Arganový olej

30. 12. 2016



Produkt byl zaslán zastoupením eshopu sagrada-natura.cz, běžná cena 439 Kč/50 ml.

Možná jste u mě loni v létě zaznamenali článek, který shrnoval moje první zážitky s čistým arganovým olejem Alassala. Zážitek to byl pozitivní a proto, když  mi přišla nabídka na testování dalšího balení jiného výrobce, ráda jsem přijala. Nechť tedy započne porovnávání s mou původní zkušeností s arganovým olejem a také s jinými typy olejů.






Když bych měla porovnat arganové oleje značek Sagrada Natura a Alassala, jako první si všimnu, že Sagrada Natura postrádá vůní, kterou naopak Alassala měla výraznější jako by uzenou - nebyla mi ale moc příjemná, takže absenci vůně spíše vítám. Alassala měla dále hustější konzistenci a tmavší barvu. Je ale taky o čtvrtinu dražší. Účinky bych nerada porovnávala, protože se stav a typ mé pleti v létě a v zimě diametrálně odlišuje (Alassala se mi ale zdála výživnější a koncentrovanější). Aktuálně jsem zhruba v polovině lahvičky a druhou půlku si šetřím na léto. Pak se můžete těšit a finální hodnocení v jednom z článku o spotřebovaných produktech. 

Původní záměr byl používat olej ihned po čištění, bez použití jakéhokoli krému nebo hydratačního séra. Už po dvou dnech jsem ale měla pleť hodně dehydratovanou. Tudy tedy cesta nevedla, bylo potřeba před použitím oleje navíc hydratovat. Olej jsem zkoušela nanášet na pupalkový krém od Weledy, což se, jak jsem nakonec zjistila, rovnalo nošení dříví do lesa, protože Weleda má sama o sobě vysoký objem olejů. 

Na scénu nastoupilo sérum pro citlivou pleť Yves Rocher, které je nemastné a dost hydratační, avšak hydrataci na ekzematické pleti je potřeba něčím udržet, ideální je tedy fixovat olejem. Tahle kombinace mi vyhovovala nejvíce.

Protože je olej doporučován i pro použití na vlasy, musela jsem prubnout i tuhle variantu. Na vlasy mi sedl asi nejlépe. Nedoporučuji nanášet na suché vlasy, ale do vlhkých vlasů, zhruba od poloviny délek, fungoval bezvadně. Vlasy byly lesklejší a nebyly tak krepaté. Méně je však v tomto případě více, protože pár kapek navíc může vlasy už nepříjemně umastit.

Jen tak pro info, olejem jsem se zkoušela i odličovat, ale efekt byl mizerný a spotřeba vysoká, takže nedoporučuji.


Rozhodně mi vyhovuje balení. Alassala měla pumpičku, která dávkovala jak se jí zachtělo. Tenhle olejíček dostanete v tmavém skle (plusový bod - olej nebude oxidovat) s kapátkem. Kapátko je po zašroubování zhruba půl centimetru ode dna, takže se nemusíte bát složitého dolování po vypotřebování poloviny produktu (zdravím Saloos).

------------------------------------

Shrnutí? Pro velmi suchou ekzematickou pleť rozhodně doporučuji pod olej nějakou hydrataci. Není dráždivý a i ekzematická pleť ho dobře snáší. Normální nebo smíšené pleti by ale mohl sedět i sám o sobě. Neucpává póry a zbytečně nezatěžuje. V létě příjemně zklidňuje a vyživuje kůži osmahnutou sluníčkem. Na vlasy je super a z přírodních olejů se mi právě arganový osvědčil nejlépe.

V péči o extra suchou ekzematickou pleť ale mým favoritem stále zůstává olej pupalkový. Arganový mi ale sedl  mnohem více, než třeba jojobový nebo kokosový.

Další recenze můžete omrknout třeba u Mačky nebo u Jany. (Kdybych u někoho dalšího recenzi přehlédla, ať se přihlásí!) 

15 komentářů:

Děkuji za všechny komentáře! Není pro autora lepší odměny, než vidět odezvu čtenářů.
Pozn.: Komentáře obsahující pozvánku do soutěže budou mazány. Je to jediné pravidlo, tak ho prosím respektujte.

  1. Já mám od Ryoru, docela mega balení. Používám ho na vlasy a na ty mi sedí, asi začnu ale i na tělo, protože na vlasy ho nemám šanci spotřebovat. Na obličej mám spoustu jiných produktů, takže k tomu ještě nedošlo na pravidelné bázi, ale párkrát jsem ho zkusila a je taky moc fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, na vlasy je nejlepší :-) Ale fakt asi záleží na typu pleti. Ten od Ryoru, jsem koukala, obsahuje i nějaký antioxidat. Na jednu stranu fajn, déle vydrží, na druhou stranu může způsobit alergickou reakci u citlivé pleti.

