Konečně použitelný přírodní makeup!

18. 11. 2015

Přírodní makeupy a BB krémy nejsou ničím převratným, avšak kvalita ve většině případů tak trochu (hodně) pokulhává. Už bych ani nespočítala, kolikrát jsem se napálila... z toho, co si pamatuju, mohla bych jmenovat například Alverde, Alterru, Rival de Loop, Laveru, 100% Pure, Logonu... a ještě by se jich určitě pár našlo, kdybych potrápila mozeček. A pak řešíte dilema - složení nebo efekt?

Většinou vyhrává efekt. To je jasný. Od toho dekorativka taky je. Jenže... zkuste si každý den na obličej plácnou silikonovo-alkoholovo-parfemované cosi, když trpíte ekzémem. Pak začne takové to nekonečné kolečko - čím víc toho na obličej nandáte, tím se podráždění zhoršuje... a čím více se zhoršuje, tím větší vrstvu nanášíte. Časem vás to začne deprimovat natolik, že zvítězí touha po kvalitě složení a vy se zase začnete poohlížet po něčem přírodním.

A já hledala a hledala, až jsem konečně našla...

Zakoupeno na eshopu countrylife.cz za cenu 273 Kč/30 ml.





Jak jsem už psala v říjnových nákupech, poprvé jsem na tohle BB narazila u růžového chrousta, kde byl do nebe vychválený. Obecně jsem k přírodní dekorativce dost skeptická a v podstatě moc na cizí recenze nedám (fakt sorry, ale dokud nevyzkouším, neuvěřím). Cena ale byla fajn, krytí vypadalo dobře, tak proč tomu nedat šanci, žejo...





Odstín jsem zvolila světlejší, 01 béžová nude, který mi kupodivu barevně dobře sedí. Teplotně je neutrální, což mi moc vyhovuje, protože obličej mám o něco růžovější, než zbytek těla, takže BB krém úspěšně vyrovná barevný rozdíl.


Výrobce nám slibuje 5v1, viz níže...



Poprvé jsem nanesla BB na čistou, nenakrémovanou pleť štětcem. Výsledkem byly šmouhy od štětinek a efekt masky. Už po poledni mě muž upozornil na to, že mám po celém obličeji barevné mapy... bezva. Štětec jsem tedy zavrhla a zkoušela nanést prsty. A přesně v tu chvíli se udál zázrak. Pokud totiž nanesete slabší vrstvu a pořádně ji zapracujete prsty, jako když natíráte krém, odmění se vám BB krém přirozeným finišem a na přírodní dekorativku až nevídaně dlouhou výdrží. Sranda je, že přesně tohle píšou v návodu... ono by si ho stačilo jen přečíst a věděla bych, že štětec ne, ruce jo!

Osobně pod něj dávám ještě krém, abych neměla na konci dne vysušenou pleť. Finální efekt je vcelku matný (ale ne vysušený). Extra vhodný pro normální pleť. Mastná se ho podle mě taky nemusí bát, i když tam by to možná chtělo lehce zapudrovat. No a suchá pleť pod něj dá krém a má vystaráno :-) Navíc krémem víceméně vyplním póry a vrásky a tahle potvůrka pak lépe přilne a nemá tendence zalézat do pórů tak, jak to předvedla při našem seznamování.

Určitě vás u tohohle produktu zaujme vyšší schopnost krytí, kterou jsem u jiného přírodního počinu nezaznamenala. Fakt stačí slabá vrstva a obličej je barevně sjednocený. V případě potřeby pak můžete vrstvit. Bacha bych dávala v oblasti kolem vlasů a obočí, protože krytí je fakt solidní a když ho někde nakupíte, je to do očí bijící.

Póry mi neucpává (u silikonových makeupů to bylo znatelně horší). Nezhoršuje alergii, naopak z dlouhodobějšího hlediska stav pleti zlepšuje. Vůně je lehká a květinová a musíte se na ni vyloženě soustředit, abyste ji zaznamenali.

A taky bych neměla zapomenou poznamenat, že díky vysokému krytí ho spotřebujete naprosté minimum, takže vám i poměrně chudé třicetimililitrové balení dlouho vydrží.



