Pupalkový olej, aby byla pleť pružná

16. 3. 2016

Komu paměť skvěle slouží, možná si ještě matně pamatuje, že mi přišly od Saloosu produkty na testování. Jednu čtvrtinu si zrecenzujeme dnes. A začneme rovnou tím nejlepším z celé zásilky - čistým pupalkovým olejem.

Produkt mi byl zaslán k testování zastoupením Saloos. Bežná prodejní cena balení 50 ml je cca 120-150 Kč. 





Jistá jsem si byla tím, že chci k testování čistý jednosložkový olej. Vybírání to bylo zdlouhavé, ale nakonec vyhrála právě pupalka a to z důvodu toho, že je olej určen pro pleť citlivou a suchou. Měl by pleť zklidnit, zjemnit a hlavně podpořit její elasticitu. Pro kůži ekzematika tedy naprosto ideální.

Mé zimní problémy s pletí jsou totiž následující:
 - je extrémně suchá,
 - je citlivá a musím vyhledávat kosmetiku s minimem potenciálních alergenů,
 - je sivá (nejasná a bez života),
 - není pružná, po čištění pne a při mazání krémem nebo líčení nepříjemně tahá.

A věřte nebo ne, tohle všechno pupalkový olej řeší. Dokáže uzamknout vodu v pleti. Je absolutně šetrný a nemusím se ho bát nanášet ani na oční víčka. Pleť je ráno po použití na pohled jasnější. Hlavně ale opravdu zlepšuje elasticitu pleti... obličej mám druhý den jak z gumy. Tohle jsem zatím nezanamenala u žádného jiného z čistých olejů, které jsem zkoušela. Z tohoto hlediska bych ho všemi deseti doporučila mimo ekzematickou pleť i pro pleť stárnoucí, která začíná toliko potřebnou pružnost postrádat.

Osobně používám olej večer před spaním. Je dost mastný, takže absolutně nevhodný v případě, že se v nejbližších pár hodinách chystáte mezi lidi. Vždy ho nanáším na pleťový krém, který nechám pár minutek vstřebat. Olej sice pomůže udržet hydrataci, ale sám ji nevykouzlí, proto v mém případě přijde na řadu až po řádném nakrémování. Do dlaně naleju malý rybníček (cca 6 kapek, ale špatně se to kvůli aplikátoru odhaduje), promnu ruce a poctivě vmasíruju do obličeje a krku. 

Póry mi neucpává. Nemůžu ale samozřejmě slíbit, že na mastné pleti bude mít obdobné účinky, jako na pleti suché.

Abych nezapomněla zmínit - někomu nemusí tak úplně sednout vůně. Je specifická a vlastně se nedá k ničemu konkrétnímu přirovnat. Není vyloženě nepříjemná, jen prostě jiná :-)



Výtku bych měla jedinou, a to opět k aplikátoru. Kdo už nějaký olej od Saloosu s tímto aplikátorem měl, jistě pochopí. Přesné dávkování nemožné, cmrndá to všude okolo a lahvička je pak ulepená. Ideální je produkt před prvním použitím přelít do vhodnějšího obalu.

Veškeré nevýhody obalu ale ustupují do pozadí před výhodami obsahu. Za sebe můžu říct, že je to nejlepší olej pro péči o suchou, citlivou a málo pružnou ekzematickou pleť.

8 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Já používám všeobecně olejíčky od Saloos hrozně ráda. Momentálně na pleť používám Lemon Tea Tree a konopný olej. Potom moc ráda používám broskvový olejíček a nebo Saloos květinovou pleťovou vodu- jakákoliv vůně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Saloosu mám ráda odličovací olej a sprchový olej. Koupelové jsou taky fajn, ale co jsem vyzkoušela Hauschku, tak byly všechny ostatní oleje odsunuty do pozadí :-) Z pleťových olejů jsem taky něco málo zkoušela, ale moc mi nesedí ty "mixy", já raději čisté, které nejsou doplněny o parfemace a další (pro mě) nepotřebné složky. Cenově vyjdou zhruba nastejno, takže jasná volba. Z květinových vod jsem pak zkoušela jen růžovou od Purity Vision.

      Vymazat
  2. jojo, to hrdlo je nepraktické, u těch sprchových to ještě jde, ale i tak. Každopádně Pupalkový jsem měla a byl super i vnitřně (je bohatý myslím na aminokyseliny a další), hrozně mi chutnal :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sprchové kupuju ve velkém balení (cenově se vyplatí mnohem více), tam je aplikátor fajn. Koukala jsem, že se pupalkový olej užívá i vnitřně. K dostání je i v kapslích, ale s tím zkušenosti ještě nemám. Dost jsem nad tím ale přemýšlela, protože když takhle působí na kůži, tak vnitřně by mohl působit ještě lépe :-)

      Vymazat
  3. Pupalkový jsem měla, jen od jiné značky. Co do účinků byl opravdu skvělý, ale přes to aroma jsem se nepřenesla. Však jsem mu taky přezdívala játrový olej :D
    Souhlasím, že saloosí aplikátory jsou nepraktické, když chce člověk větší množství oleje. Po kapkách dávkuji tak, že přiložím prst na aplikátor a celou lahvičku otočím. Stačí mi na obličej použít tak 2-3 kapky, u těch 6, které zmiňuješ, už by to šlo hůře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že voní trochu divně. Nevím jestli jako játra, ale něco masového to ve mě taky evokuje :-)
      S aplikátorem jsem si poradila tak, že se snažím nalít co nejmenší množství a když to nevyjde, tak to prostě někam rozetřu, no... :-) Ale přelití do jiné lahvičky je asi nejpraktičtější řešení.

      Vymazat
  4. Ja fungujem na arganovom oleji ale musi byt aj v kombinacii s kremom, samotny mi bohuzial nestaci.Nastastie ma pumpicku,taketo saloosacke davkovanie nezvladam.Mala som ho na nejakom inom oleji a vdaka tomu som nebola schopna ho pouzivat a nakoniec som ho vyhodila, kedze zacal smrdiet.
    Pri hydrofilnom odlicovacom oleji mi ten "davkovac" nevadi, ale momentalne fungujem na zasobach baleackeho fluidu☺...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Arganový jsem taky zkoušela, ale pupalka je pro můj typ pleti prostě lepší. Ale taky musí na obličej jen v kombinaci s krémem. Dávkování je naprd, ale když si seženeš lahvičku, do které to přeliješ, tak není problém :-) Hydrofilní odličovač si kupuju zásadně ve větším 250 ml balení a tam je dávkovač vpohodě.

      Vymazat