové krabičce - nabíráš prstem a v teple se Ti ještě k tomu úplně rozteče díky kokosáku, děs běs. Raději je asi vymažu na tělo, ať se s tím nemusím zlobit. ;)

      Vymazat
    3. Zrovna Hurraw mám v plánu příště, tak jsem zvědavá :-) Marmeládu od Kivvi mám teď taky nově, tak uvidím... vlastně ani nevím, proč jsem ji brala, protože moc nemusím kalíškové balení.

      Vymazat
  5. Burts bees som mala vo verzii mango a ultra moisturizing s kokum maslom. Mango bol v pohode, ale mala som ho uz davno a nepamatam si uz poriadne na jeho vlastnosti. Ale ten ulta moisturizing bol tragicky. Musela som mazat kazdych 10 minut a ked som ho spotrebovala, tak som sa tesila, ze je po nom. To ma od dalsich verzii Burts bees odradilo.
    Ale ten Bee natural ma celkom laka. Len mam prisny zakaz kupovat nove balzamy na pery, pretoze ich mam v zasobe niekolko krat viac ako ty :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ten peprmintový přijde docela fajn a hojivý. Ale byla bych raději, kdyby nebyl tak tuhý. Každopádně, určitě bych je ještě nezatracovala :-) Bee Natural je super a hlavně za tu cenu... Taky jsem si dala zákaz nakupovat další balzámy, ale když mi ty, co mám v zásobě nevyhovují tolik, takže zákaz nezákaz, koupím si další :-D

      Vymazat
  6. Oba vypadají moc dobře, z tvého popisu mě ale taky více zaujal ten druhý :-) Já si na such rty hodně oblíbila měsíčkový balzám od Alverde :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měsíčkový Alverde jsem taky hodně používala, ale po nějakém šestém balení mě přestal trochu bavit :-) Bee Natural mi stejně přijde o něco lepší :-)

      Vymazat
  7. Já mám doma neotevřené Burt's Bees granátové jablko, pořád čekám, až dopotřebuju nějaký jiný, tak jsem na něj zvědavá. Ale ten mangový Bee Natural zní hooodně lákavě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že to tvrdím skoro u každého nového balzámu, ale Bee Natural je zatím nejlepší balzám, který jsem zkoušela :-) A navíc vyjde na nějakých 80 korun! Burt's Bees je fajn, ale osobně mám raději měkčí balzámy.

      Vymazat
  8. Mám Burt's Bees a je to skvělý balzám, perfektně mi hydratuje rty a patří mezi mé oblíbence:)
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas :-) Určitě patří k těm lepším, co jsem zkoušela. Ale s ohledem na cenu bych raději brala Bee Natural :-)

      Vymazat
  9. Burt's bees mam prave otvoreny:-) v hydratacnej verzii a za mna fajn, i ked som si chvilu musela zvykat na ten kokos v nom. Skusala som aj povodnu verziu-iba med a ta ma nenadchla, dokonca sa mi po par pouzitiach podarilo ju niekde "zahrabat" a neviem ju najst. Pepermintova verzia iba caka na svoje otvorenie, kedze mam teraz otvorenu pepermintku od Soaphoria:-). Ak by som mala porovnat iba konzistenciu, tak Soaphoria je trosku menej tuhsia ako Burt's a na perach vydrzi (podla mna) jemne dlhsie ale ziaden vyznamny rozdiel nebadam. Osobne mi vyhovuju viac tuhsie balzamy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jéje, Soaphorii bych taky ráda vyzkoušela.... jenže teď toho je na seznamu už tolik, že bych na to potřebovala tak tři lidské životy :-D

      Vymazat
  10. Vyskýšaný mám Burt's Bees Acai Berry, ktorý je super. Používam ho asi 3 mesiace, denne, ale ešte nie som ani v polovici. V zálohe mám ešte jeden. Má takú príjemnú ani tuhú ani mäkkú konzistenciu, krásne vonia, dlhodobo hydratuje a na perách nie je mastný, čo oceňujem. V blízkej budúcnosti si robím zálusk na Crazy Rumors (tie príchute mi nedajú spať) a lipový od Soaphorie (ach, lipový...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, mě ten Burt prostě nepřesvědčil tolik, jako Bee Natural... navíc je za dvojnásobnou cenu. Crazy Rumors se taky chystám vyzkoušet, spolu s Hurraw. Docela ráda bych sáhla i po Soaphorii, ale to časem objednám ve velkým s dalšími produkty, až trochu srazím současné zásoby :-)

      Vymazat
  11. mě naštvalo, že už neměli Burta v Chorvatsku :( ale snad se teda koncem měsíce dostanu do Německa a zkusím i Bee Natural. a taky se mi teda obalem líbí víc, pan Burt vypadá dost děsivě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si rovnou nějakej ten Bee Natural zamlouvám! :-)

      Vymazat
  12. Vypadají oba velmi zajímavě, vůbec jsem netušila, že se něco takového vyrábí.. docela mě to láká to vyzkoušet.. ale zase "patlátek" na pusu mám ted šíleně moc... :)

    OdpovědětVymazat