      Vymazat
  2. Ja pouzivam arganovy olej iba na vlasy. Neviem preco ma ani len nenapadlo ho dat aj na tvar. Asi preto, ze ta znacka mi nepride moc kvalitna. Na tvar uz dlho davam Alverde ruzovy olej. Ale nie pravidelne. Ked ho dopouzivam, chcela by som vyskusat 100% rosehip olej z iHerb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak koukám, že na vlasy se osvědčil všem :-) Osobně bych ale na pleť tisíckrát raději dala jakýkoliv arganový olej, než růžový od Alverde... to je takový mišmaš všeho možného a po pár použitích, kdy na něj moje pleť reagovala spíše negativně, jsem ho dopotřebovala na tělo. Když jsme u těch růží, teď mám v hledáčku šípkový, tak jsem zvědavá :-)

      Vymazat
    2. No ja nemam citlivu plet, tazke mne Alverde olej vyhovuje 😉 Aj ja sa na ten sipkovy chystam. Uz mas vybratu znacku?
      Trochu mimo temu: Co odporucas z Yves Rocher, co nema zeleny bod? Mam 50% zlavu a chcem nieco nove vyskusat. Kremy na ruky som uz mala asi vsetky a na vsetkom ostatnom zaujimavom je zeleny bod. Niekomu by som za ten system zelenych bodov najradsej jednu vrazila 🙈

      Vymazat
    3. Tyjo, ještě nevím značku. Možná Saloos, ale ještě to omrknu :-)
      Z YR používám vlasovku (šampón na suché vlasy, regenerační kondicionér a zpevňující sérum na vlasy), všechny tyhle produkty mi na suché vlasy sedly zatím nejlépe ze všeho, co jsem zkoušela. Pak jsou fajn produkty z BIO řady - medový sprcháč, krém na ruce a tělové mléko. Nedávno jsem tam pořídila sérum na citlivou pleť (jediné má slušné složení a neobsahuje silikony, barviva, parfemaci) a jsem z něj fakt nadšená. Vůbec není mastné a skvěle hydratuje. Na Vánoce ho dostala tchyně a taky je z něj nadšená :-) To je asi vše, co tam kupuju, ale nevím, co z toho má zelený bod a co ne.. ono to stejně ale vyjde skoro nastejno, protože slevy se odpočítávají z "původní ceny" a oni maj na všem naprděný "slevy" kolem 30% pro ty, co kartičku nemají.
      Jinak by se dalo vlastně vybrat i z dekorativky, například řasenky a rtěnky mají super.

      Vymazat
    4. Tak jsem teď koukala, a všechno, co jsem zmiňovala má zelený bod :-) Oni ti ale stejně započítají tu nižší cenu, když nemůžeš použít kupón a razítka taky dostaneš, takže to vyjde skoro nastejno, jako bys použila slevu a oni ti ji odpočítali od původní ceny.

      Vymazat
    5. Dakujem za tipy. Ale ked je na niecom zeleny bod, tak sa na to neda uplatnit ziadna zlava.
      Asi si kupim to medove telove mlieko (to nema zeleny bod). Medovy sprchac som mala a nic moc. Medovy krem na ruky je super, ale mam z neho zasoby :) Tak asi skusim to medove mlieko a uvidim ake bude. Vlasovky mam velke zasoby, ale ked sa mi podari nieco minut, tak vyskusam od Yves Rocher to co odporucas na vlasy.
      Este raz dakujem.

      Vymazat
    6. Rádo se stalo :-)
      Hele, ty jejich slevy ale stejně moc slevy nejsou. Ono máš na všem bez bodu tu prodejní cenu a cenu "původní", ze které se pak odpočítává kupónová sleva a ten rozdíl dost často bývá zanedbatelný. Takže zrovna s produkty, na kterých jsou zelené body, bych se fakt netrápila, protože i kdyby na ně tu slevu dali, tak by tam "původní" cenu napočítali takovou, že by ses i se slevovým kupónem dostala přibližně zpět na prodejní cenu.

      Vymazat
  3. Vidím ho skoro všade, na každom blogu a čítam samé pozitívne recenzie. Priznám sa, neskutočne ma láka si ho kúpiť, musí byť super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono už to tak bývá, že značka naposílá k testování hodně blogerkám a pak je recenze na každém rohu :-) Na vlasy určitě doporučuji, na pleť spíše podle typu.

      Vymazat
  4. Arganový olej chci už dlouho vyzkoušet, zejména na vlasy, protože je mám hodně suché. Zatím na ně používám hlavně kokosový a avokádový olej a oba jsou fajn :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokosák jsem taky zkoušela, ale teda žádný zázrak mě nečekal. Avokádový bych ale taky mohla zkusit, je hodně výživný a na pleť mi sedí dobře. Pokud máš hodně suché vlasy, doporučuji vyzkoušet regenerační kondicionér Yves rocher. A hlavně nechat kondicionér, ať už jakýkoliv, působit ve vlasech alespoň 10 minut.

      Vymazat
  5. Ahoj, omlouvam se, ze mam dotaz trochu mimo tema,ale jde o peci o vlasy, tak to zas tak uplne mimo nebude. PROSIM PROSIM poradte kde sehnat kadernici, ktera mi na hlavu nenapatla tunu sajrajtu. Jsem z Pardubic, na googlu jsem nic nenasla. DEkuju moc za tip:-) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, ráda bych poradila, ale že stejného důvodu se posledních asi šest let stříhám sama, takže popravdě vůbec nemám prehled :)

      Vymazat