Ve složení jsem nic znepokojivého nenašla. I když je pravda, že jsem blogerka flákačka a zas tak důkladně jsem si ho nenastudovala, takže kdyby k němu měl někdo zasvěcený připomínky, ráda si je přečtu!

Výrobek se chlubí certifikací COSMETIQUE BIO - CHARTE COSMEBIO, která vychází ze standardů Ecocert (více o certifikaci ZDE).

-----------------------------------------

Závěr? Celkově jsem moc spokojená. Za lidovou cenu dostanete kvalitní složení, kterého se nemusí bát ani citlivá pleť, nevídaně světlý odstín s univerzálním neutrálním podtónem, super krytí a nadprůměrnou výdrž (v porovnání s jinou přírodní dekorativkou).




30 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Tak to je super tip na make up, BB krémy používám moc ráda, tak popřemýšlím o koupi, fajn recenze!
    Budu ráda, když se mrkneš co je u mě nového
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš ráda vyloženě asijskou klasiku, tak tohle asi nebude úplně pro tebe. Pokud bys ale prahla po něčem přírodním, tak lepší budeš hledat jen těžko :-)

      Vymazat
  2. Ten budu muset zkusit, nevíš ale jestli ho nemají někde v kamenné prodejně, bojím se vybírat odstín na slepo.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se obávám, že tester jen tak neseženeš. Můžu ti poslat vzorek, jestli by to pomohlo :-)

      Vymazat
    2. Jé děkuju, uvidím, kdyžtak se ozvu, až se vrátím z Kanady :)

      Vymazat
    3. Určitě :-) Snad zbyde :-D

      Vymazat
    4. Countrylife má v Praze kamennou prodejnu a slibují kompletní sortiment, tak bych se odvážila doufat i ve vzorky ;)

      Vymazat
  3. Nevypada vubec spatne :) Ja se ted snazim vice pouzivat prirodni pecujici kosmetiku, ale je pravda, ze u dekorativky to zatim moc neresim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pátrání po kvalitní přírodní dekorativce je a) časově náročné, b) finančně náročné a hlavně to člověka stojí nervy :-) Běžný silikonový makeup ale ani tohle neporazí, to je fakt :-)

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze a fotky, Zdeni! Vždycky mám TAKOVOU radost, když někomu sedne to, z čeho jsem taktéž odvařená! :-) Ten BB je fakt skvělý! Akorát jsem zjistila, že jak postupně v zimě blednu (hádám, že nejpozději v lednu se budu malovat snad křídou :-D, tak musím i s tímhle nejsvětlejším 01 opatrně :-)
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Já se docela bála, aby nebyl moc tmavý, ale je naopak docela světlý, a to ještě i teď v listopadu, tak snad nevyblednu natolik, abych musela měnit... pak už by mi totiž zbývalo jen Lily Lolo China Doll :-D

      Vymazat
  5. vyzera skvelo :) momentalne pouzivam dermacol tonovaci krem, ale to zlozenie ma celkom stve...tak az miniem, tak skusim tento :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus. Je holt trochu znát, že to není silikon, ale za to složení to určitě stojí :-)

      Vymazat
  6. Já už se na něj chystám také od recenze bebe,ale pořád jsem se nedostala do country life v liliové chci se kouknout na odstíny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaký je ten tmavší, nemám tušení, ale ta 01 je fakt světlá (dokonce i na mě). Na pleti se hlavně po rozetření hezky přizpůsobí, i když před rozmazáváním vypadá trochu děsivě :-)

      Vymazat
  7. A ak by si ho mala porovnat s mineralnym makeupom od Alverde? Najma co sa tyka krytia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Alverde je tekutější a pak se více zmatní. Tenhle je hodně hutný, má podstatně vyšší krytí a fakt je potřeba ho rozehřát rukama, aby povolil a hezky na pleť přilnul. Alverde má taky trochu slabší výdrž a musela jsem ho dávat větší vrstvu. So'Bio stačí opravdu slabá vrstvička.

      Vymazat
    2. Tak potom by mohol byt naozaj fajn. Zacinam hladat eshop, kde by sa dal objednat aj zo Slovenska.

