Přírodní báze pod oční stíny Alverde

29. 2. 2016



"Nejdostupnější a nejlevnější přírodní báze pod oční stíny. Když mi nebude vyhovovat, nebudou mě vyhozené peníze moc mrzet", přesně to jsem si říkala, když jsem bázi kupovala. 

Popravdě, už zpočátku jsem byla dost skeptická. Většinové složení patří olej. Olej ale přece není silikon. Jak má tedy pomoct s mastnými víčky? No a pravda je, že jsem opět (jak já to jen dělám?) měla pravdu. Ale hezky popořadě...




Balení je super, tam není co vytknout. Podlouhlá tuba z bytelného plastu s tenkým aplikátorem, který kromě toho, že je hygienický, taky nadávkuje přesné množství.

Produkt je bez vůně, i když ve složení figuruje. Já ji ale nepostřehla a nebo byla tak nenápadná, že si ji nevybavím. Takže rozhodně nestojí za řeč.

Složení je sice k nahlédnutí na obalu, ale je jen obtížně fotograficky zdokumentovatelné, takže ho přikládám v písemné formě:

Složení: Aqua | Carthamus Tinctorius Seed Oil* | Alcohol* | CI 77891 | Silica | CI 77163 | Myristyl Myristate | Lauroyl Lysine | Glycine Soja Oil* | Glyceryl Stearate Citrate | Cetyl Alcohol | Xanthan Gum | Butyrospermum Parkii Butter* | Prunus Persica Fruit Extract* | Prunus Armeniaca Fruit Extract*| Hydrogenated Palm Glycerides | Brassica Campestris Sterols | CI 77492 | Microcrystalline Cellulose | Dehydroxanthan Gum | Algin | CI 77491 | CI 77499 | Lecithin | Lysolecithin | Hydrogenated Lecithin | Helianthus Annuus Seed Oil | Tocopherol | Ascorbyl Palmitate | Parfum** | Limonene** * ingredients from certified organic agriculture ** from natural essential oils


zdola: báze po nanesení přímo z aplikátoru, báze po rozetření, stín na bázi, stín bez báze

Produktu stačí opravdu malá troška. Nedá se totiž moc vrstvit a v tomto případě méně opravdu znamená více. Když to s množstvím přeženete, vrstva báze ne a ne zaschnout. Konzistence je, jako byste smíchali krém s jílem. Mastnější, hydratační, mazlavá, ale zároveň vám pod prstem začne po chvilce schnout a zhrubne. Po zaschnutí na víčku ale netáhne, ani není jinak nepříjemná.

Podpoří pigmentaci stínů. O tom žádná (což je ostatně vidět i na fotu výše). Problém ale může vzniknout, když bázi nerozetřete rovnoměrně a ona nestačí v některých místech dokonale zaschnout. V tom případě se na taková místa stín přilepí a vytvoří "flek".



Jen tak ze zvědavosti jsem zkusila po bázi párkrát přejet prstem. Tam, kde ještě nestihla zaschnout, se vytvořili "gumídci" (tak jsme na základce říkali těm žmolkům po gumování gumou, takže, s dovolením, tento termín použiju i zde v článku). Řekla bych, že foto dost jasně vystihuje vlastnosti báze - vytvoří jakoby gumovou vrstvu s matným povrchem.

A teď to nejdůležitější - výdrž stínů na bázi:



Na víčku je pigment Alva, v ohybu pak nejtmavší stín z růžového quatra od Alverde. Na klasické silikonové bázi mi tyhle stíny drží celý den. Vlevo je foto ihned po nanesení, vpravo pak stav po cca sedmi hodinách. Ještě po čtyřech hodinách vypadaly stíny docela slušně. Pak už to šlo fofrem do kytek.

Je tedy asi jasné, jak bude znít moje finální hodnocení... Stojí zaprd, nekupujte ji. Kdybych bázi nepoužila vůbec, stíny by mi vydržely cca 2-3 hodiny, což oproti zmiňovaným čtyřem není zas takový rozdíl. 

18 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Přemýšlela jsem o koupi, ale jak to tak vidím, tak se budu muset poohlédnou v dražších vodách, protože na moje mastná víčka by to nebylo nic moc. Díky za recenzi :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač! :-) Koupět tohohle fakt nemá cenu. Pokud bys nechtěla vyloženě přírodní bázi, tak můžu doporučit Artdeco, která vyjde na dvě stovky a plní přesně to, co má.

      Vymazat
  2. Tak to je dost katastrofa, děkuji za ušetřený peníz. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, je to katastrofa. A nemáš vůbec zač :-)

      Vymazat
  3. chjo, to je taková škoda, jsem jí fakt fandila ... ale stejně pořád věřím tomu, že nějaká super přírodní existuje! jo a moc hezké fotky, ta první je jako z časopisu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji! Asi jsem zrovna měla nějakej záblesk kreativity nebo tak něco :-) Taky z hloubi srdce doufám, že nějaká ta kvalitní přírodní báze existuje. Takže jdu pátrat dál...

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. No hele, tohle fakt nechceš. Jak jsem psala... olej ti prostě na mastných víčkách stíny neudrží.

      Vymazat
  5. Podobna skusenost. Nemam sice s cim porovnat, lebo ide o moju jedinu bazu, ktoru som vyskusala, ale proste tiene vyzeraju a vydrzia rovnako dlho s nou a aj bez nej. Beriem to akurat tak, ze je to prirodny produkt a tvori barieru medzi pokozkou a neprirodnymi ocnymi tienmi. Ale mozno som naivna a nefunguje to tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s čím porovnat mám a tohle je ta nejhorší báze, kterou jsem kdy zkoušela. Z přírodních je teda jediná, no. Taky jsem si myslela, že báze vytvoří bariéru, ale není to tak. Některé stíny mi na bázi vyhovovaly, jiné mi na té samé bázi způsobily alergickou reakci.

      Vymazat
  6. Bází pod oční stíny mám hned několik a stále jim nedokážu přijít na chuť. Proto když chci opravdu výrazné líčení, většinou víčko přetřu nějakým světlým pěnovým stínem a následně nanesu stín práškový. Přijde mi, že tímto způsobem stíny déle vydrží, jsou více pigmentované a tolik se neslévají.

    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně taky sedlo jen pár bází. Ale je pravda, že třeba color tattoo jsem pod stíny používala poměrně často.

      Vymazat
  7. Pro mě naprostý propadák. Stíny se mi slily do vrásek do dvou hodin. Absolutně nesplnila m očekávání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak koukám, že moje čtyři hodiny ještě byly fajn :-D

      Vymazat
  8. Uff! :/ Pre mňa je najlepšou bázou pod tiene Color Tattoo, ale to s prírodou nemá spoločnú ani slabiku. Ja sa ich teda nemienim vzdať, aj keď by som si radšej želala, aby boli prírodné líčitká bezchybné.
    Musím si dookola opakovať slovo "gumídci", lebo je to taká rozkošnosť, že až <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to ani není třeba, pokud tě okolnosti nedonutí. Mně se ale po přechodu na přírodní dekorativku fakt hodně zlepšila pleť a kolikrát si teď říkám, že ten makeup snad ani není potřeba :-)

      Vymazat
  9. No já tušila, že to bude šmejd. Škoda. Nold budu patlat dál ty parabeny ve funkčním ArtDecu.
    Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to tušila taky! Ale co kdyby, viď :-) Bohužel mám teď poměrně dost přírodních stínů, ale nemám je na co dát :-/

      Vymazat