      Vymazat
  8. Tento me i celkem zaujal, vypada hodne dobre. :)
    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  9. Zdeničko, prosím tě a jak je to s výdrží tohoto make-upu? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V létě jsem ho ještě neměla, tak nemůžu moc posoudit, jak si povede ve vedrech. Z toho, co jsem vykoukala teď, tak výdrž je přibližně 5 hodin. Dávám ho ráno na normální krém a ve slabé vrstvě. Během dne se pak ztrácí rovnoměrně, nikde nedělá mapy. Obvykle ho nosím v kabelce s sebou a po obědě ještě malinko přimáznu na středu obličeje. Jo, a nepudruju, protože na to jsem moc uschlá. Což by čistě teoreticky taky mohlo prodloužit výdrž.

      Vymazat
  10. Neviem sa rozhodnúť, či doň ísť alebo nie. Už dávnejšie som ho okukovala, ale predsa som voči bb-čkám akosi skeptická. No keď má takú dobrú kryciu schopnosť, možno by som ho predsa len rada skúsila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud nemáš nic proti silikonovým makeupům, tak bych u nich zůstala. Nebudeme si nic nalhávat, tohle, co do efektu a snadnosti nanášení, silikony prostě neporazí. Kdybys ale chtěla něco přírodního, tohle je dobrá volba a taky je to jediný přírodní makeup, který jsem ochotná používat dlouhodobě.

      Vymazat
  11. Mému obličeji by nějaký make-up či BB určitě prospěl (hlavně sjednocení a na černé tečky, nic výraznějšího naštěstí obvykle nemám). Ale dosud jsem ho nikdy nezkoušela, i mi to nepřipadá jak produkt pro mne, protože se obličejem pořád o něco otírám (hlavně cizí oblečení, polštáře,...) a trpím představou, že by to bylo do hodiny všude, jen ne tam, kde by to být mělo. Myslíš, že by tohle BB přežilo? Nebo bylo alespoň nenápadné? Nechci se začít nějak extra malovat, podle mne bych byla hned rozmazaná. A jsem taky hrozná cíťa (takže ještě zvažuji, zda by minerály nebyly bezpečnější) a jen tak něco nesnesu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dost záleží, jestli prahneš po něčem vyloženě přírodním. Přírodní makeupy (bb aspol.) jsou prostě vždycky (co do výdrže a efektu) horší, než klasické silikonové. Tenhle má výdrž nějakých pár hodin a ztrácí se rovnoměrně, neflekatí, nevšimla jsem si, že by se mi někam obtiskával. Je teda docela dost krycí, ale dá se rozmazat do super tenké vrstvičky, takže si krytí můžeš přizpůsobit dle svého. Pak taky dost záleží na typu pleti. U tohohle je u suché pleti potřeba před nanesením krémovat. Pokud máš pleť normální/mastnější, asi by ti sedl. Klidně bych se v tvém případě mrkla i po minerálním od Alverde, který má krytí slabší než tenhle, ale docela dobře drží a sám matuje. A nebo pak vyzkoušet nějakou sypkou variantu (lily lolo, bare minerals, zao...). A pokud bys nepotřebovala zrovna přírodní, tak docela fajn je třeba BB od Garnieru.

      Vymazat
  12. Ha, tenhle článek jsem úplnš přehlédla! Asi proto, že jsem byla na služebce. :D No rozhodně ho zkusím, jak spotřebuju Alverde. Což bude asi trvat celkem dlouho, jelikož mám Alverde doma 2 balení. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám doma i Alverde a tenhle je fakt o dost lepší. Alverde mi po pár hodinách začalo mapovat a dělat fleky na obličeji a taky mělo slabší výdrž.

      Vymazat
  13. Ahoj kočko, psala jsem včera růžovému chroustu, jestli nemá nějaký tip na přírodní makeup či bb krém na suchou pleť. Napsala mi právě o tomhle a já ho včera objednala, tak jsem zvědavá ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No super :-) Tak snad bude sloužit dobře. Já ho teda ještě míchám s BB 100% Pure nebo hydratačním Couleur Caramel pro trošku vyšší dávku hydratace. Ale tento má sám o sobě super krytí a konzistenci.

      Vymazat